• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

lappis
    ja fy sjutton vilken blunder! Åkt så långt, tränat så hårt just för det där så lägger hon omkull sig efter tre stavtag! Åååh dra ur sladden till alla kameror!!!

• nennesjuttioåtta

lapinette förresten
    har ni hört något mer från soctanten? När blir det utbildningsdags??

• Parnassia

Nytt SMS från Vickan!
    ----------------
    "Är trött, ny omgång dropp är igång. Jag spyr en del och tycker eländesfaktorn är hög. Kram V"
    ----------------

Måtte hennes belöning komma snart...

• nennesjuttioåtta

oj, vilken utdragen förlossnign!

• MuffinsTönt

Nenne
    Jag har bara åkt i barnbacken. Så jag visste inte att det är 100km/h. Sicken tur Anja hade asså!!!

• Lapinette

Så typiskt att Vickan som har varit osäker till det här med barnverkstan ska få en så segdragen förlossning och må så dåligt. Krama henne från oss (via sms) Parnassia.

nenne - jag skulle ha ringt soc.tanten denna vecka för att höra hur det går men har skjutit på det till nästa vecka då maken är hemma. Det har nu gått över två månader sedan vi skickade in papprena men i värsta fall kan vi få vänta i ett halvår. Och det är ingen utbildning vi ska gå ... det är utredning .

• fru AM

Hoppas nästan hon får snitt snart, stackars Vickan. Cyberkram

• Telis

AM, åh, jag åt en underbar oxfilé provencal på Epok för ett par månader sen. Jag luktade nog vitlök i vecka efteråt. Men vad trist att ni blev osams!

Ååååh, stackars, stackars Vickan!! Men nu är det ju bara timmar kvar på nio månaders elände hoppas jag! Jag undrar också när det blir snitt, man kan ju inte behöva plågas av värkar i dygn om man inte öppnas en centimeter!?

Ore, vi försöker ibland men det går inte alls. När han är hungrig så gallskriker han och då är det svårt att amma (även om man tar ut nappflaskan ur munnen på honom när han är halvvägs gallskriker han) och när han inte är hungrig är han inte intressad. Min BVC-tant tror att det är kört, han är helt enkelt för lat, han vet hur fort och enkelt maten kommer ur flaskan.

Men nöjd med hur det är är jag inte. Den där &%"/!)/= urpumpningen håller på att ta knäcken på mig, det är ett helt galet stressmoment och både BVC-tanten och min man är på mig om att jag borde ge upp den men jag vill ju så gärna att han ska få bröstmjölk. Jag vet ju rent logiskt att ammade barn kan få allergier osv och att ersättningsbarn kan bli kärnfriska men känslomässigt säger hjärtat något helt annat.

• BrudSommar2006

Stackars Vickan vad segdraget det var! Idag måste den väl ändå ut på ena eller andra sättet.

AM, trist att bli osams men lätt hänt, i alla fall om man är mig och maken, så jag förstår precis. Hoppas ni är sams igen nu i alla fall.

Iris älskade vingarna men vägrade låta oss sätta dit bandet så att de gick att knyta runt magen. Likadant med tyllkjolen, jättebra så länge man inte försökte sätta den runt magen. Sedan var hon förbannad och vägrade kattmössan också och sätta en svans med band runt magen var inte heller aktuellt. Fast hon hade kattmössan här hemma igår så hade hon inte fått syn på vingarna hade det kanske gått.

Liten, rita, pärlplattor, dega med play doh, läsa bok, laga mat i Iris kök, bygga med lego är Iris favoriter just nu om vi är inne.

• Parnassia

Usch vad jobbigt det låter Telis.
    Kanske kan det vara en idé att lägga upp en plan? Typ " nu försöker jag ge honom bröstet tre gånger per dag i en vecka. Har det inte hjälp börjar jag trappa ner på pumpningen och bröstmjölksmatningen."

OBS! Det var bara ett snabbt påhittat förslag. Det jag menar är att om man har en plan och en tanke bakom det man håller på med så känns det inte lika jobbigt kanske vare sig att pumpa eller att sluta om det är det man kommer fram till.
    Usch vad svårt att få fram det bra hur jag menar, jag hoppas att du förstår nåt av det jag skriver.

Jag säger inte att du ska ge upp för att känslorna som du beskriver ska man inte förringa, men för DIN skull kanske det är bra med en handlingsplan iaf.

Nu ska jag inte svamla mer...
    Kram!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge