Juli 2010
Åh, tack, som jag har letat efter den sidan! Har gjort ett korsord, men tänkte ändra lite och hittade inte tillbaka!
Åh, tack, som jag har letat efter den sidan! Har gjort ett korsord, men tänkte ändra lite och hittade inte tillbaka!
Vi är nu husägare!!!!! Kan inte fatta att det är sant, men kom hem från besiktning och kontraktskrivning kl 23.30 i natt (stackars mäklare) Trött men väldigt glad idag!
Så, mitt i alla bröllopsbesyr och båtrenovering blir det flytt för oss! Så typiskt oss (eller i a f mig) att göra allt på en gång
Tack allihopa! Vi, eller jag, har äntligen kommit ner i varv och lugnet har börjat infinna sig Sååå skönt! Det känns helt super med huset
Hej alla
Fick en trevlig överraskning idag. Var och käkade lunch med en massa släktingar. Det visar sig att en kusins nya kille är fotograf och vill fota oss Han vill till och med åka ner och kolla på kyrkan etc innan för att se vilket ljus det är i den etc för förberedelser! Och att vi ska kolla på kort etc innan för att inspireras av vilka slags kort vi gillar etc.
Kan knappt fatta vilken tur vi har
Sarahkka: Kan berätta att min svägerska beställde både brudklänning, näbbklänningar och skor åt allesammans från Matildas och är supernöjd, så det ska nog bli bra
Kärleken.. oj, ingen aning. Tror det blir fint vilket som faktiskt. Kan ju också va kul att brudgummen inte går i exakt samma som tärna och marshalk, utan att han mer matchar dig också... Jag skulle med andra ord antagligen köra på ivory..
Jag har fått en jäkla fart på mig själv Har sytt klart löparna (innan helgen), är i stort sett färdig med en festklänning som jag fick för mig att sy, och nu är jag nästan halvvägs med festprogrammens framsida! Vi tänkte göra festprogram till alla. Vi hoppar ju allt var favors och presenter till gäster etc heter, så då kan de ju få ett fint festprogram att ta med sig hem om de känner för det
Framsidorna är i alla fall utskrivna och stämplade, så nu återstår att skära ut dem, fästa dem på programmet och sätta klisterlim runt!
Hehe! Japp, ibland blir det mer än lovlig fart på tanten Dert där med husköp verkar ha varit en bra gnista att elda på! Vill få allt pyssel klart så fort som möjligt nu för att hinna med flytt och båtar sen
Tack gode gud eller någon för pappersskärare När jag gjorde inbjudningskorten var jag för ivrig för att vänta med att ta med dem till jobbet för att skära till dem Nu tog jag mig en liten biltur till jobbet för att skära till grejerna till festprogrammen och ojoj vilken skillnad på jobb!
Så, nu har jag suttit och tejpat och glitterlimmat och har hälften av skalen klara! Hehe, snacka om att jag är effektiv när jag väl sätter igång ;-O
På tal om nåt helt annat... om ni skulle köpa en matsalsmöbel (axet) med bord och 8 stolar, vitrinskåp, kristallkrona och matta, vad skulle ni då vara beredda att ge??? Har fått förslag att köpa en sån grupp.. inköpspris för själva möblerna (exkl kristallkrona & matta) är idag drygt 40 000..
Den passar riktigt fint in i huset (står där redan nu) och det är ju absolut inte inköpspris vi fått som förslag, utan 15 för allt... Brukar gilla mer moderna prylar, men den där blev vi båda förtjusta i... Har ju inga matsalsmöbler som det är nu att möblera med i huset sen heller
Mmm, vi är riktigt sugna och jag är jättesugen Men det är mycket pengar när vi måste renovera badrum etc också! Roliga bekymmer dock Hoppas på att Kece inte får för mkt att betala tillbaka på skatten och att vi har snälla släktingar som ger pengagåvor som bröllopspresenter (vilket är vad vi önskar oss)