Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

Ooh, kom på en sak till. Du kan ju testa att sno en av din sambons tröjor eller skjortor att ha på nån bild! Typ bara trosor och skjortan, så kan du välja själv hur mycket du vill "knäppa upp"

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2010-04-21 18:35:01 följande:
    Tjejer!Jag behöver lite hjälp. Jag köpte ju väggord till sambon att ge i morgongåva, men nu har jag ju även bestämt mig för att göra en Secret box. Så nu är frågan, ska han få båda presenterna som morgongåva eller ska jag ge väggorden vid ett annat tillfälle?
    Ge väggorden till er båda, kanske nån dag efter bröllopet när det lugnat ner sig lite. Sätt upp dem på väggen när han inte är hemma, så är det redan klart när han kommer hem?

Om det nu inte är nån födelsedag alldeles snart förståss... {#lang_emotions_smile}

• Martinaa

Sköldis:

Jag hittade ett par skor, iofs väldigt enkla, på Din Sko för 249:- Däremot ska jag nog köpa något fint satinband och göra en rosett av och limma fast. Pimpa dem lite! {#lang_emotions_wink}

dinsko.se/Shop-online/Dam/Pumps

Dessa finns även utan klack och med högre klack! :D

• Martinaa
    Josssie skrev 2010-04-22 15:59:20 följande:
    Ingen som har nån bra mall till Publisher? Är ju komplett värdelös på sånt här.
    Du behöver ingen färdig mall till publisher, för programmet i sig gör ju allt! :)

Vet inte vilken version du har, men så här är det i mitt program:

Öppna Publisher (nähä? {#lang_emotions_tongue_out}). Välj Arkiv - Nytt. Nu bör det komma upp ett vanligt tomt papper? Gå in i Arkiv - Utskriftsformat. Välj Broschyr till vänster och Stående till höger. Klicka Ok. Då kommer det upp en dialogruta som frågar om du vill infoga sidor automatiskt. Klicka Ja. Nu ska du ha ett litet häfte på fyra sidor. Det första du ser är framsidan, alltså bara en sida. Mittuppslaget är ju två sidor. Du kan bläddra mellan uppslagen nere till höger. För att infoga fler sidor välj Infoga - Sida. Välj 4 sidor varje gång. Nu är det bara att börja fylla sidorna med massa text och roliga bilder! {#lang_emotions_wink} Eventuellt, för att få ut marginalerna på sidorna (den blå ramen) så kan du gå till Åtgärdsfönstret till vänster. Om inte det finns uppe hittar du det under Visa-menyn. Klicka på rubriken i detta fönster (kan eventuellt stå Ny publikation där). Välj Publikationsdesigner i listan som kommer upp. Här kommer det upp "mallar" för olika publikationer. Jag har valt Axel för att den har små marginaler, dvs den blå ramen långt ut på sidorna. Det ger dig mer yta att skriva på och är lättare att få lika marginaler på alla sidor. Välj den men ta bort de där fula cirklarna och det som hamnar på förstasidan!

Hoppas du fattar va jag menar! Fråga igen om det är nåt! :) Lycka till!

• Martinaa

Och jag vill ha hem min värdinna /toastmadame från Usa. Hon skulle åkt hem förra torsdagen, men nu verkar det bli imorgon så hon är hemma på lördag. Hoppas det för jag vill (behöver) prova min klänning igen!!

• Martinaa

Jossie:

Dafont.com (www.dafont.com/) har massa olika typsnitt, dock inte den du skrev. Jag fick fram den här sidan istället, men de verkar kosta pengar där?? www.fonts.com/findfonts/SearchPage.htm%20Script

Kolla istället första länken jag gav dig, och välj någon av kategorierna under Script upptill, så hittar du säkert nån som liknar den. De är gratis att ladda ner.

• Martinaa
    Kattpoet skrev 2010-04-23 19:40:25 följande:
    Fortfarande inte fått ett okej på att gifta oss.....
    {#lang_emotions_frown}
  • Martinaa
    Bella83 skrev 2010-04-23 23:16:39 följande:
    Vi ska lämna våra ca en vecka innan så fixar de dem då! Det ingr i priset där vi köpte vigselringen!
    Samma här!
  • Martinaa

Sitter och kikar på datumlistan och ser att sex av oss gifter sig redan om en vecka!! Undrar hur deras nerver är nu! Vi som skulle ha 15 maj först känner mig ganska nöjd med att det är en månad kvar i alla fall {#lang_emotions_wink}

Igår ringde kantorn och gav mig tre namn och nummer till personer som kan spela trumpet. Vi skulle vilja ha All you need is love som utgångsmarsch och skulle vilja ha en trumpetare då. Frågan är hur mycket man är villig att betala för att hyra in en trumpetare bara för att få ha just den låten...?? Dock fick jag numret till en tjej i 20-årsåldern som hon inte trodde skulle vara så dyr, men frågan är ju fortfarande vilka summor det rör sig om...!

Emsan:

Kul att läsa att massa bitar faller på plats för er!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5