• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fru sy

Hej tjejer.

Nu har jag påsklov!!! Men veckan är fullt uppbokad. Kusinen och faster kommer nu strax, ska sy balklänning till kusinen så vi ska testa lite idag. Sen blir det runda på stan med dem.

Har inte läst vad ni skrivit i helgen, tänkte försöka hinna med det i eftermiddag.

Kramar

• ingenjörsbruden

Daa: tur att du kunde avreagera dig på snön....den brukar tåla en del..... *räcker över en stooor bukett med snödroppar o en bamsekram*

• Sonja68

Nu är jag minst sagt orolig. Undrar om svärmor kom till jobbet imorse. Har för mig att hon passerar stationen "Park kulturyj" på väg till jobbet.
    Själv åkta jag varje morgon resp eftermiddag via Park Kulturyj alternativt Ljubljanka när jag pluggade på Universitetet i Moskva...
    Hemskt med dessa terroristdåd
    Måste få tag på maken, för jag har inte svärmors mobilnummer med mig på jobbet. Måste ringa och kolla hur det är

• ingenjörsbruden

Ninnis: Hahahahaha klart ni ska komma på fika!
    Alla som vill får komma! Men vilken dag ska vi ta?!

Funderar lite på skärtorsdagen....kanske lite i sista laget....men det kanske jobbas då eller? Tänkte en liten fm-lunch-date kanske?! Innan Ninnis favvisar kommer hem!

Annars kanske Valborgsmässoafton...30/4

Snart drar vi igång med tomtarbetet...så då går våra helger åt att lägga/så gräs, bygga mur, anlägga rabatter....plantera ligusterhäck(kan man göra det nu på våren? allmän fråga)
    O i o med att jag inte fått/kunnat göra så mkt på huset när det byggdes så är jag lovad att få fritt fram i trädgården!
    Pluss att jag behöver avreagera mig på trädgården....är sjukt trött på att aldrig få ngt gjort mer än när man har barnpassning....*surar lite för maken bara har jobbat på huset hela helgen istället för att umgås med ballabus*

• ingenjörsbruden
    Sonja68 skrev 2010-03-29 10:10:10 följande:
    Nu är jag minst sagt orolig. Undrar om svärmor kom till jobbet imorse. Har för mig att hon passerar stationen "Park kulturyj" på väg till jobbet. Själv åkta jag varje morgon resp eftermiddag via Park Kulturyj alternativt Ljubljanka när jag pluggade på Universitetet i Moskva...Hemskt med dessa terroristdåd Måste få tag på maken, för jag har inte svärmors mobilnummer med mig på jobbet. Måste ringa och kolla hur det är
    Usch va hemskt!!! Hoppas ni får tag på svärmor o allt är bra med henne! *håller tummar o tår så de blir blåååå*
  • Fru sy

De ringde precis och sa att de var lite sena, så jag hann läsa lite iaf.

Grattis Villemoa på födelsedagen.

Själv är jag komjölksproteinallegiker, har varit det i många år nu, så jag har oxå lite tips att dela ut om det skulle behövas. Tål ju inte ägg heller... gjorde pannkakor utan ägg och mjölk förra veckan för första gången, och de blev goda!!

Vilka fina magar ni har tjejer!! Vill oxå ha en sådan, men min tid kommer väl förhoppningsvis...

Jag skar av mig en bit på min fingertopp på kursen i lördags, så nu sitter jag här med stort bandage på fingret. Postitivt att jag inte få diska, men det tar en hisklig tid att skriva på datorn...

• Fru sy

Nu kommer de, får titta in senare. ha en riktigt bra dag alla goa tjejer

• ingenjörsbruden

Lanovia: Ja det är hemskt att vara ifrån sitt barn!!!! O visst behöver barnet mamman mest....men tror att det är väldigt bra o nyttigt för din man att passa lilla E själv.
    Det har inte min make gjort mer än max 1 h, en gång......

• Fru Bygg

Grattis till Villemoa idag! *skickar en hög med grattiskramar*
    Skönt att höra att du mår bättre nu också!

• Fru Bygg

Skickar en hel drös med kramar till EA. Hur mår du idag, gumman?

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan