Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

jag fick lite smått panik idag, tänker lite i antal löningar innan bröllopet, haha.. kom på att om tre löningar är det dags, shit! hinner vi verkligen med allt vi ska

• KatjaB

casmel: vad bra att det känns rätt med ringen

ja, nu har jag inte pratat med mina föräldrar mer, kände att jag kräks på allt vad bröllop heter just då och har istället för att ta tag i en massa viktiga saker suttit ochpillatp å bordsplaceringarna.. riktigt terapiarbete det där Det löser sig väl.. o sambons mamma ville ta dem ifall det strulade ihop sig för oss. Funderar nu på att hitta någon som har tid att ta hand om barnen nån gång innan för att se att det funkar, och ge den en slant för att ta hand om våra barn på festen. Dock är vi ju en timmes resa från stan, så det blir ju mer kostnader med mat, boende osv som vi i så fall får stå för

ceke: jag gjorde en potatisbakelse med färsk spenat och fetaost i.. sjukt gott! Du gör som vanlig potatisbakelse men varvar detta bland lagren med potatis.

• KatjaB

jo, visst kan vi be henne, men då är ju frågan egentligen tycker jag. att om nu brudens föräldrar är så viktiga att de inte kan göra annat än o vara gäster, så ska det ju vara lika för brudgummens föräldrar. O vi får all mat betald av sambons mamma o mormor, känner att de faktiskt hjälper oss mycket mer än vad vi någonsin hade väntat oss.

gjorde bort mig lite förresten idag. min ring har ju varit klar ett tag men med viktnedgång ändrades storleken... hursomhelst skulle jag hämta ut den, och posten hade slarvat bort mitt värde- rek ...trodde jag.. Kände paniken bubbla upp och hur kan de bara tappa bort den? Jag hade kollinummer o allt men de kunde inte hitta den i datorn eller bland alla brev o paket som de letade febrilt bland. Jag var ju inte otrevlig men när de sa att nej, den finns inte tyckte jag väl att felet låg hos dem... ähum, ringer iallafall till postens kundtjänst för att få klarhet i det hela och då visar det sig att jag gått till fel ställe för att hämta ut den. Den finns på företagsposten!!

nu skäms jag, jag handlar ju där jämt, får ta o byta ica affär

• KatjaB

Kärleken9 skrev 2010-04-20 21:27:02 följande:
    KatjaB: Ja men är det det som allt handlar om att din pappa vill vara bara gäst? Förstår helt det tänket då det gäller tex fixa mat eller se till att mat finns osv men att ha ett öga samt ha barnen för natten??? Aja alla är vi olika. Hoppas iaf det löser sig.

ja, jag vet inte jag.. har inte ringt nu, kände att jag behövde få lite distans innan vi tar den här diskussionen med dem, men vi försöker lösa det på annat sätt

• KatjaB

jag blir lite stressad över att inte hinna med allt, trots att man börjat så tidigt känns det som att det är massor kvar. Men det har nog att göra med att vi haft vattenskada i barnens rum så vi haft byggubbar som renoverat, torkat ut osv,.. så allt är lite upp och ner här hemma. Nu ska de bara tapetsera och så är vi äntligen klara!

• KatjaB

yey! jag har fått min bröllopskorsett.. den är så fin så jag inte kan låta bli att prova den titt som tätt, hehe. lade upp lite bilder på bloggen om ni vill se

• KatjaB

Korallbruden skrev 2010-04-22 19:46:46 följande:
    Den blev ju jättefin. Det är så roligt när saker som är bestälda kommer

ja, den blev hur bra som helst, o jag var nervös över storleken men det blev faktiskt bra, fick släppa lite mer på banden längst upp så bysten fick plats men den sitter riktigt bra, nu hoppas jag verkligen på att den inte syns under brudklänningen, men jag tror nog inte det.

• KatjaB

sarahkka: förstår att ni har fullt upp, det är ju så i början. Man ammar, sover och försöker få i sig lite kall mat mellan varven Funkar det bra med allt?

• KatjaB

NightElf skrev 2010-04-24 13:50:46 följande:
    Nu är blommorna beställda! Det är bara 2 månader kvar nu till den 3 juli vilket känns helt ofattbart! Dels för att det fortfarande är iskallt ute men främst för att det som alltid varit så långt fram i tiden plötsligt bara ligger runt hörnet. Ska träffa min frisör/makeupartist snart också vilket ska bli väldigt kul. Har inte hunnit gå igenom alla sidor ni skrivit sedan jag var här sist så jag hoppas att det löst sig för er med kinaklänningar och annat!

shit vad fort tiden går.. vi har ju 10 juli .. måste ta tag i beställningen av blommor förresten.

• KatjaB

sarahkka: ja precis, det är bara att anpassa sig till deras tider Men den där första tiden är så mysig, ha liten bebis som sover brevid en.. lite annat än att ha sparkande 2,5 åring mellan sig i sängen, hehe

Källerud: vi ska beställa blommorna (men jag gör dem själv så florist behövs inte) och så ska vi hyra ljud och ljus till dansgolvet. Simons kusin kände någon så han kunde nog få ett bra pris, så vi väntar på att han fixar det. Och så ska vi till tyskland o handla alkoholen.. men i övrigt så har vi nog gjort alla bokninngar.

Svar på tråden Juli 2010