Inlägg från: Avalon75 |Visa alla inlägg
  • Avalon75

MAJ 2010 del 5

Lindex har en egen variant cockså. Tror den är 100 kr billigare, MEN köp inte den!
    Skillnaden är att i Flexees är det stålskenor och i den billigare är det plastskenor. Plastskenorna håller nada...

@Cia
    Gå in i en Lindexaffär och prova. Jag har en storlek mindre än vad jag trodde jag skulle ha. Dessutom får affärerna hela tiden hem dessa om just din storlek skulle vara slut. Dessa Flexeesgördlar ingår i deras standardsortiment.

• Avalon75

jag har fått ett sjukt habegär av samtliga modeller och i samtliga färger av Bordellos "peep toe" skor med ros längst fram...
    shop.ebay.com/i.html&_sacat=0&LH_BIN=1&LH_IncludeSIF=1&_dmpt=US_Women_s_Shoes&_odkw=rose+peep+toe+shoe&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Herregud vad jag önskar att jag var ekonomiskt oberoende just nu...

• Avalon75
    CiaLovesAndreas skrev 2010-03-10 22:02:01 följande:
    Avalon,Tror att jag väntar tills min klänning kommit. Så jag kan prova ordentligt och se hur det ser ut utan gördel. Klänningen är rätt så tajt över magen så det kanske blir som en gördel i sig. Men tack så jättemycket för tipset!
    Gör det. Jag väntade också och testade klänningen innan jag beslöt mig för att använda mig av gördeln för extra stöd.
    Jag har insydda skenor i livet på klänningen (Milly-klänning), men vill ändå ha lite extrastöd eftersom jag har rygg- och nackproblem (stress och mycket dataarbete...).
  • Avalon75

Hej tjejer!

Nu har jag börjat hamna i listträsket, ni vet när man gör listor på allt man ska göra, istället för att göra det...
    Igår fick jag åtminstone klart placeringskorten (jag gör allt med papperspysslet själv, bäst så...), så det var skönt.

Om tid på salongen så ska jag och min tärna vara där 09:00 och lämna 13:30. Jag hoppas verkligen att vi hinner... Ska dit på måndag och klippas så då blir det en liten provuppsättning och konsultation på sminket också, spännande!

Idag eller imorgon inleds dessutom "Den Stora Skojakten". Ska hinna med Freeport och Kungsmässan, hoppas verkligen att skorna är köpta innan helgen är slut...

Sen har jag gjort listor på vad som ska med till salongen och vad som ska med i väskan med extragrejor för dagen. Tänkte skriva de lisorna i 2 inlägg här nedanför så kan väl ni andra Maj-babes kommentera vad jag glömt och så...?

• Avalon75

Med till salongen;
    brudklänning
    underkjol
    slöja
    vigselskor
    hårnålar
    stay-ups
    underkläder
    jacka
    sjal
    smycken
    2 st dubbelsängslakan
    lunch
    vatten
    kexchoklad/frukt
    kamera

• Avalon75

Med i väska under dagen/kvällen:
    ballerinaskor
    extra stay ups
    vatten
    skavsårsplåster
    plåster
    tuggummi
    deo
    parfym
    säkerhetsnålar
    extra smink
    pappersnäsdukar
    alvedon
    mobiltelefon
    nycklar
    kort
    liten hårspray
    brudparaply

• Avalon75

Hata svenska skoaffärer!
    Inga klackade satinskor så långt ögat når...
    Nu blir det beställning från USA av de rosa Bordelloskorna i mitt galleri. Hoppas på att storlek 8 är som en svenska 38:a. Är det någon som har kläm på amerikanska skostorlekar?

• Avalon75
    Kattpoet skrev 2010-03-21 14:05:25 följande:
    Nej en 38 är en 6. Jag har 39 och är storlek 7 från USA.
    Pratade med en väninnan som bor i Canada och sålunda alltid köper skor over-there. Hon sa att 38 är 7,5-8. Jag körde på en 8:a i alla fall. Får se när de kommer hur de sitter.
  • Avalon75
    Rapsbrud skrev 2010-03-21 18:54:57 följande:
    Nu har vi fått svar från alla på våra inbjudningar = 100% uppslutning! Inte helt oväntat kanske eftersom vi bara bjuder närmaste familjen, men ändå. Vår solisttjej berättade att hon har tränat på våra låtar nu så vi ska få komma och lyssna nästa helg, ska bli riktigt spännande att se vad hon har gjort med dem...
    Åh så roligt Rapsbrud att alla kommer!
    Vi har sista osa-dag 1 april så efter det blir det hårdjobb med bordsplacering...
  • Avalon75

@Kattpoet
    Man blir galen på att beställa på nätet. En storlek i UK, en storlek i övriga Europa, en storlek i US, en annan i AU... Gäller att kolla ordentligt innan man klickar på send order.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5