Inlägg från: Bluebride |Visa alla inlägg
  • Bluebride

MAJ 2010 del 5

sköldis10 skrev 2010-05-03 19:14:50 följande:
      Då tycker jag du gör det själv..lite fondation och mascara gör susen.. Lite läppglans blir ju fint me.. Lycka till

smink är inte min starka sida, vill inte se ut som en clown på min bröllopsdag

• Bluebride

tack för tipsen. Tyvärr så har jag ju inget smink själv, jag brukar inte sminka mig för min hud tål det inte riktigt

• Bluebride

Ja, får väl höra med Kicks eller nått sen då.

Vi kommer ha såpbubblor

Vad kostar er fotograf? vi har tur att få hjälp av bytidningens fotograf, så vi får betala 500 kr

• Bluebride

Martinaa skrev 2010-05-03 20:23:47 följande:
    Vi har tur också. Hittat en duktig hobbyfotograf som har egen studio (tillsammans med två andra fotografer) och han kommer ta 2000 för fotografering innan vigsel ca två timmar och sen får vi alla bilder digitalt. Supernöjd!

vår väljer ett par bilder som vi får på papper som han gillar, sen får vid en cd med resten, så vi får beställa själva. Han tar väl hur många bilder som helst.

Bröllop 22 maj 2010
  • Bluebride

Vårbrud 2010 skrev 2010-05-03 19:52:14 följande:
    Hej, Hur kommer ni göra med riskastning? Har ni med er det eller ska man låta gästerna tänka på det? Mindre än 2 veckor kvar nu. Sitter o sliter mitt hår över bordsplaceringen :)

glad att jag har klarat av bordsplaceringen

Rapsbrud skrev 2010-05-03 22:04:23 följande:
    Tisdag onsdag torsdag freda, sen är det dags!! Hoppas klänningen passar imorgon när jag ska hämta den.

Oj, det börjar närma sig, jag har själv 19 dagar kvar.

• Bluebride

Så var det 16 dagar kvar.

Har inte hört något mer från vår kantor.

Har inte hört ett dugg från prästen, tydligen är de rätt sena på att höra av sig. typiskt. måste även få komma in i kyrkan å prata med någon om att spela upp musik från min dator, om det går, annars vet jag inte vad vi ska ha för sånger förutom psalmerna, vilka nu det blir

• Bluebride

Ananias skrev 2010-05-06 23:19:07 följande:
    Martinaa- TACKBluebride-ja de hör nog av sig snart..verkar inte som de hör av sig så långt innan.Vi fick inte spela egen mucik i kyrkan, alltså från skiva. de sa attd ehar det som policy att de ska vara levande musik. verkar vara så på många ställen. men hoppas ni får det =)anuttfuia-vi ska också ha änglagård ut..den är riktigt glad o pampig=)ikväll har vi packat godis påsarna till fiskdammen, gjort klart bordsplacerings arken och planerat all packning till ungar o vad man ska ha med sig vart osv..känns som det blir ett rejält projekt att hålla sig på benen på lördag=)

de har hört av sig. Musiken är också ett bekymmer, blir väl antagligen att få välja något annat. Gubben å jag får sitta nästa helg och tänka lite. Har prästsamtal den 18e.

• Bluebride

gutebrud10 skrev 2010-05-07 12:50:54 följande:
    Lycka till alla i helgen!!Har inte varit ett dugg nervös innan men när jag sitter och läser här att det faktiskt finns några som gifter sig imorgon, blir jag lite panikslagen, om en vecka är det dags för oss. På tisdag åker vi till Gotland och då ska allt vara färdigt (som kan va färdigt innan) och den blivande jobbar hela helgen och allt är inte färdigt... kom på igår att just det ja vi ska fixa välkomstdrinken och glas själva, kanske dags att ta tag i den biten nu och vals har vi inte tränat alls (vet visserligen inte ens om det blir vals el bara "tryckare") och har inte heller någon låt vi vill dansa till. Någon som har något förslag?Måste berätta om en ganska obehaglig upplevelse som hände förra veckan när jag och min syster va på Kreta.Vi va på väg hem efter en kväll på stan, kl var ca 01.00, då syrran blev sååå kissnödig och va tvungen att sätta sig i buskarna. Strax bakom oss gick det 2 killar som följde efter oss in på stigen vi gick in på. Vi trodde bara att de skulle kolla att allt va bra med oss men de bara stod där och glodde på mig i ca 5 min. Vi försökte få dem att gå men rätt som det va sträckte den ena killen ut armen och tog min handväska, jag höll i den ganska hårt och blev skitförbannad och ryckte tillbaka väska och skrek nått i stil med va fan gör du din jävla idiot. Han släppte väskan och började hysha åt mig att va tyst och strax därefter tog han fram en kniv ur fickan, kan säga att då sprang vi för allt vi kunde. Som tur va så följde de inte efter, då vet man inte hur det kunde gått för jag ramlade säkert 3 gånger.Vi kom undan med blotta förskräckelsen och några rivsår på benen från snåren vi sprang igenom. Fatta att jag mådde dåligt efter det, kunde ju bara tänka vilken tur vi hade. Och detta hände bara 2 veckor innan bröllopsdagen.Nu är det bara att hålla tummarna för att allt som har med bröllopet att göra kommer att gå super istället.

Gud så hemskt. Vilken stad var ni i på Kreta?

• Bluebride

Jag har fullt upp egentligen. Jag måste göra två nya placeringskrukor och sen lacka alla 32 krukor. Måste göra alla festprogram och så klippa till alla löpare och nåla dem, sy dem får jag göra under veckan.

• Bluebride

jag är rädd att jag kommer få min mens i samband med bröllopet

Svar på tråden MAJ 2010 del 5