Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

Hej och välkommen hit MnM09! Kul att du delade med dig av er historia! Lägger upp dig på listan... nån dag! :P

• Martinaa

Vårbrud 2010 skrev 2010-03-30 19:12:40 följande:

Fick ett kort hem idag att det är dags att packa väskan... Det var både det ena o det andra som skulle ner i den :)
    Nähä?? När skulle den användas då?? :)
  • Martinaa
    Josssie skrev 2010-03-30 20:49:00 följande:
    Vad tror ni om att ha ett häfte i stil med Fröken Strössels men ha lösa blad med visor? Jag vill göra häftet men såna saker som visor, lekar och spex vill jag inte veta på förhand vad det blir. Jag vill bli överraskad. De bitarna fixar mor min ihop med tärna (min syster) och toastmaster (m2b´s bästa polare). Enda som jag ska ha med i lekväg är bröllopsbingo och ev något ordpyssel.
    Självklart kan du ha ett löst lek&sånghäfte! :) Vi har inte heller några sånger i vårt häfte, men ingen av oss är speciellt förtjusta i allsång. Vill sen nån dra igång en sång får de ta nån som alla kan eller nåt... :P
  • Martinaa

Josssie och MnM09, ni är med på listan nu. Hoppas jag inte glömde nån nu??

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2010-03-31 17:01:55 följande:
    Uppdatering: Det blev inget husköp denna gång. Så vi letar vidare.

Jag förstår din besvikelse *tröstkram* Det går "fler tåg" och vi håller alla tummarna att nåt annat ännu bättre ska dyka upp snart!

Patrikoannika:
    Inget godis i påsk?? Hmm... I och för sig så jobbar jag hela helgen, men nja... det lär nog bli nån godisbit ändå. Men jag önskar dig lycka till i alla fall! :)
  • Martinaa

Moule:
    Nä, det är ju egentligen inte din uppgift alls. Har man inte svarat så får de ju egentligen skylla sig själva, men skulle jag vara i din situation skulle jag ringa eller skicka ett sms till de som inte svarat och påminna dem om att osa-tiden har gått ut och att ni fortfarande inte fått besked från dem. Men vill ju självklart att så många som möjligt ska komma, så jag hade nog jagat...

Vårt osa är inte förrän 1 maj, men jag skulle gärna haft det 1 april istället. Vill ju veta nu ju!! Dock kommer vi nog inte få helt klart besked från sambons farmor och farfar förrän väldigt tätt inpå då de är gamla och tveksamt om de orkar med. Jag hoppas de kan komma till kyrkan i alla fall, så räknar jag väl inte med att de kommer vara med på middagen/festen sen. Vet inte hur jag ska lösa det med bordsplaceringen bara...

• Martinaa

Kattpoet:
    Nä men va tråkigt! Vet att ni haft lite bekymmer men menar du att det inte blir av alls nu??

Annasoffan:
    Va kul med din hippa!! :) Inte kul med inflammation förståss, men du verkar ju inte klaga så! :P Blir också nyfiken på din klänning. Är nån inställning nånstans där du väljer att göra galleriet publikt eller så.

Ang hippa satt jag och kollade lite i almanackan och kom fram till att det endast är två helgen i maj som vi kan bli hippade och sexade(???) (vi jobbar båda vartannan helg), så jag hoppas våra vänner tänker på det om de planerar nåt.

• Martinaa
    Kattpoet skrev 2010-04-02 18:21:46 följande:
    Just nu är jag inte helt undra om jag ska vara ärlig.Varje gång vi har lämnat in ett papper vill de ha ett nytt och nu säger det att ett papper till ska översättas till engelska och sen så får vi nog gifta oss.Och sen så ringde hon tillbaks och sa att vi måste lämna in papprena igen i Maj eftersom de inte längre är giltiga.....Så först dagarna innan bröllopet får jag veta om det ens blir av.Just nu planerar jag INTE ett bröllop, utan en födelsedags fest och ett avskeds fest istället.Jag orkar inte med besvikelsen om vi får ett nej.
    Men herregud va krångligt och va trist!! Fattar inte vad det är som ska va så svårt att låta två personer få ingå äktenskap?? Jag hoppas självklart det löser sig för er!!!
Svar på tråden MAJ 2010 del 5