Tantvarning del 8
DFk! Där är du ju!! Jag har undrat var du hållit hus
Heloise; Hoppas din midsommar inte blev alltför stressig. Det är det sista du behöver just nu. Kram!
På torsdagkväll var vi på bio med kompisar. Beck "Levande begravd" Grillade och mös med vänner.
Sedan på midsommarafton på dagen var jag och flickorna hemma i byn på traditionellt midsommarfirande. Jättemysigt. Sedan uppvaktade vi tillsammans med brorsan mormor o morfar som hade 55-årig bröllopsdag. Jösses, 55 år!!
Flickorna blev kvar hos mormor o morfar och jag o maken var hos goda vänner på kvällen och åt fantastiskt gott och drack gott och umgicks.
Sen på natten blev det rejält tjafs, som så ofta när maken är utarbetad och intar starka drycker. Så jag sov inte många timmar den natten. Och nästa dag gick vi på sparlåga. Men fram på eftermiddagen tog vi oss samman och åkte ut till brorsans stuga. Där var mor o far med flickorna och vi grillade gott där hela familjen och åt glass o jordgubbar. Mums!
Igår skulle vi röja upp i källaren efter renoveringen. Vad händer?? Jo, tvättmaskinen börjar läcka vatten. Behöver jag säga att maken var galen?
Han skruvade isär den och vi rengjorde slangar som täppt igen och sen satte han allt på plats och nu har jag tvättat två maskiner och den verkar inte läcka. Däremot har ett litet knirrande ljud som inte fanns förut kommit till...
Men, men, den går så länge den går!
Så ikväll ska jag städa upp det sista i källaren och sen är det bara att börja röja på övervåningen, där allt kommit efter.
Ha det gott allesamman!