• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Nenne
    Äsch, jag har egentligen inte så mycket mer frågor, hoppas bara att min gyn håller med Falun om att vi kan köra på som planerat med nästa IVF. Blir bara lite grinig för nu känner jag mig som värsta hypokondrikern/simulanten efter att ha pratat med Falun. Bara för det så provade jag att småskutta lite i köket och vicka på rumpan (tur att inga grannar såg ) men det gör ont och känns sjukt obehagligt kring äggstockarna - härmed bestämmer jag att det inte är helt normalt och att jag FAKTISKT haft en lindrig överstimulering, som i och för sig är på bättringsvägen nu.

• start september

Muggles, stor kram. Minus skulle det ju inte vara?

Jag har varit hos privat gyn som skrivit ur prog, men då var det pga upprepade MF. Och jag har tagit från positivt test för att bevara det som redan fäst, två per dag.

• viktualia
    Ore skrev 2010-01-29 14:49:48 följande:
    . Jag vet att du tycker det är jobbigt att tänka på förlossningen, men i och med att jag inför UL hade förberett mig på litet "worst case scenario" i tre-fyra steg framåt, och försökt förlika mig med att det kunde bli så, var det otroligt mycket lättare för mig att "acceptera" att det blev sugklocka, att de klippte och att de fick lägga bedövning efter förlossningen för att få ut moderkakan.
    Åååå du är bra!! det var vad jag behövde höra! Och det var det jag tänkte spontant när BM sa att hon skulle jaga tid på spec-MVC... "jag går hem och beklagar mig i tråden så får jag säkert vettiga råd och inspel". Och jag fick ju tid vardagen efter, dvs på måndag... Ju fler sådana här saker desto mer funderar jag konkret över förlossningen..

Och så måste jag säga att det är hemskt skönt att läsa om era vedermödor. Tex din med sugklockor och jox och att sedan få rapport om att det läkt ihop och att även om det var hemskt då, så hämtar man sig senare....
  • nennesjuttioåtta

vadå, ska man gå igenom en förlossning bara för att man är med barn?

*drar täcket över huvudet*

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-29 15:45:10 följande:
    vadå, ska man gå igenom en förlossning bara för att man är med barn? *drar täcket över huvudet*
    Nääeä det vet jag inte...

*gömmer mig under samma täcke*
  • viktualia

överflitiga Vickan har jobbat som en tosse hela eftermiddagen. inkl mailat med chefen angående att jag inte orkar åka in på måndag när jag ändå ska på UL kl 14.

chefen avslutade sitt senaste mail till mig med "Nu förväntar jag mig att du tar helg!" laugh

Så nu lyder jag och loggar ut ur jobbmailen..... och tackar samtidigt min lyckliga stjärna för att jag har en så bra chef.... (som dumt nog sökt ett annat jobb inom huset, kommer knappt förlåta henne om hon byter)

• porchez

bäst att svara allt eftersom så jag inte glömmer..

Muggles tråkigt med minus

och en busschaufför så kör fel? snacka om en dålig dag på jobbet för honom!

och JA det är FREEEEDAAAG! Men lär bli en lång och tråkig helg för mig, vet inte om jag nämnde nåt igår om att jag var hes?
    Drog på mig något på flygresan hem och har sedan dess bara vässt fram ord, inte vanligt hes utan ingen röst alls. Var iaf hos doktorn idag och han konstaterade att det var en virusinfektion i halsen och inget att göra åt, låta kroppen ta hand om det själv. Sen nämnde han att röstvila är det bästa. Kan ju nämna att jag i vanliga fall inte är den som är tyst av mig...

• Lapinette

porchez - det blir att bädda ned sig och se en massa filmer i helgen.

Själv har jag tankat mig full med vitaminer och tänkte ikväll ge mig iväg och hämta mina träningsbiljetter inför helgens klasser ute på Frescati. Passar då även på att äta lite bibimbap med maken på Arirang som jag har bokat. Just nu ska jag väl erkänna att jag inte känner för att sätta näsan utanför dörren. Ganska så skönt och trivsamt att sitta hemma hela dagen.

• nennesjuttioåtta

här har det snöat hela dagen med! Räcket på verandan, som hhade en halvmeter snö som halkat av (men som fortfarande hänger kvar!!!) har åter fyllts på med en halvmeter till den här veckan. Det är som julkort igen, så himla fint!

Vad härligt det låter, Lappis!

Porchez
    vila rösten måste du göra, men på BT kan ändå ingen höra dig skrika (om du inte skriver med versaler ) så här kan du babbla fritt!

• Ore

Trevligt med helg, Vickan!

Om du vill börja tänka på det, så kommer de ju - om trollet ligger åt fel håll - försöka göra en vändning.

Lyckas det är allt frid och fröjd, om inte så kollar de förutsättningarna för att föda barnet i säte. Typ att man har tillräckligt bäckenmått, fattade jag det som. Om man inte har det blir det kejsarsnitt.

Om man har förutsättningarna för att ändå föda vaginalt, fast i säte, så kommer man ha mer folk omkring sig under förlossningen för att hålla koll på läget. Bl.a. kommer en läkare vara ständigt närvarande, vilket inte lät helt fel enligt mig

MEN, en förutsättning för att föda barnet i säte är att man själv vill det. Vill man inte det så tvingas man absolut inte, man kan välja kejsarsnitt då, även om de kommit fram till att man har förutsättningar att föda vaginalt.

Den infon fick jag i alla fall, av min BM. Vet inte om proceduren är samma i alla landsting? Och just då kändes det så ohyggligt jobbigt att höra allt detta att jag grät, men jag hade som sagt otrolig nytta av att jag förberedde mig för att detta kanske kunde ske...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge