• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Oh - hoppas Vickans värkar tagit sig ikragen under natten o gjort lite nytta!

September- maken gillade inte baby jogger-vagnen, så den försvann från listan med.

Några förslag på vad vi ska orka göra hemma idag? Känner mig slut på inspiration för mig o Mindre - när jag inte orkar gå ut och röja runt, och ingen av oss väl bör göra det heller. Snuvigt o hostigt. urk!Bakade igår så nu får det räcka med sötsaker.

• Ore

God morgon i tråden

Inget troll för Vickan än alltså (vad vi vet...). Hoppas det går bra för henne iaf, och att hon hann få vila och att det sedan blev litet lagom action...

Hur länge väntar de på att hon ska öppna sig, tro? De har ju ändå startat igång det för att vattnet gått ett tag tidigare, med infektionsrisk och liknande. Så hur länge som helst kan de ju inte vänta, innan det blir kejsarsnitt? Eller?

PB: Jag trodde också på tre medaljer, och det känns tråkigt att alla tre uteblev! Tycker synd om Emil Jönsson, så som han har förberett sig och dominerat hela tiden, coh så inte få det att stämma när det väl gäller... Petra Majdic insats imponerade, aj vad det var synd om henne när hon gick i mål efter kvalet och hade såååå ont. Synd att Ida Ingemarsdotter försvann redan i kvarten, hon hade haft stora chanser annars, tror jag... Och Anjas krasch har jag inte sett, men tråkigt är det. Hon är ju annars en grym mästerskapsåkare!

Telis: Vill inte verka tjatig eller påflugen, men har du och Televinken provat att få amningen att fungera bättre, eller är ni nöjda som det är?

• Parnassia

God morgon!

EGO: Känner mig ganska pigg idag, har fått sova hyfsat två nätter nu, har sovit så dåligt ett tag. Det är väl för att man ska vänja sig vid att ha dåliga nätter. Men man blir ju desto gladare när man får sova.

Ore ställde samma frågor som jag funderat på. Både ang Vickan och hur länge de väntar på att hon ska öppna sig och om Telis, televinken och amningen. Hur går det för er?

• nennesjuttioåtta

todiloooo

vänner

sover du med bälte också eller hur gör du med foglossningen på nätterna? Jag vaknar så fort jag ska vända mig för det gör så ont.

fy sjutton vad dåligt jag mådde när Anja kraschade, hade sån dålig känsla innan så uuuhuuuuu *ryser* Vilken jävla tur att det gick så pass bra som det gjorde, hon kunde ju slagits sönder och samman! men hela arrangemanget var ju helt galet när ingen utom en hade fått köra ett helt träningsåk. De har ju ingen aning då hur fort det kommer gå eller någonting! Så inte konstigt med alla krascher...

Vickan
    iiiih är Trollet här nu? Är han???

• MuffinsTönt

Morrn morrn.

Usch, jag sov apdåligt i natt. Vände och vred hela tiden. nu är jag lagom trött. Blä!

Telis
    Jag insåg mitt misstag. Jag gick in på AFs sida och kollade på det. Fy blä usch!

• Lapinette

Om jag har förstått det rätt så har Vickan ännu inte fått någon liten bebis?! Usch, vad segdraget det verkar!

Jag satt också som klistrad framför tv'n igår och höll händerna för ansiktet när Anja åkte. Min tanke var antingen vinner hon eller så kör hon ut, det är ju lite hennes devis "kör så det ryker". När hon närmade sig slutet av backen började jag slappna av och tänkte att nu är det grejjat ... pallplats!!! Och så BOOOOOOM! Fasen vad ledsen jag blevs. Stackars, stackars Anja!

• fru AM

Vilken tur Anja hade som överlevde den kraschen! Inte otur som ramlade - med tanke på att de kastar sig ut i en backe som stupar i princip rätt ner - utan tur som överlevde.

Igår hade vi barnvakt utan att ha bestämt ngt särskilt. Så vi åkte till Grand Hotel och drack drinkar och bokade bord på Epok (rätt ny restaurang på Humlegårdsgatan). Fast sen ringde barnvakten och sa att Hektor var jätteledsen (10 månader är dum ålder att försöka lämna bort ett barn) så vi åkte hem och stoppade honom i vagnen och promenerade till restaurangen så han somnade, ställde barnvagnen i entrén och åt middag. Tyvärr blev vi riktigt osams under middagen så det blev en tråkig avslutning på en annars väldigt trevlig och spontan kväll. Men i alla fall.

Trolltroll?

• nennesjuttioåtta

muffins
    jag vet att du vet att det blev tokigt men i störtlopp åker de i över 100 km/h och då blir det aldrig "små vurpor" (förutom hon som körde på staven precis efter start). Det är ett under att Anja inte vred av sig knäna eller slogs medvetslös eller något ännu värre.

• Lapinette

nenne - ja den fransyskan var nog jäklig arg på sig själv ... köra på staven!!!

AM - härligt med en kväll ute men usch vad trist att ni blev osams.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge