Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Vi fortsätter blanda och ge

Oj, vilka pedanter det var här inne. Skönt att inte vara ensam eller noggrannast.

Även vi kämpar med magknip på maten, vet inte varför lilleman har ont. Inatt fick han faktiskt sövas på mage,för att få lugn. Känner att vi borde haft det där larmet som vi försökt köpa flera gånger nu.

nenne - mysigt med box i magen. När den kommer från insidan i alla fall.

Vad gäller tröjor får jag väl shoppa loss i alla fall då. Ska spana in lite storskjortor på HM också, det verkar ju vara senaste modet.

PB - en nyfiken blomfråga. Är vita julstjärnor hållbarare än röda? Vi har en som Mindre fick i advent, och den är fortfarande fin i hennes fönster. Har aldrig hänt mig med röda stjärnor.

Blommor 2 - det är så skoj att läsa era funderingar kring plantering av lökar i gräsmattan. I vår familj har de blommorna setts som ett otyg som bara sprider sig in absurdum. Vårlök och belissor bl a.

Dagens matfråga - är det någon som använt "grilloumi" ost? Trodde att den liksom halloumi skulle gå att värma utan att det blev gegga. Slängde glatt tärningar på rotsakerna i ugnen för att slippa steka i panna - och allt blev ett enda ostklägg. OK att äta men såg inte så fräscht ut. Jag har i och försig aldrig stekt halloumi i ugnen heller - kanske hade resultatet varit samma?

Ska avsluta lunchen och se om jag somnar bredvid lilleman som stönar i sängen.

• Liten med Mindre

Aha - hade glömt nåt. Stödstrumpor köpte jag med på apoteket. Både bomullsvariant och nylonstrumpvariant, knälånga båda två. Använde nästan bara bomullsvarianten - antar att den andra funkar fint om man går i "finskor", men för mig som mest hade gympaskor, vinterskor och innetofflor var bomull bäst.

Muggles - skoj förreten att du blivit sån trädgårdsfantast.

Vibrator - jo, vi hade ju en diskussion om delfiner härom året... Den blev visst utbytt mot en kålmaskliknande sak som jag gärna skulle vilja kunna gömma bättre från Mindre. tror hon tuggat på den en gång i alla fall. Tjusigt tuggummirosa som den är.

Usch - tittade förresten på "Män som hatar kvinnor" igår. Har missat Millennium-filmerna förut men fick tag i dem i helgen. Urk vilken syn på sex o kvinnor de hade där. Mådde rätt illa vid sänggåendet. Tur att jag varvade filmen med amning så att jag fick positiv input iform av liten mysplutt också.

Nu pillas det ner lite mellanmål, och sen iväg med lilleman för att hämta storasyster. Hoppas att hämt- o lämna-promenaderna ihop med minskat chokladätande ska få ordning på kroppen.

Tjing!

• Liten med Mindre

Strumpor igen - började med det under första graviditeten när jag märkte att jag blivit svullen om fötter o ben. Vid andra graviditeten började jag när hösten kom, tyckte det var lika bra. tror inte jag upplevde att jag svullnade ens på slutet denna gång- kanske funkade det förebyggande.

Var har de förresten bra fina mysbyxor? Sportaffären ska jag kika i, men finns sånt i klädaffärer med eller? Knäpp fråga, men ändå.

• Liten med Mindre

Telis - vi hade mobiilen just som underhållning. roade Mindre medan vi passade på att äta eller nåt annat - fantastiskt bra. Fast den satt på den säng/hage vi hade i vardagsrummet, inte i sovrummet. Många har väl en över skötbordet med. Så värst sövande brukar de ju inte vara.

• Liten med Mindre

Trevlig resa AM - det låter superskönt med lite semester o caféhäng.

BS - välkommen hem. Trist att Astrid inte är tillfreds. Hittills har vi ju utan problem kunnat lägga ner lilleman, men med magknipet verkar det ha gått över. Mindre låg ju aldrig själv i stort sett så det var lyxigt nu i början.

Är det förresten någon som har tips på bra sparform för barnen? Vi har sparat i ett fondkonto till Mindre, men det har väl inte varit lysande. Främst beror det nog på det knöliga i att byta och fixa med fonder via Swedbank. Någon som kan tipsa om andra banker - vill ha i barnens namn, men att vi styr över pengarna tills vi tycker de är mogna, ev efter 18 års dagen. Men de flesta såna konton går över till barnet när de blir 18.

Hmm...blev rörigt. Hur, var och i vad sparar ni till era barn är väl kontentan av frågan.

• Liten med Mindre

Tack för all input om sparande. Någon form av fondkonto ska det väl bli. Fast det är nog jag som ska ha kontrollen och inte maken som inte bryr sig ett skvatt om investeringar som inte handlar om IT...

Nenne - jag brukar tvätta ansiktet och ögonen med rengöring först, och sen ta extra varmt vatten på fransar o fingrar. Det blir lite uppmjukat av vatten o tvål innan. Fast det kanske du provat. Dina bekymmer kanske har något att göra med de där långa fransarna du begåvats med, som vi andra saknar...

Solig skön dag med barnen ute. Fast jag blir knäpp när en skriker, den andra ylar och allt går fel som man försöker göra (typ tappar mat, trampar i vatten i badrummet, kräk i håret). Och inga sötsaker att lugna humöret med - håller upp med chokladen och annat har vi inte hemma. På gott o ont.

• Liten med Mindre

BS - Sickla har jättefina amningsrum i gallerian, o supergoda smoothies på Naked juice bar.

Annars får du/ni fortsätta till oss o leka med mig, Mindre o Minst. Vi har inga vilda planer.

porchez - skönt att du inte var för illa därann.

• Liten med Mindre

Lappis - grymmemånga lycka till imorgon!!!!

• Liten med Mindre

Tinga - usch vad trist med grabbarnas hälsobekymmer. Undrar också när det ska vända för er.

AM - skoj att resan var lyckad, så när som på duvorna då.

Känner mig lite vilse efter dagars frånvaro - det bli ingen surftid över när Mindre är hemma flera dar i sträck, och när vi sen är ute så mycket. Mysigt att leka ute, allt funkar fint när kläderna väl är på. LÄNGTAR efter mer värme så att en jacka räcker!

Cicci - hoppas du får ordning på stora barnet. eller snarare att han skärper till sig.

Här hemma har vi en liten kille som verkar tycka att nr 2 är onödigt - stånkar vilt och har ont emellanåt - men inget har kommit sen i torsdags. Inte vill vi pröva termometern för ofta heller. Och allt är ju normal enligt bvc... Suck! Nåja, nu verkar det göra mindre ont och kommer med luft i alla fall. Kanske händer något snart. Det bidrar ju annars till den fina viktökningen. 1,5 kg på 5 veckor. Tangerar nu 5,4 kg. Lilla knubbsälen!

Mugglan - tankspridd är det nog fler som är. Eller förvirrad, eller glömsk. Känner att många adjektiv passar in på den här förortsmorsan.

• Liten med Mindre

Vickan - nu har Gryn-magen gjort vad den ska. Så efter saneringen väger de kanske lika.

Vi plockade tussilago på väg från dagmamman idag. Mysigt!

Lycka till med alla vul som är på gång!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge