• Jessica87

Vi som gifter oss den 4/9 2010

Undrar hur många tjejer förutom jag som kommer att stå brud lördagen den 4/9 2010

Jag och min sambo skall gifta oss den 4/9 i Sigtuna mariakyrkan.
    Har fått hem inbjudnigarna och planerar att skicka ut dem i början av April.
    Vi planerar ett lite rock/pop bröllop med schlager till dansen så att alla känner att de kan släppa loss även de äldre=)

Hur långt har ni kommit i eran planering?

• Svar på tråden Vi som gifter oss den 4/9 2010
  • FramtidaFruSandberg
    sun moon skrev 2010-06-07 17:16:33 följande:
    pillar med inbjudningarna..  Har ni skickat era? Känns hårt att ta bort M´s namn från alla.. vet inte heller hur vi riktigt ska ha texten nu.. ska vänta tills min sambo kommer hem så att vi kan bestämma tillsammans..  Hur långt innan hade ni OSA? Vi hade 1/7 innan man nu har ju inbjudningarna dröjt så det känns väldigt fort att ha de redan 1 juli.. Är 1/8 bättre?
    vi har faktiskt redan 28/6 men det är för att festlokalen vill veta slutgiltigt gästantal senast 8 veckor innan (och man måste ju få en chans att "jaga" de gäster som inte svarat)
  • Fenixx

vi har 1/8 som osa. vårat ställe behövde inte veta antalet förrän ganska tätt inpå. så var mest för våran del så med att fixa placeringskort, festhäften osv vi ville veta lite innan så. för då har vi 4 helger på oss innan.

• sun moon

Vi valde 1/8 Ska skriva ut dom ikväll när min älskling kommer hem från jobbet med svart färg till skrivaren. Jag har även inhandlar frimärken, blir dessa med två ringar. 

Jag tror också att jag har hittat min älsklingsring, Smyckas, classic som heter Katja. Den är lika tjock och hög som min förlovningsring men den har 3 snedda rader med briljanter.. 2 i varje rad. 

http://www.smycka.se/pics/articles/classic/katja_t.jpg

väldigt liten liten bild på den...

• Fenixx

det lilla man såg, var den fin.

jag har beställt en egengjord hos en liten guldsmed här i stan som är kanonduktig, så trevlig och bra priser.

• Saija

Hej! Här är en till som ska gifta sig den 4 september!

• Fenixx

välkommen till oss saija! vart och vad för färgtema osv ska ni ha?

• sun moon

åhh.. skrivaren krånglar.. men min BM ska skriva ut inbjudningarna på jobbet idag (om han får) Annars får vi åka till hans syster.. Jag har även köpt papper till att börja vika smålådorna. Ska ha dessa i färgerna ljusblått, grått och cremé.

Igår var vi också och provade ut kläder åt min älskling, blir hyrd frackcoat, han var så fin i den  

Idag är det SKOLAVSLUTNING!!!! Min stora kille slutar 9an om 40 minuter och min lillkille slutar 6an om 1 timme och 40 min, ska göra mig i ordning nu och gå till kyrkan. 

• miss going mrs

Här är ytterligare en som ska gifta sig den 4 september.

Kul att det finns ett helt gäng här som ska göra samma sak. Vi har precis fått ut hälften av våra inbjudningar igår. Andra hälften ska skickas idag. 

Festlokal, mat, kyrka, klänning och ring är fixade. Likaså fotograf under dagen och festen, bussar från kyrka till festlokal. Vi har en koordinator som ordnar med mat, personal och allt kring själva middag och fest. Det känns jätteskönt.

Kvar att fixa är typ allt annat. Pust!

Någon som filmar vigsel och tal under middagen.

Fotograf för "bröllopsbilderna"

Slöja

Psalmer som inte är så kyrkliga

Annan musik till kyrkan

Fordon från kyrkan åt oss två

Sjal

Tärnklänningar

Hår/Make Up

Bukett

Hotellnatt

Bröllopsresa

Kyrkoprogram

Festprogram/Meny/Info om gästerna

Skor

Har jag missat något?

• sun moon

Jag vill gärna ha tips på "psalmer som inte är så kyrkliga"

Funderar på chasing cars som solosång.. tycker det passar oss. Ska höra med min älskling ikväll och även läsa igenom texten ordentligt.

• Fenixx

sun moon>> ah chasing cars är så fin.

miss going mrs>> svårt att se med din lista då det är så mycket småsaker att tänka på hehe... men hur är det med smycken, underkläder,  fint paraply till er 2 ifall ifall dåligt väder?

Svar på tråden Vi som gifter oss den 4/9 2010