• 20100515

Vart åker ni på bröllopsresa?

Vi sitter och försöker hitta en fantastisk plats att åka till på vår bröllopsresa. Vi är dock lite hopplösa när det kommer till att bestämma oss och jag börjar bli rädd att vi aldrig kommer komma iväg.

Vi behöver tips. Vart åker/åkte ni på er bröllopsresa?

• Svar på tråden Vart åker ni på bröllopsresa?
  • TheSecret

Thailand blir det här! 2 härliga veckor i jan -11 på Karon beach men oxå Khao lak och phi phi :D :D

• sockerr

100703 M och B skrev 2010-03-18 14:48:58 följande:

Tre dagar efter bröllopet åker vi till Malaysia, först 4 nätter i Kuala Lumpur, sedan 13 nätter på ett spa hotel på Borneo (Kota Kinabalu), 3 nätter på ett nature resort och hälsa på orangutangerna (Sandakan) och sista 6 nätterna inne i Sandakan.Vi gifter oss i juli och på Borneo har de sin högsäsong under våran sommar så det passar utmärkt.Säg till om du vill ha tips om resebyrå för det har vi hittat en väldigt bra en som inte tar ut en massa extraavgifter och de kan boka precis så mycket - eller lite - som man önskar.
    Åååå skulle jag med kunna få veta? Och hur mycket ni betalar?? Vi tittar med på Borneo men har mest kikat på Ving flex och då Kota Kinabalu. 2 veckor på 4+hotell för ca 45.000 kr. Men hade varit kul med fler inputs!
  • 20100515

Jag vill gärna veta. :)

100703 M och B skrev 2010-03-18 14:48:58 följande:

Tre dagar efter bröllopet åker vi till Malaysia, först 4 nätter i Kuala Lumpur, sedan 13 nätter på ett spa hotel på Borneo (Kota Kinabalu), 3 nätter på ett nature resort och hälsa på orangutangerna (Sandakan) och sista 6 nätterna inne i Sandakan.Vi gifter oss i juli och på Borneo har de sin högsäsong under våran sommar så det passar utmärkt.Säg till om du vill ha tips om resebyrå för det har vi hittat en väldigt bra en som inte tar ut en massa extraavgifter och de kan boka precis så mycket - eller lite - som man önskar.
  • sarafalk

Gifter oss den 5 juni. Åker till Grekland (Skopelos+Skiathos)den 7 juni =)

Ska bli sååå skönt med 2 veckor sol & bad!

• 0Maria0

Vi gifter oss den 28 augusti och åker till USA i oktober - tanken är flyg till New York och att vara där i typ 4-6 dagar, sedan flyg ner till Miami och bila runt där i drygt en vecka. Kombination av storstad, se sig om och sol & bad, allt för att blivande maken inte ska få krupp av att ligga på en strand i ett par veckor!

• liro2010

Vi ska åka till skottland där vi har hyrt ett hus en vecka

• Mörk Ängel

Är det ingen som väntar ett tag med bröllopsresa?

Vi funderar på att vänta i sisådär 8 månader innan vi åker iväg. Dels för att sprida ut upplevelserna och dels för att jag pluggar och ska vi vara borta 4 veckor som vi tänkt så är det omöjligt att åka mitt i terminen för mig.

• scarborough81

Jo vi ska vänta med resan... ska dock på en liten KISS weekend i samband med bröllopet. Åker nog 2011, som det ser ut nu, har inte råd i år för att jag pluggar.

• Rufsas

En månads roadtrip i Californien.

• Mörk Ängel
    scarborough81 skrev 2010-03-23 11:20:32 följande:
    Jo vi ska vänta med resan... ska dock på en liten KISS weekend i samband med bröllopet. Åker nog 2011, som det ser ut nu, har inte råd i år för att jag pluggar.
    Just det, så skulle vi ju också kunna göra! Att helt återgå till vardagen direkt efter bröllopet, det vill vi ju inte
    Ni gifter er i år?
Svar på tråden Vart åker ni på bröllopsresa?