• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • lanovia 08

Jo vi har dratt slutsatsen att laktos inte hjälper vid det här laget. Läste någonstans också att laktosallergi är ytterst ovanligt bland spädbarn.

• lanovia 08

Jag håller på att få världens löjligaste panik här, tårarna rinner snart på mig. Har haft tjejkompisar här idag. Ikväll har maken varit iväg med E för att jag skulle kunna slappna av och bara ha kul med tjejerna. Helt underbart roligt har det varit. Men jag fattade som att han bara skulle vara borta några timmar. Nu har han varit borta 5½h och jag känner verkligen att jag skulle behöva få ha Ellen hos mig nu. så här länge har jag inte varit ifrån henne förut. Det är en sak när jag går utanför dörren själv och kan vända hem när jag vill. Nu är han med henne borta och jag kan inte styra när hon kommer hem igen.
    Jag vet att jag är löjlig men det är skitjobbigt nu.

• lanovia 08

Blommis vilken äcklign reaktion. Händer det igen måste definitivt ringa.

• Hvidbrud

Åh, lanovia gumman, det är ju inte så konstigt att du vill vara med din lilla Ellen! Ringde du efter dem, eller hur gick det? Jag har vrit borta från e Max 1 1/2 timme, sen höll jag på at krevera! Stackars min man som inte får dofta henne på två dygn!
    Hoppas att ni hade det mysigt, du och tjejerna, och vad gulligt av din man att passa ellen .

• Fjällbruttan

Lanovia, hoppas du fick hem lilla E så du fick ro i mamma-hjärtat!
    Den där känslan är vedervärdig... Kram!

Jag fick rådet att äta helt mjölkfritt när Moa hade kolik, inte för att det hjälpte för hon hade andra bekymmer.. men min kompis dotter var mjölkproteinallergiker och det blev en enorm skillnad när hon uteslöt mjölkprotein ur sin kost.

Vill du har tips kan du inboxa mig, jag är van att laga mjölkproteinfritt för vi har lilla M här ofta, och så är jag den som har haft ansvar för allergimaten på jobbet

• Fjällbruttan

EA, tittar in under filten och kramas idag med!
    Hoppas att vissa andetag går lättare att ta än andra..
    Kram

• Leksi

Tack för alla komplimanger! Passade på att ta bilderna när magen fortfarande var "lagom" stor, tror jag var i vecka 31 där. Nu börjar den bli läskigt stor, kanske inte grotesk men nära på. Vore jättekul att se din mage Bruttan!

Skönt att du mår bättre Blommis! Fortsätter hålla tummarna för lilla embryot.

Åh Lanovia, hoppas mannen kom hem med Ellen snart efter ditt inlägg igår.

Hej Ankan! Visst har du slutat jobba nu? Känns det skönt? Har ni förberett allt därhemma, packat bb-väskan och så?

Nu ska vi strax upp till min mamma och äta våfflor. Gud vad gott det ska bli!

• Ankan80

Japp, nu blir det bara till att vänta. Känns faktiskt skönt att slippa åka de 2 timmar det tar att komma till jobbet varje dag (tur/retur).

Vi har packat till bebisen, men inte till mig. HAtar att packa, men får väl ta tag i det....

Lät gott med våfflor!

• Villemoa

Leksi: vilken fin mage!

lanovia: säg bara till om du behöver tips på mjölkproteinfritt. Moa är ju mjölkproteinallergiker så en annan har vanan inne. Eller hon var allergiker kan man säga för i torsdags gjorde vi nytt pricktest och det gav inget utslag så då skulle vi mjölkprovocera henne hemma i helgen och hittills har inget mjölkintag gett nåt utslag *peppar, peppar* Två doshöjningar kvar att ge henne och visar det inget då får hon from ikväll äta allt som vi äter. Min unge ska antagligen äntligen få smaka ost som hon så länge tjatat efter

• lanovia 08

Vad härligt för Moa om hon äntligen kan få börja äta mjölkprodukter.

vi har också funderat på det där med mjölkprotein och BVCsköterskan snuddade även vid ämnet en gång. Men samtidigt är ju frågan hur mkt man skall hålla på. Att spädbarn har ont i magen är ju inte ovanligt. Hon skriker ju väldigt sällan flera timmar i streck. Utan är mest gnällig och får som krampattacker i magen då hon skriker i kortare eller längre stunder.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan