Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

Rapsbrud skrev 2010-04-29 20:42:24 följande:
    Martinaa: Jaa du! Där ser man. Men det är vitt guld i fattningen runt stenen på din va? Bra smak du har!
    *kollar efter* Nix, bara rödguld. Vet inte om originalet kanske har det. men vi gjorde ju en liten specialbeställning, kanske är därför?
  • Martinaa

Iiih, nu är det faktiskt några av oss som blir fruar IMORGON! Ingen som varit flitig skribent här dock, men om ni läser så får ni ju gärna hojta till. Vore kul att höra hur det är med nerverna nu

• Martinaa

Hej och välkommen hit 29maj2010! Kul att vi fortfarande växer på listan! Du är redan upplagd!

Har ni några näbbar? I så fall kan ju de hålla blommorna. Annars kan kanske någon syster eller annan släkting ta emot dem just då och sedan gå och sätta sig igen? Eller kantorn?? Det går alltid och lösa! :)

Hua, när jag sitter och läser era "två veckor kvar", "EN vecka kvar" blir jag rätt glad att vi bytte från 15 maj till 5 juni, haha!

Jag behöver dessutom fråga er om råd här. Vi vill gärna ha Beatles "All you need is love" som utgångsmarsch, och då är det ju fint att ha någon som spelar trumpet till. Jag fick tre olika namn från vår kantor och ringde idag den yngsta av dem, en tjej i 20-årsåldern som hon trodde skulle bli billigast att hyra in. Hon var ledig och kunde ställa upp, men tar då 500 kronor för det. Det känns lite saftigt för ett "gig" på typ 3 minuter. Visst, hon måste antagligen träffas och öva ihop med kantorn nån gång innan, men vad tycker ni? Skulle ni betala 500 spänn för att få låten ni vill ha som utgångsmarsch?

• Martinaa

Annifidde:

Hm, jag hittar inte dig på listan. Har jag missat dig?? {#lang_emotions_embarassed} Vad vill du att jag ska skriva efter ditt namn?? :)

• Martinaa

Woho, en maj-brud till! Välkommen hit! Vilket datum kan jag lägga in dig under??

• Martinaa

Välkommen hit alla nya! Säg datum så lägger jag upp er!

Bluebride:

Men gu va jobbigt!! Inget "säkert ställe" nånstans där du kan förvara det??

På jobbet idag (jobbar i butik) kom det in en kille iförd en blå… sparkdräkt mer eller mindre, samt ett par solglasögon av äldre modell. Jag hann reflektera över denna udda utstyrsel en kort sekund innan han kom fram till mig och frågade om han fick ”bjuda damen på lite godis”. Så drog han ut ett godishalsband som satt runt halsen, och då förstod jag vad som var på gång. Hans kompisar stod bakom och fnittrade och tog kort. Det märks att det är bröllopstider nu!

Ingen av era karlar som haft svensexa i Borås idag?? :)

• Martinaa

Bluebride:

Va bra!

Har just suttit och skurit till korten till bordsplaceringarna. Sen ska jag bara skriva ut alla namn och klistra fast. Det kommer förhoppningsvis upp på pysselbloggen imorgon! :) Hållarna blev klara igår.

• Martinaa

Moule:

Åh herregud vilken dag, haha! Tack för att du delade med dig! :) Jag hade inte gillat det där med naken hit och dit, men annars lät det ju rätt skoj! :)

Snuttfia:

Åh va fint! :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5