• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Vi får hoppas det blir lite mer "action" snart!

Go Vickan, go, go, go!!!!

• BrudSommar2006

Fram för mer action åt Vickan!!! Heja heja!

Lägger de inte någon gel som mjukar upp och sedan någon ballong som öppnar första biten?

• BrudSommar2006

A little less conversation, a little more action yeah!

Come on, come on...

Ut med trollet, ut med trollet!

• BrudSommar2006

Vickan, spring ett par varv runt korridoren nu och sätt fart på det, sex timmar kvar av dagen.

• Ore

Heja Vickan! Hoppas det blir litet action snart!!!

Och TÄNK vad långt du har kommit som ligger inne på förlossningen och önskar dig litet action...!

Ja, upp och rör på dig. Det skulle ju vara bra. Dansa hula-hula. Eller är det mer när man har öppnat sig? Det sa de till mig att göra i alla fall...

• BrudSommar2006

Ja man ska svänga på höfterna för att få ner barnet, vet dock inte om det hjälper i själva öppningsstadiet?

Vad det gäller att få barnet att äta så sade dietisten vi var hos att man absolut inte ska truga eller på något sätt försöka få i barnet mer än det vill ha för då tränar man bort barnets naturliga förmåga att känna när det är mätt.

• MuffinsTönt

BS
    Det låter vettigt. Själv har jag varit med om motsatsen. Att man ignorerar hungern och tillslut försvann kroppens naturliga förmåga att känna när det är hungrig. Har fått många magsmärtor pga det.

• Ore

Hmm, det är i ett mellanläge mellan dessa man vill hamna alltså...

Ego: Skickade ett mms till fel nummer i adressboken, vilket ledde till en jätterolig sms-konversation med en kompis jag annars tappat kontakten med. Skoj

• Vännerfan

Heja Vickan och Trollet!!!
    Fram för mer action och lycka till!!

• Vännerfan

Superbra tips de senaste dagarna förresten, med att lägga plastad frotté under soffklädseln samt alla bra maskerad-klädseltips! Och tack för tipset om att säga till om att de tar bort spärren för babyboxen Liten! Jag försökte också beställa, men trots att jag fyllde i att det var andra barnet jag väntade så gick det inte, men nu vet jag ju att det ska gå.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge