Inlägg från: Avalon75 |Visa alla inlägg
  • Avalon75

MAJ 2010 del 5

mmm2010: tänker så på dig, hoppas att allt går så bra det kan i er situation *varm kram*

Äntligen har jag beställt blommor!
    Det blev den som ligger som nummer 1 i mitt galleri. En stor till mig och en liten till tärnan, corsager till männen.
    Glad överraskning var att jag får hela alltet för 1400 kr; inte illa.
    Om någon vill ha tips på florist med bra blommor till lite lägre priser än innerstadspriserna i Göteborg så hojta till.

I helgen som gick hade vi vårt första vigselsamtal med prästen. Gick kanon! Fick verkligen en bra känsla för honom.

Det jag/vi svettas mest över nu är gästpresentationerna till festhäftet. Det ska ju vara vitsigt och kul, och det är verkligen svårt på vissa av gästerna... Hur gör ni med gästpresentationerna?

• Avalon75

Jag är lite stressad över att min blivande man inte ens börjat fundera på sina kläder...
    Han tycker att det är gott om tid.
    Men vi har sagt att vi ordnar var och en våra egna kläder. Självklart kan man be om smakråd men ansvaret så att säga ligger på en själv. Dessutom valet av vad man vill ha.
    Bör jag ångra mig?

• Avalon75

Jag kommer att ha slöja; 80 cm i två lager med satinkant.
    Det känns som once in a lifetime, och jag minns när jag var liten och lekte brud... Då var det alltid ett vitt örngott eller liknande som symboliserade att jag "stod brud".
    Efter vigseln åker slöjan av. Funderar då på att sätta i en hårblomma eller något liknande den här: www.unique-vintage.com/vintage-1947-hand-made-burgundy-rose-with-peacock-feathers-p-7230.html hade inte det kunnat vara lite roligt?

Letar ni efter håraccessoarer, flor etc. finns det mycket fint här: www.unique-vintage.com/accessories-hats-hair-accessories-c-321_255.html

@Gympamamman
    Jag ska ha släp, men det sitter någon snillrik konstruktion på insidan av kjolen som gör att man hissar upp det så att det inte syns när det är dansdags. Fråga mig inte hur konstruktionen fungerar, men det är ett band man drar i.

@snuttfia
    Gördlarna är hur bra som helst. Jag är också nöjd med min.

• Avalon75

Åh så snygg Snuttfia!
    Jag har ju egentligen redan bestämt sko..., men jag kan ju "gå förbi" Johanssons och känna lite... tack för tipset!

• Avalon75

@moule
    Jag tänker sola solarium. Har gjort ett schema. Kommer att börja sola v. 14, och sedan sola 2 ggr/vecka. Känns ambitiöst med solschema!

• Avalon75

Min sminkös ska sminka över de vita fläckarna om de syns.
    Nej, speciellt hälsosamt är det inte, men jag gör det verkligen aldrig annars.

• Avalon75

Jag kommer att göra något liknande för min blivande, men kan inte avslöja det här känner jag... Men en överraskning ska han få.

Angående manikyr kommer jag att gå till en salong och få lyxmanikyrpaketet de har dagen innan bröllopet. Ingen fransk manikyr då jag inte tycker att det är snyggt med den pålagda tjockleken på naglarna. Jag tycker också att det är viktigt med snygga naglar av samma anledningar som Martinaa skrev.

• Avalon75

@Fröken Strössel
    Jag har köpt Fleexes på Lindex, alltså inte deras eget märke, utan den dyrare varianten. Den gördeln är verkligen superbra på mig.

• Avalon75

Bara för att göra valet ditt enkelt Hannaibröllopstankar tycker jag att klänning nr 1 är så j-vla snygg! Ta den!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5