• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

Hej Heloise! Äntligen. Har funderat på att efterlysa dig i tanttråden.

• Daa

Ingis: åh, så hemskt med systerdottern! Bra att hon har fått prata med psykolog. Hoppas att det kan ordna sig för henne nu. Gumman...

• Daa

Jag undrar litegrann om det var samma s*bba som jag pratade med när jag var (befogat) orolig över MF första gången. Skulle inte förvåna mig ett dugg.

Åh, jag blir fortfarande så arg när jag tänker på hennes bemötande!

Sonja68 skrev 2010-03-23 13:02:34 följande:
    När jag ringde till Gyn då jag hade funderingar om varför jag inte blev med barn så sa hon direkt: "Vi hjälper inte så gamla som dig". (Jag var då 34)."Och innan vi överhuvudtaget kollar eller gör nåt så ska ni ha försökt kontinuerligt i ett år. Jag råder er att genast söka till en privat klinik".Jahaja...Men några veckor senare så blev det ett +
  • Daa

Tack, ni fina, för alla snälla och uppmuntrande ord.
    Känner mig inte speciellt modig, utan har mer resignerat inför att vi inte har något val. Inget plus, inget barn.

Det ska nog ordna sig. *omfamnar hela tråden*

*skrattar åt Ninnis benämning "Skäggmannen" (hans kommentar: Till hennes försvar ska sägas att hon aldrig har träffat mig.) *

• Ninnnis

Haha, nej det baserar jag helt på dina underbara beskrivningar av era små bus

*omfamnar tillbaks*

Daa skrev 2010-03-23 19:10:05 följande:
    Tack, ni fina, för alla snälla och uppmuntrande ord. Känner mig inte speciellt modig, utan har mer resignerat inför att vi inte har något val. Inget plus, inget barn. Det ska nog ordna sig. *omfamnar hela tråden**skrattar åt Ninnis benämning "Skäggmannen" (hans kommentar: Till hennes försvar ska sägas att hon aldrig har träffat mig.) *
  • Ninnnis

Har messat lite med Blommis, hon hälsar kramar till hela tråden. Hon hade ont igår men mår annars bra. Hon är dock trött (ganska förståeligt) och hon kommer hem på torsdag kväll.

• Ninnnis

EA, något nytt? Hur är känslan nu?

Jag har cirkelgymmat och är helt slut, var ju tvungen att tävla lite mot stationsgrannen, och han var stark...

Nu dusch, pyamas, en kopp te och Desperate Housewives!

Kram på er, ni är bra!

• Fru E

Sovdags här

Åker till Götet imorgon och torsdag så tittar in först på fredag. Har ingen större lust att vara glad och social men svårt att avboka resan när man själv är en stor del i arbetet där........

Ninnis-lite uppgiven känsla eftersom allt tidigare har tytt på indianerna när det sett ut så här men inget rött än men den kommer troligtvis . Trist test på fredag och sen samtal till kliniken.

• Fjällbruttan

Hej alla underbara värphöns

EA, jag tänker hålla tummarna som en tok för dig för jag har haft två nidblödningar som varit som klarröda skyfall av blod och smärtorna i livmodern var som missfall..
    men det var bebisar som bet sig fast
    Tror fortfarande stenhårt på det min gynläkare sa efter första nidblödningen ( den var verkligen som en kraftig mens) att livmodern är dum i huvudet... den signalerar samma sak vad som än sker, vare sig det är bra eller dåliga saker..

Heloise, kul att se dig här

Sonja, phuuu... glad för din skull!

Daa, kramar om i massor!! Skönt att ni vågar, även om det är jätteläskigt

Lanovia, som de andra säger, Olja rules, vi har faktiskt lagt upp ett lager, vi bor ju så ocentralt

EA, virrpanna är jag!! Grattis till huset

Ingis, kram och hoppas att det går bra med systerdottern!!

Ninnis, underbart med en långhelg till

Och håller tummarna så krampen är ett faktum!! Blommehöns ger superfina blommeägg med massor av +!!

Här är det ganska bra, fått upp järnvärdet till 115!! Tjohoo Det är värt tre järntabletter per dag!
    Men slut i kroppen är jag i alla fall så dagen har tillbringats i en snödriva i solskenet och i kväll så åkte jag och lilla vild pistmaskin med maken, så då körde han upp på en topp och så kollade vi på solnedgången
    Sen ville jag hem och kissa   

• Daa

Fru E: många kramar. Ha det så gott det går i Göteborg. *vägrar släppa greppet om tummarna*

Blommis: tumhållning hela dagen. *kramar om*

Bruttan: skönt med bättre järnvärde. Mysigt att kunna ta pistmaskinen upp på toppen.

Ninnis: jo, jag vet att det är det du syftar på men maken vet det inte och benämningen gör honom lite förvirrad.
    Lycka till idag.

Jenny: något nytt om jobbsituationen?

Villemoa: hur går det för dig? Hur mår du?

Önskar er alla en finfin onsdag. Kom ihåg: imorgon kan vi säga "Imorgon är det fredag".

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan