• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

EA
    Ooooo vad kul, äntligen dags för IVF-start! Spännande!! Du får börja med samma dos som jag hade förresten (fast jag hade Puregon).

Ore
    Hmm, det var inga kändisar som man direkt känner till utseendet (fast du som "sportfåne" gör nog det ), men man skulle kunna säga att de är aktuella snart i en stor sporthändelse i ett stort land långt västerut...

Och på tal om sport så får jag nog titulera mig sportfåne i alla fall vad gäller tv-tittande eftersom jag hade rätt bra koll på både Ferry och hans fru Heidi Andersson (armbryterskan) - tycker de verkar vara mycket sympatiska personer båda två.

Tack Parnassia för bra rapportering!!

*stämmer in i PBs hejaramsor!*

Heja trollet i Vickans mage
    Nu får du faktiskt ta dig i din krage
    Ser du ljuset i tunnelns slut?
    Nu är det dags att komma UT!!

• start september

Liten - jag såg I Candy Pear på Boink i Sickla för någon månad sen iallafall.

Vad var felet med den du länkade till för några veckor sen? Finns den inte här än?

• Mrs  B

OS OS OS = Älskar allt med OS!!!!!!!!!!

Heja heja heja heja Vickan och Trollet!!!!!!

Vänner
    Ballongspelet är kanon!!!!!
    Finns ju också på många dagis.
    Finns även ett liknande med kråkor, blåbär och lingon.

koko
    Skulle också säga Alfons Åberg och Pippis pappa.

Oms
    Hoppas lilltjejen kryar på sig snart!

Grattis alla barn som fyller år!!!!!

Här har det tyvärr inte varit lika muntert.
    Vi har tagit farväl av makens farmor vid öppen kista och det kändes ju sådär. Sen åkte vi hem till lägenheten för att kolla läget lite och det kändes verkligen konstigt att vara där utan att gammelfarmor var med.

• Ore

MrsB: Tråkigt med makens farmor, och öppen kista har jag aldrig varit med om men det låter inget vidare...

Oms: Dubbelsidig öroninflammation låter väldigt ont, hoppas på tillfriskning snart!

PB, Snaily: Suveräna hejaramsor!!!

Ballongjakten är bra, tror jag spelat det med syskonbarnen någon gång. Eller om det är makens småkusiner? Det var ett bra tag sedan i alla fall...

• MrsMuffin

Har nu hört så mkt gott om Ballongjakten, både från e roch andra IRL...måste nog köpa det spelet. Försöker spela memory ibland med Arvid, och det går rätt ok om man använder typ sex kort hehe. MrsB: Så ledsamt med din mans farmor. Öppen kista, det är väl rätt ovanligt? Hoppas ni mår ok iallafall. Själv är jag faktiskt lite uppåt idag...mannen kommer hem från Norge imorrn, efter två veckors frånvaro. Lycka. Inte lätt att vara ensam med en treåring och en tvååring. Känner mest för att åka ut i skogen och sitta där ensam på en stubbe, utan pratglada barn som måste bytas på/lagas mat till/bäras/tröstas/läsas för/lekas med...

• passionsblomman

Åh herrejävlars vad skitläskigt!
    Har just sett Anja Pärsson krascha i över 100 blås i störtloppet efter att ha flugit över 60 meter när hon kom fel in i hoppet.
    GUD hon hade lika gärna kunnat var död!!!

Och hon som låg på silverplats med chans på guldet dessutom.

OCH nu lindar de knät på henne och det här var bara första tvävlingen för henne i OS. Hur blir det nu då med resten?

Stackars!

• MuffinsTönt

NÄÄÄ FYYY!! Är jag jätteelak som velat se det där? Jag menar, finns ju inget annat kul med sport annars???

• Parnassia

Ny rapport från Vickan.
    Det blir inget troll idag, fortfarande ingen "öppning" och värkarna beror bara på droppet. Både Vickan och maken får stanna över natten.

• passionsblomman

Ja faktiskt. Det är väl inte kul om nån dödskraschar? Eller hur menar du?

Det lär förresten knappas bli svårt att få se igen.Bara att kolla nyheterna gissar jag.

MuffinsTönt skrev 2010-02-17 21:40:29 följande:
    NÄÄÄ FYYY!! Är jag jätteelak som velat se det där? Jag menar, finns ju inget annat kul med sport annars???
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge