thebe skrev 2010-05-14 20:24:39 följande:
vi tänkte det samma när vi kollade på just detta klippet. vi kommer ha kortare "avsnitt" som gubben sätter ihop. kort och gott är vårat tycke i detta, men inte för kort så att det är över innan det bö
rjar.vi skrev på hindersprövningen igår och även pappret om namnbyte. kommer i framtiden heta Haraldsen efter min blivande.är det någon som vet om efternamnet börjar att gälla så fort skattemyndigheterna får in namnbytar pappret eller om det träder i kraft efter vigsel.tänkte på pass, kommande körkortet som ligger runt hörnet *ler*en sak som jag inte kan släppa är vilka skall man ha vid honörsbordet? skilda föräldrar. mamma har en gubbe som har varit som en pappa för mig under barndommen självklart att han skall sitta där. pappa skall sitta närmast mig för han är den som står mig närmast idag. men hans nya sedan ett par år som jag avskyr och som hon avskyr mig skall hon sitta vid honörsbordet? särbos och har ett till och från förhållande. vill verkligen inte ha henne vid honörsbordet eller på första raden i kyrkan. är jag elak???
enligt vett och etikett så sitter dina föräldrar med varandra i kyrkan och vid honörsbordet. De nya (även om din mammas inte är ny) respektive sitter i kyrkan tillsammans med resten av gästerna och likaså på festen. Sedan finns det de som frångår detta (och det har jag inget emot).