• Joseful

heldags amatörfotograf?

Ni som kommer anlita en person som ska fotografera hela dagen för er, allt från hår till dans osv.
    Hur funkar det med mat? ska dom äta samma som alla vi andra, vad för bilder brukar dom vanligen ta (så man inte missar nått minne) hur länge är hela dagen? tills alla går hem?

vi vill gärna ha en som fotar åt oss då jag inte riktigt litar på släktens färdigheter i fototskonst ;)

• Svar på tråden heldags amatörfotograf?
  • JBB

Vi träffade våran fotograf igår och skrev avtal. Och vi har bestämt att våran fotograf ska vara med oss från klockan 13,00 och ända fram tills vi båda är nöjda. Fotografen kommer att få samma mat som alla andra gäster. Jag ska sammanfatta en lista om någon vecka så att han kan bocka av händelserna och inte missar något under själva bröllopsdagen. Vi kommer att betala 800kr för en "heldag".

• Joseful

oj, det var ju kanon pris!
    Någon ni kände?
    Dom jag kollat med (känner ej) ska ha mellan 3000-21000:-.
    Då äter han med er? men tar även kort under tiden?
    Smart med lista på vad man vill ha med!

• JBB

Vi hade en annons ute på en fotograf sida och fick svar från väldigt många amatörer. Vi fick en prissumma från 3600:- och upp till 14000kr. När vi fick ett mail från "F" så skrev han att han önskade att få 800kr för en heldag. Jag ifrågasätte summan och undrade om det inte skulle stå 8000kr men han svarade med att han enbart vill ha 800kr. När jag frågade varför han var så billig berättade han att han gärna ville ha mer erfarenhet och framför allt fler kunder. När vi träffade honom igår var han väldigt trevlig och jag ser framemot att se fotografierna efter bröllopet.
    Så fotografen kommer att sitta tillsammans med våra gäster och äta och ta bilder under middagen

• Joseful

Jag har med annons ute men inte haft sån tur med priset! :)

• ConnyD

de flesta gånger jag fotograferat heldag så har jag erbjudits att äta på festen men i praktiken blir det sällan tid för det. oftast hinner man bara dricka läsk/vatten/juice eftersom det under middagen brukar hållas en del tal som ska fotograferas och det funkar inte att sitta med mat när brudens far ska hålla tal. även under middagen måste fotografen vara på språng.

• camilla 32

Jag brukar bli bjuden på middag när man fotar heldag. Annars måste man ju åka iväg och äta ett tag, och kan missa roliga fototillfällen. Men som conny skrev, så man sitter ju inte still och äter långa stunder, jag springer emellan och fotar mycket

• Joseful

Ingen av er som bor nära! ;)

• annab10

Vi fotades av en bra fotograf förra året när vi gifte oss i augusti, det var första gången han fotade bröllop då och vi är helnöjda. Vi fick alla bilder på DVD och en hel del bilder retuscherade efteråt med som vi kunde framkalla själva även om vi blev erbjudna det också. Fick även svart/vita. Jag kan varmt rekommendera honom, hans fru är med och assisterar också. De är hur trevliga som helst. Sedan då till priset. En sak som vi tänkte på är ju självklart att man vill ha det så billigt som möjligt..men vad man inte tänker på är att VAD får du för pengarna? Man ska ju få bilderna som ett minne med och vill då ha bra bilder men det skulle kosta en massa att en fotograf som är proffs, runt 10 - 15000 om inte mer. En amatör kan vara riktigt duktig på att fota också och få en bättre pris givetvis men jag kan säga att vi fick fina bilder och det krävs sin tid även att "fixa" till dem snyggt och är ett enormt arbete att sitta och göra, men det tänker ingen på. Vi fick ett bra pris och är helnöjda. Vi betalade 4500 för en heldag, ni kanske kan få billigare inkl. allt med vidgjorda bilder.
    Så kika gärna in pch titta på våra bilder som de tog på studiomix.se vi finns där under bröllop.

/Anna

• Joseful

Katrineholm...

Annab10:

Jo, har med tänkt på att man får lite för vad man betalar för!
    Det vi tänkt oss är att ha nån som fotar, som verkligen kan, och att man sen kanske fick med minneskortet på köpet så man kan skriva och fixa med bilderna själva.

Svar på tråden heldags amatörfotograf?