• Mrs  B

Vi fortsätter blanda och ge

Hej hej!!!!!!!!!!!!

Tack för alla kramar och tankar!!!!!!!!!!

Som det ser ut nu för påsk är det vår familj och makens systers familj som ska fira på Långfredagen. Jag har lagt över allt ansvar på maken så han får fixa det hela med systern. Tror han skulle föreslå att de handlar och bestämmer mat och att vi står för "lokalerna". Får väl se hur det slutar......
    Trist är det hela iaf!
    Nu vill man bara strunta i det hela och det kanske blir så och då får det vara så....
    Som maken brukar säga "skit i dem", det kanske ska bli min nya slogan för hans familj....????

• Mrs  B

Telis
    Barnvakt till småsaker skaffade vi oss tidigt med Max för då hade min mamma ett jättebra jobbschema. Jag kunde träna, handla, göra ärenden osv dagtid och det var guld värt.
    Första övernattningen vad gäller båda barnen kom vid ca 6 månader då jag slutade att amma. Det händer inte ofta nu med två barn men när man väl kan lämna barnen för övernattning är det guld värt för både barnen och oss vuxna.

• Mrs  B

Muggles
    Städhjälp hade varit fint men eftersom jag inte tjänar så mycket är inte det aktuellt just nu. Sen är det inte just städet som tar den mesta tiden utan disken, tvätten, handla, plocka undan småsaker, barnens aktiviteter/kompisar, bad, nattning osv. Det där vardagliga.....

• Mrs  B

Lappis
    Ja, ungefär så är det och känns inget vidare kul just nu....

Angående PM restaurangen, vet du om den ligger inne i Växjö eller utanför????

• Mrs  B

Jag ska nämligen bo på Elithotell så då kanske man ska slå till???
    Ska se om jag kan hitta stället.

• Mrs  B

September
    Stort grattis till er!!!!!!!!!!!

Cicci
    Åker till Växjö veckan efter påsklovet för min skola och denna gång ska vi vara där fre-lör, och därmed en övernattning.

FruE
    Ses snart!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Godmorgon!!!

Är hemma med barnen idag för Malte fick feber igår och hostar som vanligt. Ringde till dagis och sa att han fick vara hemma idag och imorgon så kanske han är frisk i påsk.
    Max fick själv bestämma idag och valde att vara hemma han också.
    Har inte sovit många minuter i natt så ska nog spendera min tid på soffan idag.

Skulle varit på gymnasiet idag och jobbat 80 min, så det är ju lite trist men inte mycket att göra åt. Får väl se om det är jag eller maken som stannar hemma imorgon om de ringer in mig. Han pratade nämligen om att jobba hemifrån (mycket för att kunna byta däck på bilen).

Två barn
    Ja, det är mycket upp och ner med det där. Vissa dagar är bättre än andra om vi säger så.
    Nu tycker jag det fungerar alldeles utmärkt men så är pojkarna också 5 och 2 och kan leka tillsammans. Sen har det aldrig heller funnits någon svartsjuka mellan våra pojkar och det är man evigt tacksam för.

• Mrs  B

Parnassia
    Spännande att det är så nära nu!!!!!
    Lycka till!!!

Vickan
    Hur går det med bärselen?????
    Funkar den bra???

Vänner
    Fint namn ni har valt!!!!
    Max dagis kompis heter likadant.
    Krya på er!!!!!!

• Mrs  B

Långfredagen är förresten räddad.
    Maken och systern har kommit överens om vem som handlar vad och gör vad så förhoppningsvis blir det bra.......

Nu är det dags för frukost för mina sjuklingar och en stor kopp kaffe till mig.

Vi hörs!

• Mrs  B

Glad Påsk!!!!

Har precis lämnat ner Max till dagis för lite påskfest men har Malte hemma för febern kommer och går och han hostar/rosslar som en "pigg 90-åring" (eller vad man nu brukar säga......
    Fick igår tacka nej till jobb igen eftersom maken hade saker som han var tvungen att göra idag.

Lappis
    Härligt att det börjar hända saker!!!!

Sweet o Tinga o September
    Här finns en till liten gnällig pojke, som får sina utbrott lite då och då. Och Max var likadan när han var i den åldern.....

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge