• Rapsbrud

Hur ska ni duka/dekorera?

Hur har ni tänkt att ni ska duka/dekorera borden vid er fest/bröllopsmiddag?

Vi kommer att ha mörklila dukar som täcker hela borden, vitt porslin, vita servetter där vi knyter fast bordsplaceringskorten med ett lila band runt om, en silverkandelaber på honnörsbordet och enkla silverljusstakar med mörklila ljus på de andra borden, vita lite klotformade glasvaser från Ikea med någon enstaka vit ros i och till sist några små vita trähjärtan utspridda på den lila duken.

• Svar på tråden Hur ska ni duka/dekorera?
  • Liten

Vill också se bilder! :) Låter för övrigt underbart alla era än så länge :)

• Hanna05

Lägger väl ut en bild på mitt pyssel då :))

• YouandMe

Jag 'puffar' också. Och ser framemot alla inspirerande bilder Glad

• marimekko86

Vi har ett honnörsbord och tre längor där gästerna sitter. Borden kommer ha vita dukar med blomsterarrangemang som är ljusrosa/vita till färgen, ganska stora och runda med en liten ljusslinga ringlades i. Ljusslingan går på batteri.

De kommer placeras i mitten av bordet med jämna mellanrum. Mellan dessa "bollar" kommer det stå en vas fylld med vatten, en cerise orkidé och ett flyljus. Och sedan kommer det stå mindre ljuslyktor i klarglas med cerise,lila och rosa ljus i.

På honnörsbordet kommer det vara grenar längst fram,med ljusslinor i och vita gerberor + min brudbukett och tärnornas buketter.

På golvet står stora kandelabrar med ljus i som ska brinna. De står bakom honnörsbordet ner mot hörnen av rummet.

I taket kommer det sitta några vita långa tyger med ljusslingor i som går tvärs över rummet. Inte hela taket, bara en del. Sen kommer vi i entren att ha ett litet träd i en kruka där det kommer hänga ljuslyktor med ljus i. Får se om vi lyckas.!
  • KirsiLaa

Vi kommer att ha vita dukar och vitt porslin. I mitten av de avlånga borden (ja, det blir någon form av hästsko, trots att jag ville ha runda bord eller små grupperingar :(  ) ska det dekoreras med röda "diamanter", upp-och-nervända vinglas eller andra glas med fot med någon blomma i och röda ovanpå. Exakt vilka glas och vilken typ av ljus är ännu inte bestämda.

Vinglasljusstakarna ska varvas med lite högre glasvaser med någon mörkröd ros eller vit kalla och små silverramar med mysiga bilder på oss i.

Det finns så mycket fint man kan göra, men jag tror nog att det räcker så. 

Vi har köpt lite rött tyg som antigen ska sys till löpare eller så knyter vi dem om våra stolar. 

• KirsiLaa
    KirsiLaa skrev 2011-09-20 18:38:02 följande:
    Vi kommer att ha vita dukar och vitt porslin. I mitten av de avlånga borden (ja, det blir någon form av hästsko, trots att jag ville ha runda bord eller små grupperingar :(  ) ska det dekoreras med röda "diamanter", upp-och-nervända vinglas eller andra glas med fot med någon blomma i och röda ovanpå. Exakt vilka glas och vilken typ av ljus är ännu inte bestämda.

Vinglasljusstakarna ska varvas med lite högre glasvaser med någon mörkröd ros eller vit kalla och små silverramar med mysiga bilder på oss i.

Det finns så mycket fint man kan göra, men jag tror nog att det räcker så. 

Vi har köpt lite rött tyg som antigen ska sys till löpare eller så knyter vi dem om våra stolar. 
    Äsch. Jag glömde ju bifoga bilderna. 

• malin martin
    marimekko86 skrev 2011-09-20 18:08:28 följande:

Vi har ett honnörsbord och tre längor där gästerna sitter. Borden kommer ha vita dukar med blomsterarrangemang som är ljusrosa/vita till färgen, ganska stora och runda med en liten ljusslinga ringlades i. Ljusslingan går på batteri.

De kommer placeras i mitten av bordet med jämna mellanrum. Mellan dessa "bollar" kommer det stå en vas fylld med vatten, en cerise orkidé och ett flyljus. Och sedan kommer det stå mindre ljuslyktor i klarglas med cerise,lila och rosa ljus i.

På honnörsbordet kommer det vara grenar längst fram,med ljusslinor i och vita gerberor + min brudbukett och tärnornas buketter.

På golvet står stora kandelabrar med ljus i som ska brinna. De står bakom honnörsbordet ner mot hörnen av rummet.

I taket kommer det sitta några vita långa tyger med ljusslingor i som går tvärs över rummet. Inte hela taket, bara en del. Sen kommer vi i entren att ha ett litet träd i en kruka där det kommer hänga ljuslyktor med ljus i. Får se om vi lyckas.!
    Gillar verkligen det ni ska ha i taket... vad är det för typ av tyg och ljusslingor?
    Jag tänkte mig något liknande som du visar med flytljusen, har du hittat någon bra sida för att köpa flytljus??
  • lilja

Vi ska ha vita dukar och vitt porslin. Om vi har ett E bord ska jag sy svarta löpare, om det blir fyrkantiga bord måste jag fixa någon annan lösning på det. Vill ha någon slags svart mittpunkt.
    Har hamstrat massor med ljusstakar köpt på loppis som min kära mamma håller på att måla blanka, svarta. Tänkte ställa ut galej värmeljuskoppar från IKEA med en avklippt röd ros i.
    Har köpt transparanta små favorsaskar som vi fyller med rött godis, knyter ett svart band runt och fäster ett vitt hjärta i som jag kommer göra av vit lera. På hjärtat kommer jag använda min stans och trycka in namnen (innan torkning) och sen fylla i med en svart spritpenna. Då blir även "placeringshjärtat" en slags favor som de får ta med hem.
    Tänker sy vita vimplar med typ. mr & mrs XXXXX, och hänga upp bakom honörsbordet.
    Om vi kommer ha fyrkantiga bord kommer jag fixa någon slags bordmärkning, typ. bord1 osv. Har inte bestämt mig ang. det än.
    So far, kommer säkert ändra mig under resans gång men det känns ganska bra än så länge.

* 21 juli 2012 *
  • Jeaneettes

Vi ska ha något slags av detta samt i taket också :)

• Jeaneettes

och sånt här på bordet :)
  • marimekko86
    malin martin skrev 2011-09-20 20:35:02 följande:
    Gillar verkligen det ni ska ha i taket... vad är det för typ av tyg och ljusslingor?
    Jag tänkte mig något liknande som du visar med flytljusen, har du hittat någon bra sida för att köpa flytljus??

Tyget i taket tycker jag ser ut som organza eller nåt liknande som är skirt. Vi har inte organza men ett organzaliknande tyg som är vitt/genomskinligt. Ljusslingorna är med LED-lampor som inte blir för varma för att ha tyg runtom. Finns ju ljusslingor som kan blir för varma,så dem ska man inte ha om man vill slippa eldsvåda.!

Flytljusen har jag köpt billigt på IKEA.

• Hanna05

Åh, nu har jag beställt hem en massa prylar till bröllopsdagen!! :D:D Längtar tills paketet kommer. hihi.

Beställde hem
    Bröllopsbubblor
    Lite sidenband
    Ettikettark
    PussKlockor
    Placeringskorten
    Självhäftande ettikettark till vinflaskor vi ska ge bort
    Askar till gästerna

:D

Svar på tråden Hur ska ni duka/dekorera?