MAJ 2010 del 5
Snuttfia:
Ja jösses, det var verkligen snabba puckar!! Glöm inte ta kort på det sen, för jag blir jättenyfiken på hur det kommer se ut! :)
Snuttfia:
Ja jösses, det var verkligen snabba puckar!! Glöm inte ta kort på det sen, för jag blir jättenyfiken på hur det kommer se ut! :)
Bella83:
Förlåt att det dröjt, men nu är du uppe på datumlistan! :)
Hur har ni löst bordsplaceringen så att alla ser vart de ska sitta innan de går in? Det brukar ju finnas typ en stor tavla med borden utritade och alla namn så gästerna vet vart de ska gå? Hur har ni gjort den och med vad??
Ikväll har jag suttit och klippt ut namnen till bordsplaceringskorten. Har dragit ut på dem länge så måste jag få dem klara.
Imorgon ska vi till feststället och prata meny och dukning, sen får vi besök av prästen så det blir hem att städa mellan där! :P Idag fick vi hem två nya smakprover på tårta (fast jag tror sambon beställde den ena samma som sist... :P ). Inte lätt att bestämma sig för något när vi tydligen har helt olika smak!
Vad hade/ska ni ha för tårta??
Visst hade brudparet det lite besvärligt vid fotograferingen, men har ni en bra fotograf så löser han/hon det åt er ändå. För oss som gäster var det tråkigt att vi aldrig kunde stå utanför kyrkan och gratulera och kasta ris och så, utan istället springa till närmaste bil och åka direkt till feststället, men nu i efterhand så minns jag dagen som fantastiskt rolig och fin ändå. Inte sitter jag och fokuserar på att "oo va de regnade" utan jag minns "vad fina brudparet var, och vad rolig fest och vilken fantastisk dag vi fick dela med dem!"
Och så sägs det ju att regn på bröllopsdagen ger tur..
Nu ska vi iväg till feststället o prata med dem. Ska bli skoj!
Välkommen hit Zamixla! Lägger till dig på listan när jag sitter vid rätt dator! :)
Robi:
Åh va vacker du va! Jättefina bilder!
Då har vi varit på feststället och pratat med dem om både själva festen och om maten mm. Känns bra. Nu börjar man bli riktigt förväntasfull över kvällen! :)
Klockan två kom vår präst så fick vi träffa henne för första gången och så satt vi och fikade och pratade. Jag "varnade" henne för att jag kommer antagligen börja lipa redan innan vi kommit fram till altaret och när vi sedan började prata om nerver och nervositet, så frågade hon vad jag är mest nervös över. Jag svarade att det är just det här med tårarna och känslorna, främst då när vi ska stå vända mot varanda och säga löftena efter prästen. Då föreslog hon att vi kunde öva på det en gång, och jag stirrade på orden på pappret framför mig och började föreställa mig oss säga det där. Och så började jag bara gråta, bara utav det, haha. Fast jag skrattade liksom samtidigt, mest åt mig själv att jag är så himla lättrörd att jag börjar lipa bara jag tänker på det...! :P
Det blev ingen övning av löftena då, utan jag får nog börja göra det för mig själv, o sedan tillsammans med min kära blivande. Så ni förstår ju nu att när jag säger att jag är rädd för att börja gråta så menar jag verkligen det!
Hej coh tack för din rapport DooDoo! :) Nu är det nära. Verkligen TUR att du låg på och ringde prästen. Jobbigt att stå där utan prälle på lördag! ;)
Igår satte sig jag och mannen och försökte skriva ihop vitsiga gästpresentationer om alla gäster och det är banne mig inte lätt! Visst går det bra att rada upp fakta om någon, men att få till det skojigt? Vi var kassa på det båda två upptäckte vi. Ännu värre är det med respektive till kompisarna som man knappt eller inte alls känner. Har frågat några kompisar på Facebook och bett dem ge mig lite information om deras paartners så vi har nått att skriva i alla fall. Om de bara kunde svara också...! :P
Bah, kan inte alla gäster ha lika långt namn?? :P Har skrivit ut alla gästers namn och klippt ut dem, för att sedan fästa fast dem på en större "lapp". Det ser lite olika ut för tex LINA och ANNA-CARIN.... :P Tänk om alla hade hetat Andreas och Jessica. De namnen är precis lagom, haha!
Så ni fattar vad jag skriver om så ska det bli så här sedan brollopspyssel.blogg.se/images/2010/kort3_86568153.jpg