• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

Ingen rapport än, men hon har väl fått en massa härliga meduciner så hon kanske sover

• Sonja68

Hej allihop! *vinkar*

Måste fråga er som vet det mesta: Vad är en nidblödning

• Fru E

Daa-just nu känns det inget bra eftersom spottingsen har börjat så smått, bara lite än men dock brunt tillsammans med proggkladdet ruvardag 11 idag och känns som om att det är kört för vår del för det är så här indianerna brukar börja. Känns lite hopplöst att aldrig komma vägen fram till ett + ens.....men visst indianerna är inte här än men de kommer väl så småningom

*drar deppmanteln över mig och smygläser*

La förresten bud på huset imorse

• Fru E

Sonja-nidblödning sägs vara en liten blödning när ägget fäster, vissa har den men inte alla

• Ninnnis

NEEEEJ EA! Men det är ju inte säkert att det är kört! Det är ju inte konstigt om det kommer spottongs/kladd/blod med tanke på allt kroppen utsätts för i samband med en IVF? *fortsätter hålla tummarna*

När ska ni testa, förresten?

Och heja budgivningen! Eller, heja ert bud

• Ninnnis

Sonja, från wikipedia:

"Nidblödning eller Nidationsblödning är en kort mensliknande blödning som sker när embryot fäster till endometrium, d v s när ägget fäster sig i livmodern. Alla får dock inte en nidblödning när detta händer. Blödningen brukar komma cirka 7-14 dagar efter ägglossningen och mängden blod kan variera."

Varför frågar du?

• Fru E

Ninnis-visst är det så men indianerna brukar alltid börja så här så svårt att koppla samman det med något annat tyvärr
    TD är på lördag men jag tror inte att vi kommer så långt....

• Sonja68

Ja, hrm, jag är väl egentligen då i fel tråd eftersom alla här verkligen _planerar/planerat_ bebistillverkning. Här är det tvärt om. Här var det planerat _inga-fler-bebisar_ PUNKT. Så det känns som att jag inte ska skriva det här just här egentligen. Skrolla vidare ni som känner på er att ni kan bli sura/arga/ledsna. För det är det sista jag vill att ni blir. men jag har inte så många "experter" att vända mig till, förutom er då.

Min mens har varit som klockan regelbunden men senaste halvåret har den kunnat komma ett par dar för tidigt. Aldrig försent.
    Förra mensen kom enligt mina slarviga beräkningar (hade missat kryssa i almanackan) en vecka för tidigt.
    Nu är min mens helt plötsligt 4 dagar försenad. Och inga tecken på att den ska komma igång, förutom ömma,tunga bröst. Trots att jag hoppat och skuttat på Pialtes idag.

Vi kör ju med säkra perioder och avbrutet, men just denna månad så var vi oense. Det var på 10:e dagen... Maken tyckte det var sjunde dagen och körde på. Jag blir ju förstås nojjig nu !
    Och ungefär mitt i min beräknade cykel så fick jag fruktansvärda magsmärtor i de nedre regionerna och sen efter ett par dagar kom ljusrosa flytningar, blodblandade alltså. I ett par,tre dagar. Tänk om det var en nidblödning !
    Annars så har jag inte känt några graviditetsymptom förutom att jag somnar varje kväll i soffan
    Inga brännande tits som förut.

Som sagt, hoppas jag inte gjort någon ledsen nu, det var inte min mening. Schasa ut mig härifrån om ni tycker att jag inte hör hemma här

• Sonja68

Fru E, här kommer massor med uppmuntrande och stöttande kramar från norr. Hoppas verkligen det inte är som du tror

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan