Tantvarning del 8
Jättefint kök Blomman!
Här har det varit perfekt väder idag!
Ingen sol, precis lagom varmt och ljumma vindar. Har varit ute och lekt med ungarna hela dagen.
Jättefint kök Blomman!
Här har det varit perfekt väder idag!
Ingen sol, precis lagom varmt och ljumma vindar. Har varit ute och lekt med ungarna hela dagen.
Vad härligt det låter Passionsblomman! (Ja, inte sniglarna förstås, det kanske är dags för ankor snart? )
Vad tycker ni om detta?
satt i bilen och lyssnade på radio och de pratade om hur lite privatliv vi har på internet egentligen.
">
dfk, härligt med semestern öppen för allt! Ibland känns det som att man överplanerar och lägger in för mycket, men man vill ju hinna med så mycket...
Solde, grattis till rosetterna!
Passionsblomman, här är en till som är bedrövad. Jag som har varit rojalist har blivit tvungen att ta av mina rosafärgade glasögon och se kungahuset i dagsljus - ve och fasa!
(Jag mailade tråden till hovets informationsavdelningen, ingen kommer att bry sig, men ändå.)
Regnar det inte hos er? Här öser det ner.
Sonja, vilken gullunge! Hoppas hon blir glad!
Åh vad vi är tycker lika allihop!
Jag har också tyckt att det var kul med kungahus, men nu får republikanska föreningen en ny medlem. Tydligen vill redan idag var femte svensk avskaffa kungahuset, efter det här är det säkert var fjärde!
Förresten har vi bara haft Bernadotter i knappt 200 år. Brudöverlämning har vi klarat oss utan i ca 700 år.
Jag tycker att vi ska göra som före Gustav Wasa, vi väljer en kung eller drottning, när de går i pension så väljer vi en ny. Då slipper förmodligen barn att växa upp i en sådan utsatt, offentlig miljö.
Kram Tinker, det var länge sedan!
Bilar ska bara funka, usch för trasiga bilar.
Heloise, när du ändå knallar runt med flygbladen, kan du inte slänga med en liten lapp med:
"Avskaffa monarkin NU!"
Det känns som att det är en hel massa intelligenta och driftiga människor som nu tar avstånd från kungahuset medan en hel hög mindre begåvade bimbos hejar på. Undrar vilka som har bäst förmåga att få argumentera bort monarkin.
Heloise, grattis till palestinasjalen!
Oj Solde jag kan se dig sittande med famnen full av små kattungebollar som piper.
Var är överlämningstråden, var, var?