• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt
    passionsblomman skrev 2010-02-17 22:04:23 följande:
    Ja faktiskt. Det är väl inte kul om nån dödskraschar? Eller hur menar du? Det lär förresten knappas bli svårt att få se igen.Bara att kolla nyheterna gissar jag.
    Förlåt, nu lät det mkt värre i skrift än vad jag menade. Jag menar inte en sån stor krasch men kanske en liten vurpa, kanske. Äsch, glöm det. Sånt ska inte hända överhuvudtaget.
  • start september

Välkommen nya Muffin! 15 månader är nog det tätaste vi har i tråden förutom tvillingarna. Du verkar ha det körigt med bortrest make, jag har det bara så i vissa kortare perioder och tycker det är jobbigt med ett barn...

• BrudSommar2006

Nej men vad segt för Vickan! Då måste det ju bara bli imorgon, hoppas på god nattsömn för Vickan och maken då och så på't igen imorgon!

• start september

Så här dags ångrar jag ibland beslutet att jobba heltid. Jag styr i rätt stor utsträckning min arbetstid själv och kan jobba en del hemifrån, så alla dagishämtardagar jobbar jag ikapp på kvällarna. Oftast ok men ibland seeegt...

• passionsblomman

Men Trollet då! Nu missade du ju att pricka samma födelsedag som min lillskorpa! Vickan, hoppas dufår sova gott. Du har ju hela upploppet kvar så vila allt du kan gumman!

Muffinstönt, det är lugnt, jag hajjade till där bara. Som sagt, skrift och prat låter inte alltid likadant.

I övrigt blev det en beige kväll helt utan medaljer. Jag som trodde på tre stycken.
    Min enda tröst är att Northug minsann inte vann den jäklen!

Men vilka jäkla olyckor det händer på detta OS då!
    En död i rodel INNAN tävlingarna. En sprinttjej som störtar rätt ut i skogen på uppvärmningen och faller 2,5 meter rätt ner bland stenar och rötter (att hon nu senare tar ett brons är ta mig tusan helt formidabelt gjort!)
    Störtloppet med fyra krascher inkl Anjas, för att inte TALA om klantarslena som släppte BÅDE damer och herrar på helt fel tider i jaktstarten på skidskyttet...

• MuffinsTönt

PB
    Jag hajjade till jag med när jag läste det efteråt. Ibland tänker man för fort eller nåt.

Ja, en massa olyckor och problem detta året. Jag har inget minne av att det var så de andra gångerna. Inte för att jag någonsin har följt. Men man borde komma ihåg sånt. Som tex när Sanna Kallur(?) snubblade när hon hoppade häck. Stackarn!

Det är bra att du håller såna som mig uppdaterad om OS.

Nä, nu måååste jag sova. Har suttit framför datorn hela dan och pillat med photoshop.

• Telis

Muffinstönt, det finns inga "små vurpor" i störtlopp.

Fy tusan vad Anjas krasch såg läskig ut. Men dom små skäggiga gubbarna i Tre Kronor gjorde vad dom skulle iallafall. PB, hoppas att du inte satt uppe för att se Damkronorna, det var ju så man hoppats på ett strömavbrott i hallen så dom fått avbryta pinsamheterna.

Oj, stackars Vickan, en massa värkar till ingen nytta, det måste ta på krafterna. Hoppas natten är lugn och skön så att hon kan ladda batterierna igen!

Nej, nu ska den här kossan plocka fram mjölkpumpen. Yihaaa ... not ...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge