Om vulkanen tillåter ...
Hej hej,
tack Lappis för nya länken Kul trådnamn!
Tinga - jag trillade precis in på Mischas Vinblogg (hon sommelieren som man ser på tv då & då) & såg detta inlägg'
blogg.alltommat.se/mischasvinblogg/2010/03/22/pm-vanner/
Tänkte direkt på dig! På hennes beskrivning låter det som om det är lite som Kock & Vin i Gbg, dvs inte så stelt/pretto.
Kul att läsa om ert besök där - måste varit lyxigt med er barnfria helg!
Själva var vi ju i Oslo lör-sön - tog bara 3½ timme när vi sträckkörde upp i lördags fm. Dottern pratade konstant (undras vem hon har det efter...) & var nöjd fastän vi aldrig pausade - en eloge till henne
Snurrade runt ett tag däremot innan vi hittade till mannens systers adress. Hennes lgh låg jättecentralt, perfekt sen när vi traskade ner på stan. Har inte vart i Oslo på femton år, så det var nästan som att vara där första gången. Karl Johann ser ju ut som vilken shoppinggata som helst med samma butiker som man är van vid överallt, men hittade ändå ett mysigt fik med kanongott kaffe & croissanter. Så småningom traskade vi ner till operan - vilket maffigt & imponerande bygge! Man kan ju gå omkring på taket där - klart läckert! Fast om solen skinit ännu mer än den gjorde, så hade jag behövt solglasögon, all den vita marmorn gjorde verkligen ljuset starkt för ögonen
På kvällen lagade svägerskan en underbar middag till oss med bland annat renfilé. Sååå himla gott! Till frukosten dagen efter fixade hon såväl croissanter som smooothies - yummie!
Tog en promenad på söndag fm till stadsdelen Grünerlökka (lite konstnärs-/bohemkvartér, kanske kan jämföras lite med Söder i Sthlm) & tog en kaffe i solen. Härligt! Kort men intensivt, men inte desto mindre kul att komma iväg en sväng - miljöombyte är alltid gott!
Ab Fab - om jag inte sa det - gott att du kom hem ordentligt, även om det tog lite tid! Har kollegor som fastnat i LA & idag hörde jag ngt om att de inte kan räkna med att komma hem förrän mitten av nästa vecka En annan kollega som också var i LA förra veckan, skulle hem över helgen & mellanlanda en-två dgr, för att sen flyga till Beijing - slutade med att hon flög LA-Beijing direkt istället... Håller tummarna för att hon lyckas komma hem till helgen.
Kul att läsa om era sommarfunderingar/-planer, skönt att det är fler som inte kommit så långt i planeringen ännu! Vi har ju veckan i Nice inplanerad i början av juni, men sen har vi inte planerat ngt mer konkret för den "riktiga" sommarsemestern ännu. Längtar verkligen efter Rivieran-veckan - ska bli sååå härligt!
Tinga - låter som en bra idé att splitta upp Cornwall & Bretagne i två resor - det lär ju finnas massor att se på båda ställena, då är det ju mkt smartare att dela upp det på två tillfällen & hinna se & uppleva mer i respektive område, & slippa stressa runt.