Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

Bluebride:
    Jag vet inte vart i landet du bor, men här visar det bara lite regn på morgonen och sedan sol bakom vitt moln. Hoppas ni får uppehåll! O va duktig du är som skriver dina festhäften för hand, förstår att du är glad över att de är klara! :)

Här misstänks det starkt att sambon kommer få sin svensexa på lördag. Det är enda chansen typ, för helgen efter jobbar vi och sen är det ju dags. Hans bror (och vår värd) snackar om att de ska ut o fiska på söndag morgon men jag tror bara det är skenanöver

Har pratat med museet som äger kyrkan idag, och bokat in tid på söndag för övning med våra brudnäbbar. Mina föräldrar och två av bröderna med ungar kommer hit så vi kan fixa lite. Värdinnan ska bland annat intervjua mina föräldrar till festhäftet. Vill gärna skrika lite över hur nära det är nu, men känner att den här tråden är nog fel plats för mig att göra det, haha! {#lang_emotions_wink}

• Martinaa
    snuttfia skrev 2010-05-20 10:32:53 följande:
    Grattis Long Engagement!Martinaa: Vi gifte oss också kl 15 ;) Men försök se till att ingen skallar ett bord just innan så går det nog bra ;)
    Aaaaah! {#lang_emotions_surprised}

{#lang_emotions_wink}

• Martinaa

Måste fråga er en sak. Ska/har era män göra något åt sina naglar, eller har de redan fina? Min blivande är notorisk nagelbitare och jag synade dem ikväll och herregud så de såg ut! :P Jag vill att han ska ha fina händer också då de kommer bli fotograferade med, men han är inte så pigg på att gå och fixa en "mansmanikyr".

Vad har era män fixat överhuvudtaget??

• Martinaa

Gutebrud:
    Åh vilken härlig bild på er på stenstranden!! :D

Nu har vi smakat ytterligare ett tårtprov efter att jag "dissat" de andra vi fått, och TUR var väl det för min gud va god den va vi fick hem idag!!! Vi var båda rungande överens om att det här var "the" tårta för oss! Sååå god! Ännu en sak att slippa oroa sig över då! :)

• Martinaa

Massa grattis och STORT LYCKA TILL till alla brudar imorgon! Hoppas ni får er drömdag och lite till!!

• Martinaa

Johi:
    Vilken fin blogg och vad fina ni var! :)

• Martinaa

Här sitter jag och är "gräsänka" för sambon har blivit bortrövad av grabbgänget han också. En otroligt snygg bild på honom finns på min blogg för den som vill se! martinaa.bloggworld.se/

Så nu har jag hela dagen för mig själv. Blir lite bröllopsshopping och pyssel och förhoppningsvis lite tjejkväll ikväll {#lang_emotions_smile}

• Martinaa

Ja vilket underbart väder idag! Jag klädde som vanligt på mig på tok för mycket när jag skulle ner till Knalleland (shoppingområde) och var genomvarm efter bara en liten stund. Dock blir det nog regn och åska ikväll känns det som. Vi får hoppas det blir minst lika fint väder även nästa lördag...och nästnästa! {#lang_emotions_wink}

Sprang faktiskt på svensexe-gänget när jag var nere i Knalleland. Mannen stod och sålde hallonsaft inne i ett köpcentrum!

• Martinaa
    patrikoannika skrev 2010-05-22 16:13:09 följande:
      Ha ha ha... Ursäkta mig, men det var bland det fulaste jag sett... Ha ha... Sjukt likt!!!
    {#lang_emotions_surprised}

Vad säger du, den där snyggingen är min man!!

{#lang_emotions_wink}

• Martinaa

GRATTIS till alla nyblivna 22-majfruar!!! {#lang_emotions_sunny}

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-05-23 14:36:56 följande:
    Föresten till alla er som bytt efternamn. Hur går man tillväga nu ? måste man invänta något intyg från skatteverket eller kan man byta körkort och så nu! Var 2 veckor sen vi gifte oss och man vill ju få de gjort så man verkligen kan säga man heter det !Är det något mera man måste tänka på eller sköter det sig själv ...
    Prästen skickar in ett intyg att ni ingått äktenskap med varandra och sedan får ni hem brev att det gått igenom och att du kan förnya körkortet. Vad jag förstått så kan det här ta allt från 2-8 veckor typ... Förstår att du är otålig men det är bara att ha tålamod... :/

Der fram emot bilder på alla nyblivna fruar nu! :D

• Martinaa
    Josssie skrev 2010-05-24 22:54:22 följande:
    Nu finns det lite bilder i mitt galleri. Fotografen håller fortfarande på och redigerar dem så det är bara ett litet smakprov.
    Va fina ni va!! Och va många! :P
  • Martinaa

Majsan801:
    Telegram kan skickas till värdpar/toastpar eller direkt till feststället. Vi hade annons i tre tidningar i lördags med adress.

a n n a:
    Gu vilken fin bild! Förstår att du är nöjd!

HelenaO:
    Vad underbart! Tack för att du delar med dig av din dag! :D Och vad otroligt fin du var! Skulle jag få tigga nån bild på ditt hår bakifrån/runtom som jag kan ta med till min frisör? Något sånt hade jag tänkt mig i hårväg nämligen...! Jättefint!!

• Martinaa
    majsan801 skrev 2010-05-27 20:55:53 följande:
    Tick tack nu är det bara timmar kvar. Spelar spotify och dricker vitt vin och jordgubbar ska bara ner och stryka min klänning sen är allt klart. Tråkigt nog fick vi återbud nu på kvällen men men alla gäster får väl bara hoppa in ett snäpp ska inte låta det förstöra stämningen.
    Ojoj... Stort LYCKA TILL till er imorgon! Hoppas din dag blir underbar!
  • Martinaa
    Zavannah skrev 2010-05-26 22:44:58 följande:
    Om någon vill se några av fotografbilderna från vår dag, så finns ligger det några i bloggen nu  annaviktoria.blogspot.com/
    Jag måste missat ditt inlägg helt, men vilka fina bilder!! Du är grymt söt! {#lang_emotions_smile}
  • Martinaa

Nu har jag precis skrivit ut vigselprogrammen så ska vika dem så är de klara sen. Sen är det ett antal hjärtan som ska klippas ut och så kan jag ju alltid göra rispåsarna klara? Känner mig lite stressad över festhäftena som inte skrivits ut än, men jag har ju måndag och tisdag på mig så hoppas det räcker.

Lycka till alla brudar imorgon! Hoppas solen skiner på er vart ni än befinner er!! {#lang_emotions_sunny}

• Martinaa
    majsan801 skrev 2010-05-30 15:35:43 följande:
    Nu är jag gift. Vädret var kanon allt gick helt perfekt. Jag tror att vi hade den bästa bröllopsfesten nånsin hahaha
    Vad härligt! :D Grattis! Läser gärna den långa versionen sen och bilder är självskrivna! :D
  • Martinaa

Finns det intresse här för en "Fruar maj 2010-tråd" att fortsätta tjöta i??

• Martinaa

Då startar jag upp en tråd imorgon om det är okej? Nu håller jag på med festhäftena för glatta livet här. Jag är ju den enda som fortfarande har mitt bröllop kvar...! {#lang_emotions_tongue_out}

Jaao - Fina bilder! :)

Ser fram emot fler bilder från er alla! :D

5 dagar kvar...!
Svar på tråden MAJ 2010 del 5