Hej Tanter!
Hoppas ni mår bra ♥
I lördags var vi på fest hos kompisar. Utan barnen. De sov över hos min bästa väninna, vars yngsta dotter är min dotters bästis. De hade hur lattjo lajban som helst där. Hade inte saknat mamma o pappa en sekund och ville inte komma hem igen !
Vi hade jättekul på festen. _Våra närmaste vänner hade 25-årig bröllopsdag (silverbröllop va'?) och vi var 15 glada gratulanter som åt go'middag, drack, dansade och spelade biljard hela natten. Igår var det m a o en ganska tung dag...
Jag har i alla fall totat ihop ett brev till Barn o Grundskolenämnden om att vi som har ryska barn i förskolan protesterar mot de nerdragningar som gjorts på modersmålsstödet i ryska (har fått indikationer att de vill dra ner ännu mer alt. dra in det helt för de ryska barnen, trots att de uppfyller kravet på minst 5 barn i kommunen). Jagar rätt på föräldrarna nu för underskrifter.
Tyvärr så är det mycket turbulent inom skolan i vår kommun och BoG har precis fått sparken. Allihop!
Men jag fick tipset att adressera brevet till kommunen (överst), och gå in med det personligen till receptionen, se till att få det ankomststämplat och ett diarienummer. Då måste de lämna det till ansvarig i frågan och så kan man själv följa ärendets gång på nätet.
Inte för att jag tror det hjälper, men då har jag som förälder i alla fall gjort vad jag kunnat, för att mitt barn ska få det hon har rätt till.
Cantaton; härligt med mys på landet med älsklingssambon!
Aleta: BArnkalas med -tema, låter kul Min lilla K fyller 5 den 26/5 och hon har sagt att hon vill ha ett "läskigt" kalas... Vad innebär det?! Typ Halloweentema i maj eller? Någon som har tips och ideér? Jag menar, hon har inte själv en någon "läskig" kostym. Åh, vad jag tycker sånt här med kalas är jobbigt