• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Leksi

Bruttan, så skönt att förkylningen är bättre idag! Att vara feberfri gör stor skillnad! Själv konstaterade jag precis att jag varit helt frisk hela graviditeten & någon förkylning per höst/vinter brukar jag alltid åka på så jag är tacksam. Grattis till en liten tjej förresten!! Så roligt! (Även om mitt tips om tre trådpojkar i april sprack.) Elvira tycker jag är ett jättefint namn men det är tyvärr redan upptaget i släkten.

Ankan, inte långt kvar på jobbet nu då? Visst är det skönt? Jag har full nedräkning... Min sista arbetsdag blir skärtorsdagen 1/4, då är det 2,5 veckor kvar till BF och jag hoppas innerligt bebisen inte kommer tidigare än så. Veckorna rasslar verkligen på fort nu och jag känner mig inte riiiktigt förberedd än.

Fru E, vi hade -12 imorse! Och nu snöar det lite lätt. Men det ser ut att bli plusgrader och sol här nästa vecka. *hoppas*
    Hur går det för er med sprutorna? Hoppas det inte är lika hemskt som det låter...

Lanovia, måste vara frustrerande att se sin lilla bebis ha så ont och inte kunna göra något. Håller tummarna för att dropparna börjar hjälpa snart.

• Fru E

Lanovia-försöker att inte tänka så mycket på vad som är på gång just nu för att inte ha för höga förhoppningar. Men känslorna än så länge är att det är en resa som är fylld av ängslan, oro, ångest och ovisst resultat. Visst är det en viss spänning i det hela med att vi äntligen är på väg man tar en dag i sänder

Lanovia-fungerar det inte med bärsele eller den använder ni kanske redan?
    Magmassage??

• Fru E

Leksi-pennan som vi använder nu är inte farlig alls men jag låter mer än gärna maken sköta allt kring den. Det känns knappt alls när han sticker in den trots att jag är spruträdd. Men imorgon kväll ska vi lägga till en "riktig" spruta och den gör mig lite nervös men är nog bara att säga till maken att sticka in den

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2010-03-04 10:15:48 följande:

Jag skulle behöva en massör som gör hembesök. Ajaj mina axlar. Nu känns det att vi burit runt på 4 kg 4 kvällar, plus att det blir en del på dagarna. E har helt klart ont i magen skriker massa på kvällarna och på dagarna ser och HÖR man hur det kör i magen. Stackars liten önskar man kunde göra något. Kan ju hoppas på att minifom hjälper snart.Gör det inte det så blir nästa alternativ att jag skall äta helt mjölkfri mat, hoppas på att slippa det.Nu ligger hon i babysittern här vid sidan om och jag sitter och stoppar in nappen med jämna mellanrum. Bäst skulle hon nog på av att få vara i min famn nu men jag behöver vila lite.
    Lanovia, stor och varm styrkekram från mig! Precis så där hade vi det också med T. Ohc jag vet hur maktlös man känner sig. och TRÖTT. Kämpa på med Minifom-dropparna. På vårt BVC sa de att vi kunde överdosera ganska rejält, att det är inget farligt, så att det verkligen börjar verka. Har de sagt det till er också?
    Napp tar hon. Bra. I det här läget.
    Har du provat massagen "Sol, måne, vattenfall" och så böja upp benen mot magen, så hon blir som en liten boll, hålla en stund räta ut dem och skaka loss lite. Även om det inte skulle hjälpa så brukar de tycka det är skönt och roligt.
    Och då brukar det komma en liten prutt och det är ju alltid skönt

T visade sig senare vara laktosintolerant och jag vet inte men som du skriver, om inget hjälper kanske det är värt att du provar med laktosfri kost ett tag?

*kramar om igen*
  • Daa

Härifrån också!

Ninnnis skrev 2010-03-04 11:37:12 följande:
    Lanovia, jag har inget vettigt att komma med, men här får du en KRAM!
  • Daa

lanovia 08 skrev 2010-03-04 10:07:28 följande:
    Jag minns?? Grattis till mig själv jag minns en hel månad tillbaka. *ironisk*
  • Daa

Officiellt vår? Nä, se det tror jag inte på!

Men så outsägligt skönt det var på morgonen när det inte var någon snörök. Inte för att det var jag som körde, men ändå.

Och igår när jag kom hem från jobbet, riktigt laddad för att skotta en massa snö, märkte jag att svärfar tittat förbi och använt snöslungan med besked. Allt jag behövde göra var att skotta fram soptunnan. Vi tjatar på honom att han verkligen inte behöver och att vi inte på något sätt förväntar sig av honom att han ska göra det, men man kan ju inte förbjuda honom heller. Så då är det väl bara att vara tacksam.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan