• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Liten, ja det är ju hålla henne vaken på kvällarna vi får göra, det är bara så himla frestande att låta henne sova på kvällen för när hon är vaken vrålar hon ju bara på kvällarna. Normalt sett skriker hon ju fram till midnatt och sedan sover hon bra!

• MuffinsTönt

BS
    KI? Menar du universiteten i sthlm? Nope isf.

• BrudSommar2006

Liten igen, trist med mer feber. Jag hade ju sett fram emot att få vara hemma själv ett par veckor och få en massa gjort men sedan var jag för långsam i starten med alla projekt och så tittade hon ju ut åtta dagar tidigt så det blev inte mycket av med något av det.

• BrudSommar2006

Muffins, ja det menade jag eftersom det är där Sweet började sin bana har jag förstått.

• MuffinsTönt
    BrudSommar2006 skrev 2010-02-17 12:23:08 följande:
    Muffins, ja det menade jag eftersom det är där Sweet började sin bana har jag förstått.
    Nä, jag läste på GU men det är nästan som sweetan. Mkt labbar o så även om det är inte exakt det hon gör (celler o sånt).
  • Parnassia

Halloj! Här kommer jag med rapport från Vickan!
    Det är mitt fel att det inte blev förrän nu, jag fick sms strax efter 10 men har varit ute och kom inte till datorn förrän nu.

Då skrev hon att hon precis hade fikat lite och satt och väntade på att få värkstimulerande. Det kändes overkligt, men bra att vara på väg. Hon lovade att återkomma så småningom!
    Och det är väl det vi ser fram emot nu!

PB som är så bra på att hitta på hejaramsor i sann OS-anda får väl hitta på nåt med Vickan och trollet?!

• BrudSommar2006

Iris har börjat köra med en hälla saft-ramsa, är det någon som kan den? Iris variant är att man står mitt emot varandra och håller upp händerna mot varandra och så säger man "Hälla saaaaaft". Sedan viftar man på ett obegripligt sätt med händerna i luften samtidigt som man säger "dricka, dricka, dricka" väldigt många gånger och sedan vänder man baken mot varandra, gör en rumpbumpning och säger "BOM!". Känns det igen någon???

• Parnassia

Ore - mitt bästa tips till snoriga bebisnäsor är en "näsfrida". Först några droppar renässans och sedan näsfridan. Det körde vi med på E tills hon kunde fräsa vettigt själv.

www.nasalprodukter.se/
    Det känns lite äckligt att använda den första gången men sen när iaf vi tyckte att det funkade så bra kom vi över det.

• Liten med Mindre

BS - aldrig hört talas om saft-historien.

Mot duschen!

• Parnassia

Nu kommer en till rapport i realtid, i princip!
    NU har hon fått droppet! Maken är iväg hem en stund för att parkera bil och hämta pryttlar.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge