• Piggelin1

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Är här lite i bakgrunden & försöker läsa lite av det ni skriver, men Tinga, en sån hundvagn såg jag i i Central Park i NYC :-d En blåhårig tant med rosa sulky med en hund i - tror att jag lyckades fånga det på bild faktist!

Hmmm, sex, jag är glad om vi får till det ett par ggr i månaden & vi är båda OK med det. Nu när jag är gravid igen, så är jag lite mer pilsk & det kan bli lite oftare, men jag tror inte vi vinner några tävlingar i frekvens precis... Fast det brukar bli bra när det väl blir av!! Det som känns skönt nu ism denna graviditeten är att vi liksom redan vet att det kommer att bli otroligt sällsynt de första månaderna (total torrläggning...) efter nya bebisen kommit & det är inget kontroversiellt liksom... Been there, done that, typ Inget att stressa upp sig för, känns skönt på ngt sätt.

PB förresten, har lite lite tankar (sen typ igår) på att åka östkusten ner efter Sthlm - ev ngt åt Söderköping, Västervik, Kalmar-hållet & via Småland hem. Det är inte alls säkert att det verkligen blir så, men OM vi är i krokarna, får vi kika förbi er på en kaffe?
    Ska bara övertala mannen också, i så fall, men det borde gå, tycker jag.

Fyyy, vad jag längtar efter semestern nu. Idag är jag alldeles otroligt trött, men jag får skylla mig själv att jag slarvar med sömnen & A kom också alldeles på tok för sent i säng igår, så det kändes som om det var krig i morse för att över huvudtaget komma iväg till dagmamman. Vissa straffar gud men en gång som det heter...
    GUD, vilken supermorsa man känner sig som ibland... NOT!
    Vi var förbi med en sommar-/krya-på-dig-present till vår ordinarie dagmamma igår & fastnade där med hela den goa familjen i flera timmar. Amanda var alldeles salig över att få vara där, senaste månaden har hon ju knappt varit där alls. Först var vi på semester, sen vattkoppor, sen var de på semester & nu är dagmamman nyopererad. Så vui hade inte hjärta att gå hem, hon hade ju så himla roligt & vi hade desutom kanontrevligt vi med

Nyfiken fråga förresten - ni som är hemma med tvåan, hur många timmar har ni egentligen era barn på dagis i veckan - tycker det verkar som om ni kör heldagar & "glassar runt" på nästan samma vis som när ni var hemma med första barnet?
    Här är det max 15 h i veckan, fem timmar upppdelat på tre dagar nämligen. Verkar vara olika?

Äsch, måste jobba lite till...

Förresten - hjärnsläpp - HATTIS! Grattis till plusset! Vad kul!

Porchez, vilket ärkepucko till kille!

• Piggelin1

Lapinette skrev 2010-07-06 15:36:30 följande:
    Tinga - ha, ha .. kulturkrockar! Själv har jag bara hört om dem men själv har jag hela tiden jobbat på svenska företag. Maken brukar prata en del om sin japanska kollega men han gör ju inte affärer med honom utan ser honom som arbetskamrat ... som aldrig vill gå hem, gå på sexklubb och har en sjuk humor. Så du är i Nagasaki .. dit åkte aldrig jag. Om du hinner se något så säg till om det är något jag har missat (inför nästa Japanbesök). Och pb ... visst har vi allihop i tråden ett fantastiskt sexliv liksom vi (njaee, inte jag då) har fantastiska barn!

Lappis - det där låter precis som den galne japanska VD'n på det japanska företaget jag jobbade för tio år sen Han jobbade inte där när jag blev anställd, emn kom ett halvår senare & fyra-fem månader senare hade 75% av ledningsgruppen sagt upp sig (inkl undertekcnad). Men han var nog galen på riktigt, inte bara japan Måste varit ngn straffkommendering att komma till en firma i ett skittrist industriområde i Gbg...!

• Piggelin1

Samma här, vi försöker ta på varandra mkt i vardagen, just för att behålla närheten. Tror att mannen & jag är hyfsat bra på att ge en puss eller klapp i förbifarten i vardagen, men håller med om att det är ngt man kontinuerligt behöver jobba på - det är så lätt att glömma bort när man är trött & så sliten.

• Piggelin1

Liten,

jag lät kanske lite tyken där när jag skrev "glassade", men jag hoppas/tror du förstår hyfsat vad jag menade Herregud, 30 h, det är ju i klass med när man jobbar

Måste bero på att det är många som betalar mkt skatt i Sthlm, eftersom det finns pengar till det

Ngn frågade för länge sen om vi kollat upp vad det blir, eftersom vi gjorde fvp. Flera kompisar (dock ingen som bor i Gbg) har frågat om vi klickat på länken för att kolla - "Vilken länk??!, har varit mitt svar. Fick ett masskopierat brev med posten där det stod att allt var som det skulle med trisomi x, y, & z (minns inte numren), kopia var skickad till MVC & så med vänlig hälsning Östra Sjukhuset - typ... Men vi hade valt ändå att inte veta, om vi fått möjligheten (tror jag iaf), känns roligt att det finns lite överraskningsmoment kvar liksom.

Nenne förresten, 36 dagar - heeelt galet! Snart är du morsa

Verkar förresten som om jag redan åkt på foglossning - klart irriterande, det är ju långt kvar fortfarande. Hade ju det på slutet med Amanda, minns inte när det började, men skulle gissa på vecka 35 & framåt. Men inte strax efter halvtid som nu! Jaja, det är är bara att bita ihop & så hoppas att det försvinner efter förlossningen . Några få månader till av hela mitt resterande liv - mantra

Lappis förresten - jag har nog inte kommenterat hembesöket ni hade! Vad gott att höra att det gick bra & att soc-tanten kommer att rekommendera er i augusti! Iofs tänkte jag ingenting annat i ert fall, men åndå! Varje litet steg i rätt riktning är en delseger på vägen mot målet!

• Piggelin1

Porchez - så har jag aaaaldrig reagerat vad gäller ngn man - NOT Känner igen det sååå himla väl!! Minns nu speciellt en kille, som jag verkligen var vrålattraherad av, men i övrigt var han bara destruktiv för mig & mina självkänsla.b Nu kanske inte din "idiot" är sådan, men jag kunde inte låta bli att minnas lite nu Känns läääänge sen! ...och i ärlighetens namn så är det preskriberat med råge, mer än tio år sen... Hmm, tolv-tretton till & med, tror jag...

• Piggelin1

Gosnosen - wow-wow-wow!!! Vad glad jag blir!! Jättetstort grattis!!

EA - kul att ni fått nycklarna nu! Hur gick det med försäljn av ert gamla - jag har lite dålig koll.

Parnassia - då har ni samma upplägg som här, Gissar att de flesta dagis kör tis-tors, men vi kommer antagligen att köra mån, ons, tors med Amanda, eftersom vår dagmamma är ledig på tisdagar (då är A alltid hos sin "reservdagmamma"). Då blir det två dgr hos henne & en dag på "lokalen" med alla dagbarnen i området. Vill ju att A ska vara hos henne så mkt som möjligt (& det vill vår dagmamma med!) de dagarna som vi har rätt till.
    Två hela dagar i veckan att "hitta på" ngt tillsammans blir nog lagom. Kommer nog att bli en del mormor/morfar samt farmorsbesök de dagarna. Sen har jag några bekanta som  kommer att vara hemma delvis samtidigt & också med andra barnet, så då kan man ju ses allihopa hos varandra, så blir det lite roligare för "de stora".

Snaily, du undrade vilken vecka jag är i & ärligt talat fick jag kolla upp & räkna ut det på nätet, för att veta säkert  Det blev dessutom några dagars förskjutning ism RUL.
    Trodde 22-23 ngnting, men har precis gått in i vecka 24 Förra gången hade jag stenkoll på veckorna, men nu rusar tiden verkligen iväg på ett annat sätt.

Snaily igen - buddhistmunk

• Piggelin1

Här kommern en kram tillbaka, Nenne

• Piggelin1

Butterkaka - är det det som vi kallar systerkaka? Sån där med klickar av vaniljkräm ovanpå liksom?

• Piggelin1

Sitter här & smaskar på Neuhaus-praliner - en kollega fick en låda av en belgare häromdagen - yummie!

Just det mormors hosta, heter det ju

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen