Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

Jadu, det frågade jag också och sa direkt i affären att "då är det ju mycket billigare att skriva ut hemma". Han menade på att de räknat på det och att det inte alls blir billigare..

Skitsnack tror jag. I o f sig vet jag att det är dyrt att skriva ut fyrfärg, men det där var ju löjligt bara för att det är små färgklickar någonstans på en sida... Tydligen var det för att fyrfärg (som de kallar det) är så dyrt då färgen är dyr.

Men hur gör man om man ska skriva ut hemma då? Vi vill ju ha dubbelsidig text och skrivaren klarar ju inte det.. blir det att skriva ut endast jämna kontra ojämna sidor eller nåt sånt??

• CeKe

Ahh, har listat ut ett hyfsat smidigt sätt Men det blir helt klart en del pyssel med papper!

• CeKe

Jupp, här blir det också fisk... bland annat! Tanken är att vi ska ha lax och kanske abborre eller sik på buffén. Får se... Skulle passa fint med någon av de sistnämnda då vi ju ska ha fiske/havstema

• CeKe

mm, vilka häliga detaljer ni ska ha i dukningen!

Här blir det nog rätt enkelt; vita knoppalakan, blå löpare, vita tygservetter ihoprullade och tjärat snöre knytet runt som servettringar. Bordsplacering i form av flöten (antingen liggandes vid varje plats alternativt guppande i ett glas på varje plats om det finns tillräckligt med glas...). Blommor blir antingen ängsblommor eller röda och vita rosor. Festprogrammen är väldigt lika andra sidan i inbjudningskorten men med röd tecxt, blått och vitt papper och guldigt glitterlim.

sen är lokalen i sig väldigt bra med båttema, så den och utsikten får bära upp resten av havs/fisketemat

Haha, jo just ja. Caketoppern är en kille som sitter o fiskar och en brud som står och vinkar åt honom (finns i galleriet)

Thohoo, ikväll ska jag och prova klänningen igen! Nu ska den ha fått mer vidd i kjolen och antar att det som tidigare var nålat nu blivit till sömmar. Ska bli spännande! Antar att jag kommer tvinga mamsen att ta fram min vigselring också, så jag kan prova den en massa när jag ändå är där på besök Lämnade den ju hos dem för att jag inte skulle springa o kolla på den hela tiden!

• CeKe

Och hörrni! Jag som redan tidigare tyckte att tiden kröp fram måste nu säga att jag tycker den går löjligt långsamt...

Jag vill flytta till huset NU, gifta oss NU och åka på båtsemester NU! Går och tittar på denna förbannade snö och önskar bort den så evinnerligt så vi kan börja med båtarna, för då kanske tiden börjar gå fortare igen

Snälla kära vår och sommar, kom NU!

• CeKe

Coolt med dykare som caketopper! Antar att ni båda dyker med andra ord. Vilken kul hobby att ha gemensamt! Önskar jag hade använt mitt dykcert lite mer och att jag kunde få Kece att ta ett för då skulle det nog bli av för mig oxå...

sarahkka76 skrev 2010-04-09 14:55:25 följande:
    ceke: det låter jätte fint! Vilken häftig caketopper Vi ska ha två dykare. Dessvärre finns det inte att hitta ngnstans på nätet men de skulle fixa det utifrån vår beskrivning.
  • CeKe

Tja, själv har jag advanced (30 m), men har istället inte använt det sen 2005, så det är inte så mkt bättre Tog det när jag bodde i Melbourne ett halvår och åkte sen upp till barriärrevet och dök. Hann med Kroatien samma sommar, men sen dess har jag tyvärr inte kommit ner under vattenytan.. Vet inte om jag skulle våga längre heller, då jag fått allergi som sätter sig på luftvägarna. Vet inte om det är en bra ekvation med dykning.. Men jag vill!

• CeKe

Racolina: Vilken skit! Föörstår att frustrationen!

Själv fick jag hem klänningen idag Trodde bara jag skulle dit och prova, men nu är den klar och i mitt tycke superfin lite större i kjolen nu, pressad och ja, precis som jag vill ha den Känns super! Gör precis som med ringen och lämnar den insvept i ett påslakan hemma hos föräldrarna

Har tagit kort så tänkte lägga upp när jag kommer tillbaka hem och åt en usb-sladd till kameran

• CeKe

Katja: Fint flor! Gillar såna skarpt

Nu har jag lagt upp bilder på klänningen

• CeKe

Juat ja.. den är fortfarande lite för stor i bysten, så ska lägga i silikoninlägg i bh:n för att fylla ut den. Av någon outgrundlig anledning fortsätter jag att minska i omfång, men hoppas faktiskt på att inte minska nå mer Tror det är första gången i livet som jag funderat både på inlägg i bh:n samt att jag inte vill gå ner mer i vikt!

Svar på tråden Juli 2010