• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

T o m jag såg dansprogrammet igår - gillade den där stora mörka killen vars fru (?) hade fått axeln ur led.

Är det dansarna som är små eller är de programlederskan som är lång?

Lapinette skrev 2010-02-17 09:28:12 följande:
    Fru E - vad spännande, inte långt kvar!Tinga - igår var det ett riktigt bra avsnitt, flera höjdardanser.
  • fru AM

Välkommen nya Muffin! Eller om vi ska kalla dig fröken Värmland med anledning av din fina bild!

• Ore

Godmorgon i tråden

Välkommen Mrs Muffin!

OS-GULD IGEN!!! Heja Björn! Måste ju dock erkänna att jag valde att lägga mig istället, för jag tänkte att om inte Helena lyckades knappa in till medalj så gjorde nog ingen av killarna det heller. Tji fick jag... Maken hämtade upp mig ur sängen när Björn defilerade in mot mål. Ska bli spännande att se reprisen idag...

PB: Hoppas att skidorna passar sonen. Grattis till honom!

Min stora lillkille fyller 3 mån idag Hans elaka mamma har dock redan gjort honom litet förtvivlad, inte nog med att hon smittade honom med förkylning, hon plågar honom även med saltvatten i näsan Men det sköljde ut en hel del snor, och han andas betydligt lättare genom näsan! (Jag kunde knappt sova under natten, han rosslade och snörvlade så att jag ibland trodde att han slutade andas...)

Porchez: Synd att inte soffan passade, jag tyckte den var stilren och elegant på något sätt, och tror att den hade sett väldigt mysig ut när den står i ett rum med litet kuddar och plädar...

Snaily: Vilken typ av kändisar var det? Sådana som lätt får ett följe efter sig och nästan borde ha livvakt, eller mer sådana som man tänker "var inte det han/hon?"? (Japp, jag är lantlolla så jag tycker ju det är litet småcoolt med kändisar...)

Hmm, vad var det mer jag skulle kommentera...

MSW: Har du tagit proverna än, och i så fall - vad visade de?

• Ore

Glömde...

Koko: Härligt att det inte blev något av den hotande magsjukan.

Sweet: Krya på er!!!

• Lapinette

AM - Cat Deeley är lång och har alltid 10 cm höga klackar men så är dansare också generellt korta. Och visst var det hans fru som fått armen ur led men hon kommer att stanna kvar för jag har sett dem dansa jive (har jag för mig) på youtube tillsammans i tävlingen. Så om du vill se mer av honom - kolla in nästa vecka igen. Vet även vem som vinner men det är som "vanligt" inte den bästa dansaren utan den som är populärast bland amerikanarna. Den bästa hamnar ofta tvåa.

Bryan Ferry .... brorsa till Björn !!!

• BrudSommar2006

AM, Cat är fd modell och jättelång i kombination med att dansarna oftast är pyttesmå!

Själv såg jag ju alla avsnitt i sträck så jag har ju redan sett finalen, tyvärr säger jag för nu har jag ju inte det roliga kvar.

Muffins, jag läser ju inte andra tråden så jag är inte så insatt, arbetar du på restaurang?

Undrar när vi får höra hur det gått för Vickan, tänk om det dröjer flera dagar, hur ska man klara sig så länge.

Idag kommer mina kusiner, en av dem Astrids blivande gudmor, och ett par av Astrids sysslingar hit på lunch, ska bli trevligt. Fast trött är jag, inatt somnade hon halv fyra och jag var halvt hysterisk innan jag fick henne att somna. Maken gick upp och tog henne en stund för jag höll på att falla ihop. Jäkla bebis, nu sover hon förstås när jag inte har tid att lägga mig jag också.

• Tinga

AM - programledaren är lång och dessutom har hon alltid skyhöga klackar. Fast jag tycker inte att hon går särskilt snyggt med dem; tycker att hon liksom knäar.

• BrudSommar2006

Lapinette, visst är det märkligt att den bästa dansaren oftast blir tvåa!

EA, tar ni paprikorna från Polen?

• BrudSommar2006

Sweet, stackare, det är alltid jobbigt att vara sjuk när man har småbarn men om de också måste vara hemma blir det ju riktigt illa. Tyvärr smittar ju den där ögoninfektionen som attan så de blir ju alltid hemkörda från dagis bums.

Lapinette, så snällt av Mugglan och så trevligt med en överraskning per post!

• BrudSommar2006

Tinga, jo Iris somnar alltid när hon kommer hem från dagis så det blir "bara" ett par timmar jag har dem båda, tyvärr kinkigaste tiden när man försöker få i en gnällig Iris middag samtidigt som Astrid vaknar och skriker och vill ligga och snutta.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge