• Piggelin1

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Hej hej,
    evigheter sen jag var inne (fast några av er har sett mig i restråden lite då & då), men tänkte bara hoppa in & säga hej

Har läst ngn sida lite då & då, & lite mer senaste dagarna & nu tänkte jag att jag hoppar in & tjingsar lite!

Pirr - vad kul att se dig! Grattis till numero två som är på G! Hoppas att illamåendet går över hyfsat snart och/eller att medicinen hjälper utan att däcka dig helt.

September - världens alla kramar - f-n att det inte gick vägen denna gången heller, fastän du kommit så långt & tom passerat de första tolv kritiska veckorna

Håller tummarna för alla ruvare/ruvare to-be

Cissi, tufft med krassliga barn - hoppas de repar sig snart.

Koko - har förstått att du har det väldigt slitigt - så du får en alldeles egen extrakram

...och Tinga med - fast vi ses ju på söndag, så då får du det IRL

PB - läste för några dgr sen det där om utvecklingssamtalet på skolan med din son & kryssen i rutorna & att han nu hade många att leka med osv - fick en tårar i ögonen  av rörelse när jag läste - kan tänka mig att det verkligen värmde i modershjärtat/att det svämmade över totalt efter det!

Nenne - klappa magen från mig!

Hmmm, det var väl alles just nu - här är allt bra, Amanda växer & frodas & det är måååånga "JAG KAN!!" just nu... Blev 2½ alldeles nyss - time flies!

Ok, måste nog återgå lite till jobbet - remissa texter & layout, faktastiskt stimulerande, not! Jaja, nu börjar jag iaf få upp tempot i det.

Kram!

• Piggelin1

PB - NJUT av solen! Jag sitter instängd på kontoret framför min dator & längtar uuuut! Åt iaf lunch utomhus, alltid ngt!

När jag kom vid åtta i morse & skulle lämna Amanda hos dagmamman, så satt hon på sin terrass i solen i bara linne & shorts - blev inte ett dugg avis på henne

Jaja, 2½ veckas jobb till, sen drar vi ner till Rivieran en vecka - jiiihaaa! ...och sen fyra veckor till på jobbet innan "riktiga" semestern drar igång - så jag ska inte klaga! MIn tid kommer den med!

• Piggelin1

Shorts - vart fick jag det ifrån, kjol var det ju - intresseklubben antecknar...

En trist sak - pratade med min systers man innan idag, han har precis hamnat akut på sjukhuset & fått diabetes
    Absolut inte överviktig (snarare tvärtom), ingen diabetes i hans släkt - så man vet inte varifrån det kommer.
    Tydligen är det så att diabetes är en autoimmun sjukdom precis som reumatism & alopecia - & kan ligga latent & utlösas av stress Skittrist för honom. Men han var vid hyfsat mod & första chocken hade lagt sig & han verkar mest glad att det inte är ngn livshotande sjukdom som det inte finns bot mot (har ju haft tillräckligt av det i familjen innan).
    Ytterligare en påminnelse om att leva i nuet & njuta av det - man vet aldrig vad som kan hända imorgon.

Tillbaka till jobbet...

• Piggelin1

PB - mmm, ser dig framför mig i den tilltänkta solsängen i skuggan med böcker

• Piggelin1

Ojoj, jag är inloggad idag igen - jösses!

Haha, Nenne - tänkte också på tråd-Conny när jag såg namnsdagen i tidningen imorse

Namnskylt på huset - oj, vad avancerade & ambitiösa ni är - har inte ens tänkt tanken på att man skulle ha ngt sådant!
    Det tog typ ett halvår innan vi tejpade upp våra namn på brevlådan & sen har jag inte funderat mer efter det. Om inte annat så borde vi nog gifta oss först innan vi skaffar en sån där skylt - två långa efternamn som den dagen vi gifter oss antagligen inte är aktuella ngt av dem, känns ju som lite "waste"

Mannen min är grym på att laga mat & jag tycker nog att han bara blir bättre & bättre för varje år dessutom

På tal om tyg, så köpte jag ÄNTLIGEN tyg till vardagsrummet häromdagen, till fönstrena alltså.  Ett fönster med panelgardiner, till ett annat som ligger i annan vinkel ska jag ge mig på att sy en hissgardin (affären skulle ha 1200 spänn exkl tyg för att göra jobbet ) & sen det stora fönstret - där fortsätter vi att köra utan - som hittills. Börjar där, så får vi vart vi hamnar!
    http://mairo.se/sv/ograes.html
    Den gröna versionen.

Dags att apcka ihop & hämta A hos dagmamman!
    Ha en fin fredagskväll!

• Piggelin1

Sweet - om inte sommarens resa redan var inbokad & ni inte haft katter - då hade vi kommit som ett skott Fast ja just det, det var ju katterna ni ville ha passing till...
    Jaja - men jag kan ju drömma i alla fall!

Hej alla förresten!

• Piggelin1

Hej Mugglan!
    Köpte trosor till Amanda i julas, som hon vill ha på lite då & då - vi borde också ta tag i detta hyfsat snart, börjar bli dags även för oss, känns det som. Sommarens projekt, typ

Måste remissläsa texter till en webtraining nu, sådär spännande - men snart är det semester iaf!

• Piggelin1

Hmm Nenne - ja lite spännande händer det väl allt...

Förutom resan till rivireran, så ska Amanda bli storsyster i slutet av oktober

• Piggelin1

Hur sjutton stavar jag - storAsyster heter det ju!

• Piggelin1

hej Oupsie, lite mindre hysteriskt, men samtidgt har vi en ny lansering precis efter semestern, & allt ska vara klart tills innan semestern, så egentligen borde jag göra typ hundra andra saker än att skriva här ...och semesterveckan som är i antågande ligger egentligen helt fel, men det struntar jag i Både vill & behöver vara ledig!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen