• anoli

Informationsbrev med inbjudan?

Skall snart skicka ut inbjudningskorten.. Funderar på om det kan vara bra att skicka med ett info-brev. Nån som gjort så? Ett brev där man skriver till sånt som inte fick plats i själva kortet.. Typ nr till toastmasters,alt. till övernattning, hör av er ang. allergier osv..

De allra flesta som är inbjudna hörs vi ganska ofta med iofs.. Så sådan info kanske man kan ta muntligt..

Vad tycker ni? Överflödigt eller en bra ide? Tips på vad som isåfall kan stå i brevet?

• Svar på tråden Informationsbrev med inbjudan?
  • Äntligen2010

Jag tror att väldigt många brudpar gör så. Vi gjorde så och alla bröllop vi blivit bjudna till har haft någon form av infoblad alternativt skickat med adress till deras bröllopshemsida!

• Carin o  Mikael

Vi gjorde ett informationsbrev när vi skickade ut inbjudan. Vi skapade en e-postadress dit OSA hänvisades. När folk svarade att de skulle komma fick de ett informationsmail tillbaka där vi bekräftade att de tackat ja, vägbeskrivning, övernattningsmöjligheter, vad vi önskade oss i present och lite annat...

För oss funkade det jättebra då vi gifter oss i mina hemtrakter dit det kan var lite svårt att hitta...

/ C & M

• MiaCia2010

Vi har oxå skickat med ett informationsblad i transparent papper. På denna skrev vi allt annat som man måste veta om bröllopsdagen.

• JBB

Vi skrev med:

Allergier och specialkost
    Barn
    Fotografering
    Klädsel
    Mobiler
    Osa
    Tal och spex
    Vägbeskrivning
    Önskelista
    Önskelåt

Dessutom hade vi ett blad med alla stugor, hotell och motell som man kan boka om man inte vill åka hem samma dag.
    Vill man så kan man även ha ett blad med olika museum och andra sevärdigheter i närheten perfekt för långväga gäster som kanske redan kommer på fredagen och vill se sig om i kommunen.

Vill du se våran informations text för att få inspiration eller tips så kan jag kopiera in hela informationsmallen i ett mail som jag skickar till din inbox.

• rottizz1

Vi skickade oxå med det- bättre för mkt info än för lite =)

• anoli

Tack för alla tips! Tror nog det blir ett info-brev för oss med :) JBB, du får gärna maila över erat! Tack!

• axelosiri

Vi hade en hemsida istället, skickade med adressen på inbjudan. Smidigt och lätt att uppdatera.

• rosesarered

Vi gjorde infokort med följande info:

Vigsel: kort om att vigseln sker utomhus och gästerna bör rusta sig med bekväma skor samt paraply

Fest: Plats. Allergier/specialkost. Betalbar efter middagen.

Toastmaster&toastmadame: tal och spex meddelas till dessa, kontaktuppgifter

Barn: en liten dikt som jag snott här på bröllopstorget om att barn är en gåva men denna kväll får de stanna hemma och sova....

Presenter: en dikt här med om vår dröm är att på bröllopsresa åka osv. Att vi önskar bidrag till den istället för presenter.

Hotell: Hotell med preliminärbokade rum för långvägagäster, info om referens samt rumspriser och hemsida

Info om vandrarhem ( förmånligare alternativ)

Busstransport från hotell till vigselplats

Sist men inte minst en länk till vår hemsida

Lycka till med infobladet!

• Jenny Malmö
    rosesarered skrev 2010-03-30 19:57:33 följande:
    Vi gjorde infokort med följande info: Vigsel: kort om att vigseln sker utomhus och gästerna bör rusta sig med bekväma skor samt paraply Fest: Plats. Allergier/specialkost. Betalbar efter middagen. Toastmaster&toastmadame: tal och spex meddelas till dessa, kontaktuppgifter Barn: en liten dikt som jag snott här på bröllopstorget om att barn är en gåva men denna kväll får de stanna hemma och sova.... Presenter: en dikt här med om vår dröm är att på bröllopsresa åka osv. Att vi önskar bidrag till den istället för presenter. Hotell: Hotell med preliminärbokade rum för långvägagäster, info om referens samt rumspriser och hemsida Info om vandrarhem ( förmånligare alternativ) Busstransport från hotell till vigselplats Sist men inte minst en länk till vår hemsida Lycka till med infobladet!
    Vill du dela med dig av era dikter? {#lang_emotions_wink}

Jag är särskilt intresserad av formuleringen av presenter...=)

Svar på tråden Informationsbrev med inbjudan?