Inlägg från: fryser |Visa alla inlägg
  • fryser

Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??

aha. härligt nu har vi några restauranger att välja på..
    ja o det är även tårtutställning i sthlm den helgen
    tanken är ju att vi bara ska var ,shoppa,promenera om det är fint väder o ta agen som dne kommer men jag vet inte om jag kan hålla mig ska lägga upp det lite snyggt o se om han vill annars får dte vara.
    tusen tack för tipset

Maxiander skrev 2010-03-11 07:42:47 följande:
    Fondueboden (här kan du kolla på bilder www.maxiander.se/tastesthlm-middag-pa-fondueb.../) Riktigt bra och trevligt! Ett hett tips!Men Brasserie Bobonne (läs mer här www.maxiander.se/fodelsedagsmiddag-tastesthlm/) är den restaurang, av de vi hunnit prova i år, som var absolut bäst faktiskt!!!Sen är east min favoritrestaurang men där har vi inte varit i år faktiskt. Försöker prova så mycket nytt vi bara kan :)Sista helgen i mars, gu s kul, om du vill bli bröllopsinspirerad så måste jag TIPSA om ayy Skansen har bröllopsmässa den helgen!!! Men ni kanske ville komma bort på lite semester och inte tänka på bröllop? Skansen är ju annars supermysigt och deras egna bröllopsmässa kommer nog vara urmysig!www.maxiander.se/
  • fryser

jag håller med maxiander. det blir lugnare för dig att ha allt på samma ställe. du får förklara det för frissan så förstår hon säkert varför du avbokar.
    håller tummarna

Vi 3 skrev 2010-03-11 10:38:12 följande:

Maxiander: Det är precis så jag känner också.. Tror jag. Det känns jättejobbigt att avboka frissan isf. Hon blev så glad och taggad.. Usch, jag är nog inge bra ¨på att ta beslut ändå..
  • fryser

de restauranger som vi har tyckt om i gbg är lite olika.
    det kan vara tapas eller riktigt gott tillagat hjort eller anka.
    vi var i helsingborg i höstas o där hamnade vi av en slump på en restaurang som jag inte kan glömma.
    servitrisen var grym o visste vad hon pratade om. maten smälte i munnen o vinet var utmärkt till maten.
    senare på kvällen öppnade de barnen o det blev typ en klubb. så man kunde stanna o ta några drinkar efteråt oxå om man ville. inget dansgolv nästan men så mysigt o roligt ändå.

heter dte bara hotellet det du rekomenderade? dte låter jätte intressant.
    vet inte de kanske har jätte god mat på vårat hotells restaurang oxå men offtast vill man ju ut o käka nån annanstans.
    om ni kommer till gbg så kan jag tipsa er:)

Maxiander skrev 2010-03-11 07:53:19 följande:
    Fondueboden (www.maxiander.se/tastesthlm-middag-pa-fondueb.../)Är prisvärt likaså Sacre Coeur (www.maxiander.se/svensk-fransk-tastesthlm-mid.../)Det är inte "jättebilligt" men inte heller "dyrt".Även Bebe (www.maxiander.se/middag-pa-bebe-tastesthlm-ko.../) var jättebra.Vilken stadsdel föredrar ni och vad är ni sugna på?Vi är ute och äter jätteofta och älskar att prova nya ställen så vi har varit lite varstans faktiskt så jag hjälper gärna till att rekommendera!Vill ni ha en rastaurang med lite klubb-känsla så rekommenderar jag Hotellet som är väldigt trevigt att stanna kvar på och ta en drink. Det är inget stökigt ställe och riktar sig till en "äldre" publik. Likaså Storstad som har samma ägare, bara olika stadsdelar.www.maxiander.se/
  • fryser

härligt att magen är bättre. dunka på lite musik så blir du säkert på riktigt bra humör. min dag har kört ihopsig. har hållt min frukost o halv 1 ska jag träna men det blir inga naglar o bara kaffe på cafeet. jag lagar middag så vi äter allihop hemma. det har kört ihop sig för barnvakten så jag måste hämta lilleman..
    stackar kunde knappt öppna ögat imorse men han skull till skolan
    hoppas att han tyckr så när han blir tonåring oxå
    ska ni ha dop snart?
    eller kommer ni att bjuda in gäster som tror att de ska på dop..är lite trög ibland.

ja visst är det lätt att gråta när man tänker på den dagen. som tur är finns det vattenfast maskara.
    jag har många gånger sett framför mig när vi kommer in i både hans mamam o min mamma står o lipar för fullt o då kommer ju jag o bryta ihop innan vi ens har kommit fram det är ju bra att det är lycko tårar iallafall
    var på en vänninas bröllop o jag var så kaxig över att brudgummen såg så nervös ut o jag fnittrade lite med min syrra men när portarna öppnades o hon kom in med sin pappa o man såg att brudgummen började o gråta så var dte kört för mig me.. jag o syrran lipa ikapp
    tji fick jag..

Vi 3 skrev 2010-03-11 08:30:43 följande:

fryser: Ska försöka ge mig ut på promis ändå :-P men tack för motivationen! Tror det blir bättre om jag försöker dra igång MP3-spelarn innan jag går ut. Och magen är bättre idag också Idag ska dopinbjudan skickas ut. Vi har osa gällande festen på sön, så nästa vecka kan vi börja planera mat Fick lite inspiration här på BT till hur vår vigsel ska bli.(Eller hoppas ska bli..) Vet inte om man måste skriva manus åt VF men vi har skrivit såsom vi vill att det ska vara. Skulle läsa det för BM igår, det jag hittat, och blev alldeles sentimental.. Hur ska det bli på dagen D??
  • fryser

empa83. jag förstår dig lite,
    det har krånglat med lite dukning o stolsöverdrag. känner att listan är lång o jag vet inte vart jag ska börja men då får man stanna upp o tänka att hur dte är blir så kommer ni att bli gifta o jag tror att man är så lycklig att man skiter i slutändan o blommorna blev blåa istället för rosa.
    det är gästernas bekymmer att ordna sovplats. min familj kommer ända från lidköping men då bor de hos oss eftersom vi ska sova på hotell på bröllopsnatten. kommer att sätta in en lapp med olika hotellnamn eller vandrarhems tel nr o så får gästerna som kommer långt ifrån ordna det själva. får jag fråga vilken ort. vi kommer at gifta oss i stenungsund o där finns det ju några allternativ.

• fryser

haha. ja det är ju bara att köra på
    klart det är mjukare med mammas plagg är papper.
    lycka till på promenixen.

Vi 3 skrev 2010-03-11 11:08:43 följande:

Japp, dop i maj. Mkt festligheter i år.. Ska försöka få i mig frukost o sen ge mig ut.. En del ärenden på vägen, får se hur det blir i slutända..Min dotter är rätt rolig ibland.. Nu är hon lite snorig, vad gör man då? Jo gnider av allt på sin stackars mamma för pappret är inge trevligt. Tack för den hjärtat! Nä dags att sätta igång. :-/
  • fryser

haha vad roligt.. jag har bott i vårgårda innan jag flyttade till stenungsund.. hur kom du på det???
    o ännu en skum grej. jag har bott i tidaholm mellan jag gick i 3 till i slutet av 5:an..oj vad skumt.
    nå vart ska ni vara? blir ju så nyfiken

empa83 skrev 2010-03-11 11:21:39 följande:
    hahaha härigt att du också antagligen är gammal skaraborgare;) min famlij kommer från tidaholm!Det är ändå jobbigt när inte allt blir som man vill... eller Maken sätter ner foten å säger att pengarna inte räcker:( Fast det är jag som ahr koll på budget... Jag är lite kontrollmänniska, å vill lösa allt åt alla själv, men du har rätt, inte mitt jobb att alla sover någonstans.
  • fryser

det är vä härligt att du har gott om tid. jag kan ångra när dte gäller lokal att vi inte började tidigare men man tycker att 1 år ska räcka.
    när jag började att ringa runt så var alla slott eller ställen med lokal o personal o övernattning fullbokade. det ända som fanns var 2 byggdegårdar o vi hyrde den ena, vi räckte oss ända till gbg o runt om kring.

danicalifornia skrev 2010-03-11 12:22:33 följande:
    vi har mer än ett år kvar till bröllopet och jag är helt insnöad på det!!! det planeras och fixas!!! har kommit en bra bit på väg men det är lååångt kvar innan allt är färdigt!!!!
  • fryser

vi bodde på clarion hotel grand. om man står med ryggen mot ingången till hotellet så ligger restaurangen till höger en liten liten bit upp. tog 3 min att gå dit. ganska stort o sååå fint.jag kommer inte ihåg namnet men ska absolut komma med MB om han kommer ihåg..
    vad har de för sorts mat på hotellet? låter annars som ett ställe vi borde testa.

Maxiander skrev 2010-03-11 12:27:57 följande:
    Vad var det för ställe i Helsingborg? Bara Vara? Helsing? Var det stort eller litet? Finns flera väldigt trevliga ställen i Helsingborg faktiskt, tyvärr lite sämre med nattlivet men det funkar :)Ja det heter Hotellet, är inget hotell utan en restauran/uteställe. Det är vårat favoritställe faktiskt :)Personalen är supertrevlig, maten god och sen är det kul när det "händer" nått på kvällen! Det stänger ett så det är ingen nattklubb men de har dansgolv på nedervåningen. Det ligger på Linnégatan 18. www.maxiander.se/
  • fryser

haha jaja.. lite övertrött ibland o trög
    80:a är jag.
    aha tänkte om jag kunde tipsa om sovplatser men det var åt fel håll

empa83 skrev 2010-03-11 14:32:44 följande:
    Fryser: hahahah du skrev att din familj skulle åka från lidköping... Hur gammal är du? fast om du bodde där mellan 3 å 5:an vet jag nog inte vem du är iaf då jag gick i skola i Fröjered. är född -83. sjukt iaf;)Vi skall vara i hindås i en lokal som heter Rotundan, ingen av oss har koppling till Hindås, men är väldigt mysigt vid lokalen. Det ligger en sjö nära å så.
Svar på tråden Är det bara jag som har svårt för att tänka på nåt annat än bröllop??