Möhippa, bröllop..less
Min storebror ska gifta sig nu i maj och utan att egentligen att ha blivit tillfrågad bestämde han o bruden att jag skulle vara brudtärna tillsammans med min storasyster samt brudens syster. Jag har ledsnat på allt tjat om detta bröllop och dessutom på att jag måste lägga ut massa pengar på tärnklänning, assocearer och skor (jag studerar och får ut 2600:- månaden, vilket ska räcka till hyra och allt därtill).
Nu har de andra tärnorna bestämt hur möhippan ska se ut och jag vill verkligen inte följa med på den. För det första känner jag knappt bruden (och absolut inga av hennes vänner) och för det andra så är jag 21 år medans alla andra som ska vara med på möhippan är 30+. Jag känner mig för liten och förstår inte vad jag ska kunna ha för roligt med dessa människor. Jag kan också nämna att jag inte gillar min storasyster. Jag känner att jag kan ställa upp på allt annat som de kräver men möhippan vill jag verkligen inte med på. Jag tror knappast att någon skulle sakna mig på den heller, utan det handlar nog mer om vad man bör göra och hoppar jag över den så bryter jag mot traditionen.
Jag behövde få skriva av mig lite.. men vad tycker ni, vore det helt katastrofalt om jag bestämde mig för att skippa möhippan?