• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • sweetstreet

Ok Vickan!
    Då fattar jag!

Och självklart inser även jag att ett vändningsförsök KAN medföra en risk. MEN jag tycker ändå att man som förälder borde kunna få en siffra på risken då!!!! Som du säger det är konstigt att små risksiffror i VISSA fall MÅSTE följas slaviskt, men i andra inte ens nämnas.

Hoppas ULet visar att trollet vänt sig!
    Kanske blir det huvuddyk i helgen för den lill*

• sweetstreet

Visst är det hemskt!!!

Som sagt med DERAS historik kanske de kulle fattat ett annat beslut om de bara informerats bättre.

• viktualia

Sweetan - var givetvis tvungen att läsa på mer om vändningsförsök... www.karolinska.se/sv/Verksamheternas/Sjukdomar-tillstand--besvar/Graviditet--forlossning/Vandningsforsok/ här står det bland annat att det bara lyckas i hälften av fallen.

Skulle Trollet ligga åt fel håll och vändning bli aktuellt gäller det väl att lyfta riskerna med vändning kontra riskerna med kejsarsnitt - får hoppas att vi får tag på en vettig läkare i så fall.

• sweetstreet

Telis!!!!

Eftersom jag lever i RABETANDETS förlovade land så var självklart DENNA bh något som man ville sälja till mig!

En "Handsfree"!!!!!

www.mylittlejuel.com/prodimages/easyexpressions/main2.jpg

jag skrattade så jag trodde jag skulle kissa på mig när jag såg bilden på bh-paketet!!!!!!!! Detta är en annan variant av bilden men känslan är väl ungeför densamma.

FAST om i ärlighetens namns så underlättar det säkert livet även "hemma" om man måste pumpa mycket. fast jag föredrog soffan och TVn faktiskt. Följde en hel del konstiga serier under pumpningstiden. haha!

• viktualia

Sweetan - och som sagt.. feministen i mig kan inte låta bli att fundera över om de där råden som ska följas slaviskt och de som inte nämns har ett samband med genusproblematik... jag kan i alla fall inte släppa den tanken...

• sweetstreet

Fast Vickan det där med att de lyckas i hälften av fallen menas väl att de lyckas VÄNDA barnen i hälften av fallen.
    Inte att hälften av barnen skadas(dör.
    För isåfall tror jag verkligen inte att man skulle fortsätta med denna metod....

Så risken för att barnet skadas i och med vändningsförsök verkar ju inte stå?

• sweetstreet

Fast Vickan det där med att de lyckas i hälften av fallen menas väl att de lyckas VÄNDA barnen i hälften av fallen.
    Inte att hälften av barnen skadas(dör.
    För isåfall tror jag verkligen inte att man skulle fortsätta med denna metod....

Så risken för att barnet skadas i och med vändningsförsök verkar ju inte stå?

• viktualia
    sweetstreet skrev 2010-01-29 22:29:28 följande:
    Fast Vickan det där med att de lyckas i hälften av fallen menas väl att de lyckas VÄNDA barnen i hälften av fallen.Inte att hälften av barnen skadas(dör.För isåfall tror jag verkligen inte att man skulle fortsätta med denna metod.... Så risken för att barnet skadas i och med vändningsförsök verkar ju inte stå?
    Näe inte något om skaderisken. Men som sagt - det blir väl till att göra en avvägning mellan att gå rakt på kejsarsnitt eller testa vändning... och då får man väl diskutera riskerna med dessa resp val.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge