Tantvarning del 8
Jag är svintrött idag! Jag var vaken lika jätteänge och sent inatt som vanligt-och så ännu lite till. men sedan steg jag upp 07.15 och tänkte att jag skulle försöka vända mitt dygn åtminstone några timmar så jag får lite förmiddagar i mitt sommarliv.
Alltså har jag varit ute och plockat sniglar....snart har jag plockat 5000 små vidriga as. Det tycker jag är rätt många på en liten vecka. Undrans om de tänker minska något i antal snart eller om jag givit mig in på det omöjliga.
Iallafall så måste jag bara säga att : Vad VACKERT det är ute idag! Solen skiner så det gnistrar i gräset bland alla daggdropparna, Ljusgröna Lönnlöv och ormbunkar krullar ut sig och skimrar i ljuset. Ån rinner stilla och blänkande ner mot vattenfallet som brusar och dånar hundra meter från tomten. Det blommar enorma röda, gula och vita tulpaner som verkar råka ha hamnat lite varstans i trädgården och grannens körsbärstäd och andra grannens hägg blommar och doftar och mitt ena päronträd med. Det ser ut som en saga-om man bortser från alla skräphögar och allt som är ogjort och vanskött och helt koncentrerar sig på skönheten. Jag måste nog gå ut igen och typ bara SE på allt, och kanske knipsa lite här eller där....