Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

Korall: Japp, vi har ett namn på den nu! Fast det är fortfarande en hemlis Inget förslag som vi fick in rakt av, men det finns en lite historia bakom namnet samt att det är ett "hopplock" av några olika tankar bakom förslag och förslag!

Vals: Vi kommer antagligen köra på "Calle Schewens vals".. passar görbra in i temat och en av mina "hjärtelåtar" sen barnsben På vår andra date skämtade vi om att vi skulle ha "det är inte lätt att va ödmjuk"-låten om vi någon gång skulle gifta oss, men tror den får bli som vals nr 2....

Nu ska jag ner till båten igen! Ett jädrans springande ner till hamnen just nu! Just nu lekar jag elektriker. Huva mig. Har sex sladdar som på nåt sätt ska bli fyra.. Haha, ni hör hur det låter!! Kece har tur som är på jobbet.. men han får ta o komma hem o "städa" upp efter mitt elektro-kaos snart tycker jag!

• CeKe

Hm, hörrni.. när det kommer till möhippa.. hur mycket tycker ni är ok? Alltså inte min ev hippa, utan en kompis gifter sig också i sommar och planeringen är i full gång..

• CeKe

Halloj!

Kul att fler börjar fundra på buketten. Jag är lite vilsen i pannkakan där. Allt jag vet är att jag vill ha enkelt men ändå nåt personligt.. Men så personligt blir det inte med vita eller röda rosor i vanlig buket.. kanske med några gerbveras istället.

Hittade en bild jag gillade med en stor vit kalla, lite grönt och ett snöre knutet runt skaftet (funkar i båttemat).. men då är det så att Kekke inte verkar gilla vita kallor. Har ni nåt förslag på en annan blomma jag kan ha istället?

• CeKe

miris: Ja, varför inte? Tok tok är jag är superfötjust i de typ serisa gerbera, men det passar enligt mig inte såååå bra ihop med vitt, rött och blått som är i temat..

Ojoj, jag som varit i en båtbubbla de senaste veckorna börjar bli lite stressad när jag läser om festhäften och dricka.. Vi hade ju tankar på en tysklandsresa, men det tror jag vi hoppar. Känns som tillräckligt med projekt och vete 17 om vi tjänar på det som bor en bit upp i landet.. Tänkte mestadels köra på öl och vin och inte så mycke drinkar. Avec till kaffet dock.

Tre röda rosor med svart spets lät spännande! och eget som någon annan skrev. Kör på det!

Idag fick vi redan på att vi antagligen får huset den 10 juni istället för den 15.. så idag är det en månad till tillträde till huset och två till bröllopet.. och så är vår OSA dag idag också 10 kanske ska bli vårt lyckonr i framtiden

• CeKe

Miris: Nja, i stort sett alla har osa:t. Det är några få kvar, men dem tänkte vi ringa till och tjecka läget... Det lustiga var väl att en kompis till mig som bor i Australien i stort sett var först med att osa

Nu ska jag gå o drömma söta drömmar och hoppas på att min prins kommer hem från innebandyn snart! Kan tänka mig att drömmarna kommer va ett virrvarr av blommor och hus

• CeKe

Festhäften.. Ojoj, det blir en dyr historia. Har ställt frågan till en som sköter kopiering inom kommunen om jag som privatperson kan beställa häften.. Det kan jag och jag fick ett bra pris tydligen, men de skulle gå på 25 kr/häfte med färg.. Suck, det är ju massor! Jag hade ju tänkt att alla skulle få varsitt och det innebär ju 2500 kr!! För festhäften!!

Nåja, vi kan ju välja att göra dem i svartvitt alternativt bara ha mittenuppslaget i färg tydligen. Då skulle det bli billigare, men jag vet inte hur mycket billigare än. Får se vad han säger.

Hur ska ni göra med festhäftena och hur många sidor blir de? Jag tror att vårt är på 28 sidor. Lite mycket och vi kanske ska skala lite... Får se hur vi gör. Suck!

Hm, när det gäller möhippor.. har ni koll på om ni kommer att få någon? Jag är superosäker på det. Det irriterar mig att jag oroar mig över det och att jag antagligen skulle bli besviken om det inte blir nåt. Hallå, det är ju upp till mina vänner och de är ju superutströdda över landet! Och så har vi ju supermycket uppbokat varje helg, så det är ju inte så enkelt för nån att hitta nån "tom" helg heller. Känner mig knäpp.

• CeKe

Nja, alltså egentligen räknar jag inte med att få nån, just eftersom alla är så utspridda från mitt håll och även att många av mina kompisar är grabbar... Men jag kan ju inte ungå att hoppas!

Det kanske är för att jag är mitt uppe i en planering (i o f sig håller jag inte i den) för en kompis och tycker det ska bli så skoj... inte vet jag

• CeKe

Ja det kanske blir billigare att skriva ut själv, men tror nog inte med så mycket faktiskt. Lär gå åt ett par färgpatroner och de kostar ju 500 kr/st typ..

Vi har ett litet bekymmer.. Det handlar om barn på middagen. Vi har bjudit in till en barnfri fest. Kece har en syster som komemr va 6 år som dock ska va med. Sen är det andra som frågat om de får ta med sig barn och som vi sagt nej till, vilket inneburit att b ara en ur paret kommer etc. NU har Kece en syster som har två döttrar. De har nog räknat med att ta med barnen, trots att de under lång tid vetat om det här. Tog precis en diskussion med henne om det hela och nu finns risken att hon surnar ur och att de inte kommer på middagen pga det, vilket ju är väldigt tråkigt för Kece.

hur skulle ni göra? Ta risken att andra blir sura för att deras barn inte fick följa med, eller att keces syster inte kommer på middagen för att hennes barn inte får följa med?

• CeKe

HemligE: Kece kommer antagligen ha kostym och även marshalken. Jag har ingen aning om vad Kece kommer ha på sig (och än så länge inte han heller) och både tärna och marshalk får helt själva välja kläder. Så jag skulle tippa på att även marshalken har kostym...

Men... så är vi kanske lite "slappare" i det där med kläder och matchning på brudföljet än de flesta.. inte vet jag!

10 juli
  • CeKe

Ojoj, efter några turer kring barn är vi nu i hamn. Först hamnade vi ju att syster inte skulle kunna komma på middagen om barnen inte ska va med. Sen hamnade vi att Keces pappa + fru inte skulle komma om systerbarnen inte fick följa med, för det skulle bli tråkigt för lillasyster (6 år). Så, nu har vi tagit beslut att syskon och syskonbarn är välkomna till festen.. annars är det nån ur keces närmaste familj som inte kan komma, antingen syster eller pappa.

Mina föräldrar är helt med på noterna nu också och kommer hjälpa oss att stå för detta mot kusiner etc som har samma bekymmer. Skulle vi lätta på kusinbarns, och kompisbarnsregeln, har vi plötsligt 40 barn med...

Så, nu är det helt enkelt upp till dem som har med barn (totalt 3 st) att försöka hålla dem lugna, att se till att de inte sticker ut och trillar i havet och får stå ut med att placeras rätt långt ut på borden för att underlätta rörelse...

Och så hoppas vi på inga sura miner etc

På tal om en annan sak. Psalmer. Vad ska ni ha för några? Jag pratade med vår präst tidigare idag. Vi får ju välja precis vad vi vill, både med psalmer och andra låtar. an gav dock förslag på Den blomstertid nu kommer i ny text. Är det någon som vet vad den heter? Den nya texten alltså... eller som har den?

Svar på tråden Juli 2010