• Racolina

Östergötland

Tänkte att vi som bor och eller ska gifta oss i östergötland kan ha denna tråd att tipsa varandra med!

• Svar på tråden Östergötland
  • ewaliv

Angående klosterkyrkan i Vadstena så brukar de stänga den när det är bröllop, för att slippa alla turister.

• angel72

Hej ! Alla maxi husen har exotisk planka . Även Östensson har även en medelhavs buffe som verkar jätte trevlig !

• Cltsp

Tänkte tipsa om en ny butik som har öppnat i Norrköping och som har bal-och brudklänningar. Kommer inte ihåg vad den heter men den ligger långt ned på S:t Persg mot Gamla Rådstugug.

Om ni letar dekorationssaker måste jag även tipsa om Drömgården på Drottninggatan i Norrk. De har huuur mycket fint som helst. Perfekt vintage-och romantikkänsla för bröllop!

• periwinkle

Ni som ska ha tårta eller cupcakes - var beställer ni dem från? Jag har spanat lite på Tårtverksta'n, men de gör ju bara sockerkaksbottnar, och chokladfreak som jag är vill jag hellre ha något...chokladigare.

• Jessika81

Love is skrev 2010-02-25 11:42:32 följande:

Vi kommer att har mellan 55 och 60 gäster.Yes, man få ta med drickat själv (vilken är bra därför att vi har min familj som kommer från Tyskland)...Självklart är det fortfarande ganska dyrt per kuvert men slottet är ju kanonfint!!! Klosterkyrkan är ju jättestor...så alla turister är välkomna :)Blommor har jag hittad på handelsträdgård uranfär Vadstena. De verkar jätteduktiga!
    Vilket rum i slottet kommer ni att vara i då? Har du varit där och tittat? Finns det fönster i lokalen? Förlåt alla frågor men jag är så nyfiken!
  • Love is
    Jessika81 skrev 2010-02-26 12:09:20 följande:
    Love is skrev 2010-02-25 11:42:32 följande:Vilket rum i slottet kommer ni att vara i då? Har du varit där och tittat? Finns det fönster i lokalen? Förlåt alla frågor men jag är så nyfiken!
    Inga problem.
    Vi kommer att har "Herrsköket" (det har många fönster, men man få inte använder ljus.
    Självklart var vi där och tittade på slottet.
    det var: love at first sight ;)
  • Jessika81

Love is skrev 2010-02-26 13:44:17 följande:

Inga problem.Vi kommer att har "Herrsköket" (det har många fönster, men man få inte använder ljus.Självklart var vi där och tittade på slottet.det var: love at first sight ;)
    Man får inte ha levande ljus?
  • FiaLottaoälsklingen

dekorerade borden till ett bröllop på slottet Vadstena och då klädde vi in julgransbeslysning (små ljus på slingan) med grönt och la i mitten av borden och sen stack in lite blommor här och där, blev väldigt effektfullt i det ganska mörka rummet istället för levande ljus.

Svar på tråden Östergötland