• Lillmia

"Morgongåva" till mannen?

Hejsan!
    Jag har tänkt på en sak. Det är ju enligt tradition att mannen ger sin fru en morgongåva dagen efter bröllopet. Men jag skulle vilja ge min man en present som en morgongåva oxå. Är det fel? Det ska ju vara så mycket som är rättvist nu för tiden, varför ska dåinte mannen få en present? Men min lilla fråga då, vad skulle ni ge er man? Jag funderar på ett halsband eller armband, men jag vet inte ändå. Har ni något förslag? Hjälp mig gärna :0)!!

// Mia

• Svar på tråden "Morgongåva" till mannen?
  • Plutten2010

Vi ska ge varandra en varsin morgongåva. Vi har en ungefärlig prisnivå som vi tycker är rimlig och så pratar vi faktiskt om vad vi vill ha. Vill hellre ge något som den andre vill ha/behöver än att bara köpa något. Min sambo vill t ex ha en klocka och ska se ut några modeller och så får jag välja själv vilken jag köper.

• Nordiskbrud

Min man fick lite "smått och gott" , bl.a 52 romantiska veckor. Allt mycket uppskattat!
    Jag fick ett halsband med en stor blå safir. Hade tänkt ge honom en secret box men luskade ut att han hellre ville ha något annat (även om han inte trode han skulle få något).

• SofiaMagdalena

Jag kommer ge min blivande man en secret box! Vet att han skulle uppskatta det, men tror att han kommer bli väldigt förvånad när han får det.

• Bluebride

har samma problem och väldigt liten budget

• Vårbrud 2010

Jag trodde att bägge skulle få morgongåva :) Min blivande vill ha ett tennisraket... Tror vi har missuppfattat vad morgongåva är...:)

• Superstarfia

Min karl ska få en formel 1 resa med sin bestman av mig.. :)

• KatjaB

vi ska ge till varandra hade vi tänkt. ska hyra en vinrad ett år i frankrike till honom så han får en låda vin från den gården.. tyckte det var en kul grej

• iregnet2010

jag tar för givet att vi ska ge till varandra. Min kille ska få en secret box av mig, det gäller ju att passa på medan man fortfarande är ung och het ...hehe.. min m2b kommer bli ÖVERFÖRTJUST det vet jag!

• Isset

Min sambo ska oxå få en secret box :)

• fryser

vad är en sectret box;-( sorry har missat nåt.

Svar på tråden "Morgongåva" till mannen?