I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
Ingis: Jag blir så ledsen när jag läser om din syrras situation Så där hade jag det i mitt första längre förhållande.
Du gör helt rätt som ser till att finnas där för henne.
Och se till att HAN vet att ni minsann har ögonen på honom. En positiv sak i eländet är att din syster är öppen med det inför dig.
Jag berättade aldrig för nån utan dolde det tills fasaden krackelerade.
Men om någon hade frågat, ställt de där jobbiga frågorna, som man blir arg och obekväm med, kanske jag hade öppnat mig tidigare och bett om hjälp.
Om folk som anade, hade klivit in hos oss och besökt oss vid alla möjliga och omöjliga tidpunkter, så hade jag kanske kommit ur det snabbare och lindrigare.
Men det är oftast enklare att inte bry sig, inte besvära.
Så du gör HELT rätt! Finns där och se till att hon inte sluter sig.
Kram!
Stor kram till Daa också som gör ett jättejobb och jättestora framsteg tycker jag. Gud vad du är stark gumman ♥ !
Vill också gratulera alla härliga tjejer på Internationella kvinnodagen!
Med anledning av att den har 100-årsjubileum så hade Föreningen Norden en "tillställning" på Folkan igår.
Jag var med mina döttrar på en del av programmet, nämligen följande:
- En fantastisk dansgrupp från Murmansk som dansade orientaliska danser, tex magdans och sånt. Underbart vackert, sensuellt, bra musik och fantastiska dräkter. Som de sytt själva.
- En kappsäcksteater med inslag av dockteater med en finsk kvinna som var jätteduktig. Ungarna skrattade så de kiknade
- En lokal förmåga, en tjej som går estetprogrammet och sjunger och spelar gitarr framförde både covers och sina egna låter. En blandning av Jhonny CAsh, Rocka Billy och lite pop-rock. Hon var jätteduktig!
- FIKA!
Jag och mina ryska väninnor var där med våra alla barn och det var jättetrevligt.
I Ryssland är 8:e mars en röd dag = ledig dag.
Kvinnan får frukost på sängen, slipper laga middag och städa, får blommor och presenter.
Men det är dock enda dagen på året...
Kram till er alla!