• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Telis, jag förstår, det är hela proceduren som tar en timme! Jag har ju Astrid bredvid mig så jag behöver aldrig flytta henne och byter inte blöja heller om det inte blir absolut nödvändigt. Du får tänka att ni har igen mycket senare när vi sliter med att fasa ut amning och sova i egen säng!!!

• BrudSommar2006

Tinga, jösses vad dyrt med pump, inte konstigt att man får hyra från sjukhusen!

Telis, är det en viss mängd du pumpar ur på den där timmen? Dvs får du ett visst antal matningar på ett pumptillfälle?

• Telis

snaily, Firefox är skitbra för att det finns små bra tilläggsprogram att ladda ner, kolla här: addons.mozilla.org/en-US/firefox/

Mina två största favoriter är Morning Coffee och Foxmarks.

Med Morning Coffee får du en liten ny knapp i browsern och när du klickar på den öppnas dina favoritsidor i varsin flik. Du kan ha olika favoritsidor för olika veckodagar så på måndagar öppnas till exempel DN, BT och Hotmail och på fredagar öppnas Systembolaget, BT och Hotmail. När man startar browsern på morgonen är det bara att klicka på knappen och så vips har man alla favvosidor öppna.

Med Foxmarks sparas dina favoritlänkar (alltså bokmärkena) på en server och så synkas dom med servern varje gång du lägger till en ny favorit. Vilket betyder att om du har Firefox + Foxmarks både hemma och på jobbet så har du alltid samma bokmärken.

• BrudSommar2006

Snigeln, jag gillar Firefox och det fungerar jättebra för mig men något IT-snille är jag inte så där får någon annan hjälpa dig. Fast nu kan du ju använda alla de här små rörliga figurerna som Vickan använder, jag glömmer hela tiden bort hur man gör så jag har knappt använt dem sedan jag installerade programmet. Inget IT-snille var det...

• Telis

BS, ja det ska jag tänka på.

Jag pumpar tills det inte kommer mer, så mängden blir väldigt varierande beroende på hur länge sen det var jag pumpade sist. Men jag skulle aldrig kunna få ut så mycket att T skulle klara sig enbart på bröstmjölk, nu får han ersättning på nätterna och då räcker bröstmjölken lagom till dagen.

Hur gjorde du, Tinga?

• BrudSommar2006

Sedär, har man bara en hand att skriva med hinner någon bättre alltid före!

• Telis

BS, det programmet funkar tyvärr inte med senaste versionen av Firefox (iallafall inte sist jag kollade).

• Telis

Parnassia, kom hem!! Vi vill ha goda nyheter nu!

• BrudSommar2006

Telis, men det gör ont att pumpa fortfarande alltså? För här har amningen i det närmaste slutat att göra ont, jätteskönt att man är förbi det.

• BrudSommar2006

Jaha, så inga roliga figurer längre alltså. Tur att jag aldrig lärde mig hur man gjorde då.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge