• Lillmia

"Morgongåva" till mannen?

Hejsan!
    Jag har tänkt på en sak. Det är ju enligt tradition att mannen ger sin fru en morgongåva dagen efter bröllopet. Men jag skulle vilja ge min man en present som en morgongåva oxå. Är det fel? Det ska ju vara så mycket som är rättvist nu för tiden, varför ska dåinte mannen få en present? Men min lilla fråga då, vad skulle ni ge er man? Jag funderar på ett halsband eller armband, men jag vet inte ändå. Har ni något förslag? Hjälp mig gärna :0)!!

// Mia

• Svar på tråden "Morgongåva" till mannen?
  • Sebastiána

Jag funderar på att ge en secret box på vår ettårsdag. Då skulle han allt bli överaskad!

• Sebastiána

...vi har sagt att vi inte ska ge varandra någon morgongåva...

• 2000 talet

Hittade en fanclub på facebook med lite fina morgongåvebilder.

fotograf Johan Lindvall, tror jag visst att det var.
    Verkar i Skåne om jag inte har alldeles fel för mig.

Tror nog att de flesta fotografer gärna ställer upp och tar morgongåvebilder annars. Bara att mailarunt och fråga efter referenser (de borde ju ha någon bild åtminstonde att visa upp), priser, hur lång tid det tar från fotografering till färdigt resultat osv.

• Moi mokulat

2000 talet kollade nu. Ja jag trodde inte man visade så mkt bröst.

• marrieme

Var har du hittat den roliga iden? Hur fixar man det??

KatjaB skrev 2010-02-09 19:45:04 följande:
    vi ska ge till varandra hade vi tänkt. ska hyra en vinrad ett år i frankrike till honom så han får en låda vin från den gården.. tyckte det var en kul grej
  • marrieme

Vet någon om det finns whiskey provning i Skåne? Det hade min blivande gillat att få..

• Vi 3
    marrieme skrev 2010-02-12 12:57:48 följande:
    Vet någon om det finns whiskey provning i Skåne? Det hade min blivande gillat att få..
    Kolla med liveit.se, vet att vi köpt whiskeyprovning därifrån. Brukar stå på vilka ställen det finns...
  • 2000 talet

Whiskeyprovning har de bla i Malmö och på Hven.

Morgongåvebilder. Frivilligt hur mycket och vad man vill visa. Finns allt från helt naket till helt påklätt. Beror på vad man känner sig bekväm med och vad man vill ha för bilder. Hänger ju på fotografen att ta fram det där lilla extra ändå. Kan vara helkroppsbilder eller bara detalj från handen, ankeln, naveln, ryggslutet osv.

Hyra vinrad i Frankrike hittade jag i någon bröllopstidning. Minns inte vilken. Hittade dock några länkar när jag googlad. Fanns fler

www.vingardar.com/
    www.hyravinrader.se/
    www.minvinrad.com/

• moule

Jag funderar på att ge graverade manschettknappar till min M2B i morgongåva. Med våra namn på den ena och datumet när vi gife oss på den andra.

vad tror ni om det?

• Katarina Michael
    moule skrev 2010-02-12 16:39:31 följande:
    Jag funderar på att ge graverade manschettknappar till min M2B i morgongåva. Med våra namn på den ena och datumet när vi gife oss på den andra.vad tror ni om det?
    Hur ofta kommer han använda dem? umt och ge en sån sak om han aldrig kommer använda de...bättre isåfall en graverad slipsnål...
  • moule

Han brukar använda manschettknappar, så det känns inte som ett problem. Slipsnål har han aldrig använt =)

• Katarina Michael
    moule skrev 2010-02-13 13:02:15 följande:
    Han brukar använda manschettknappar, så det känns inte som ett problem. Slipsnål har han aldrig använt =)
    Då är de ju klockrent
  • uppochhoppa

Min kille älskar att paddla kajak och saknar sin som han sålde för tre år sedan. jag har skämtsamt alltid sagt att han ska få en kajak i morgongåva. Jag tror jag ska hålla den idén, men då jäklar får jag spara, ligger på ca 12-15 tusen!

Gillar idén med vinranka, det skulle min kille uppskatta ( han säger att jag inte får köpa nån kajak...men jag vet inte det jag)

• Katarina Michael
    uppochhoppa skrev 2010-02-13 15:41:56 följande:
    Min kille älskar att paddla kajak och saknar sin som han sålde för tre år sedan. jag har skämtsamt alltid sagt att han ska få en kajak i morgongåva. Jag tror jag ska hålla den idén, men då jäklar får jag spara, ligger på ca 12-15 tusen!Gillar idén med vinranka, det skulle min kille uppskatta ( han säger att jag inte får köpa nån kajak...men jag vet inte det jag)
    Du får ta vinrankan som back up, om du inte kan och hinner spara ihop till kajaken
  • emelieochlinus

Jag gav min man en "äkta" secret box, alltså gjord av Birgitte Grenfeldt som ju äger varumärket secret box. Blev sååå nöjd och maken blev mer än nöjd och glad!

• Bluebride

Tror ni att ett par tavlor skulle vara poppis, fundera på att måla Jag älskar dig på två tavlor där ordet älskar är uppdelat på de båda tavlorna så det står

Jag äls kar dig

vet inte om han gillar det, men jag har funderat på det. Sen rama in dem och hänga i sovrummet

• Katarina Michael
    Bluebride skrev 2010-02-13 18:31:45 följande:
    Tror ni att ett par tavlor skulle vara poppis, fundera på att måla Jag älskar dig på två tavlor där ordet älskar är uppdelat på de båda tavlorna så det stårJag äls kar digvet inte om han gillar det, men jag har funderat på det. Sen rama in dem och hänga i sovrummet
    Svårt att säga, beror väldigt mycket på killen ifrågan....Hur ert hem ser ut så de liksom passar in och så med...
  • Bluebride

tänkte bara generellt, om det låter som en ide?

Svar på tråden "Morgongåva" till mannen?