• Korallbruden

Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!

Hittar bara gamla trådar och vet ej om handlarna finns kvar

Har tröttnat på tanken att betala 2-4000 kr för min brudbukett och funderar på att låta någon på Hötorget göra den.

Vilka handlare har bästa kvalitet på sina blommor och finns det någon annan där ute som köpt sin brudbukett där och har kanske har bilder?

Tänkte köpa bordsdekorationer där också så det kanske går att förhandla till ett bra pris?

Hur ser era erfarenheter ut?

• Svar på tråden Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!
  • say yes

jag vet flera som köpt sina blommor där men då handlar det nog om att man köpt där och sen bundit själv.
    Skall nog köpa dekorations blommor där (bordsdekorationer, kyrkodekorationer, ev. bil och tärnor) eftersom vi vill ha det så enkelt med en sorts blommor. sparar ca 50% på det.

• Korallbruden

Tack say yes!

Finns det flera som har bra idéer på vilken handlare som är bra och bäst

• KatjaB

nu ska jag inte säga säkert men binder de verkligen arrangemang på hötorget? Är det inte bara buketter? Fast de kan ju säkert binda din bukett och så sätter du på ett sidenband runt stjälkarna bara själv sen. Brudbukett i oasishållare tro jag inte det går att få dock.

• say yes

nej vad jag vet så binder de inte på hötorget alls.

• Junebug

jag tänkte köpa blommor till bord och dekoration på Hötorget, om det funkar med planeringen.
    Men... med risk för att låta negativ så är jag skeptisk till att deras blommor håller sig snygga en hel dag och kväll. Jag måste dessutom köpa mina dagen innan av planeringsskäl så jag kommer satsa på en bra bunden kvalitetsbukett i blombutik.

Är man bara lite flexibel med vilken typ av blommor man vill ha, och inte väljer de allra dyraste rosorna så kan man lätt komma undan med 800-1000 kr för en fin bukett! (det är iaf vad jag hört)

• Korallbruden

Tänkte kopiera min mormor bukett från 40-talet och fått priser på allt från 2-4000 kr. Hade tänkt att S:E Gymnasium skulle fått göra min men de har inte sommar öppet... så då letar jag bra alternativ

Är det flera som har bra Hötorgsidéer???

• annaochmias

Kanske är nån av av eleverna på gymnasiet som vill göra din bukett ändå, vid sidan av?

• Vi 3

Om du är villig att åka en bit utanför Sthlm så vet jag en kanonkille i Åkersberga. Intresserad?

• cajeli

Korallbruden; en vän till mig köpte sina blommor på hötorget när hon gifte sig förra sommaren. Dessa höll sig fina hela dagen och kvällen, det handlar bara om hur man förarbetar dem och förvara dem. Lycka till.

• say yes

Ja, alltså jag har vart på brollop där man haft blommor från hötorget och det har hållt sig hela dagen och flera dagar fram. tror liksom cajeli att det handlar om förvaring.

Svar på tråden Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!