Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Hej,

kort livstecken från mig. Jag har hållt mig borta i väntan på nästa UL eftersom jag mådde så dåligt av väntan. Läst har jag iallfall.

Dessvärre är det inga glada nyheter jag har. I går kväll (V 14) känner jag elaka sammandragningar och ser en blödning så vi åker in. Efter en natt på akuten får vi beskedet att graviditeten avstannat någon av de senaste dagarna. Detta stämmer säkert, eftersom vi var på KUB för sex dagar sedan och då levde det.

Nu är jag hemma och har ont i väntan på skrapning om några dagar. inget har ännu kommit ut mer än den lilla blödningen i går.

Vi har sedan KUB brottats med faktum att det blev en förhöjd risk för T13/T18 och har nu fått löfte att göra en kromsomanalys av det som finns därinne, då får vi svar på om detta var en graviditet som inte hade bra förutsättningar från början. Det skulle kanske inte vara en tröst men en förklaring, 5 MF av olika sort på 6 graviditeter känns snart annars som något annat än en slump.

Kram till alla

• start september

Tack MSW, nej jag tror inte det blir någon utredning innan tre raka MF och då har vi ett kvar. Jag ska dock be att få kolla mina värden efter att detta har lagt sig för att se om dessa två MA där jag gått gravid två repr 3,5 månader kan spöka inför framtiden.

• start september

EA, efter tre MF på ett år inledde vi utredning. Maken kollades ordentligt, inga konstigheter. Jag kollades lite grann, men lagom till att de här blodproverna och dag 3 prover och vad det nu är skulle göras blev jag gravid med lilla tjejen och sen blev det inget mer. Då var det tidiga MF och ett X vi hunnit med, nu är det MA där det i allafall denna gång är ovanligt att det stannar så sen- många MA upptäcks i v 14 men har då stannat av långt innan. Detta levde i v 13 och stannar sen.

• start september

Barn är mirakel! Sen kan vägen dit och vägen med barn vara jobbig, väldigt jobbig bitvis som för Tinga m familj, men i grunden har du rätt Vickan.

• start september

Denna gång hade jag berättat för mitt jobb och en massa löst folk (läs släkt och vänner), jag bestämde efter KUB att inte skjutsningen får jag gå och oroa mig mer nu. Tjena. Lagom kul att berätta för alla nu, det blir så väldans privat.

Små problem i sammanhanget, jag vet.

• start september

Tack Nenne, mer svordomar hitåt gärna. Jag tänker nog bråka lite grann för att utredning nu, kanske kan det gå.

Vickan, just när alla vet att man är några år mer än 30 och att det är fler än ett MF så blir det lätt märkliga diskussioner där alla inklusive jag tycker att det blir pinsamt. Nära jobbkollegor/vänner är såklart en annan sak.

• start september

Tack Tinga,

önskar dig en riktigt bra helg, det är du värd!

Japp. medelhavet med svärisar som kan hjälpa till med lilla tjejen blir det om en månad vilket känns faktiskt känns som ett glädjeämne även idag. Bara tanken på att maken och jag kan få lite egentid där nere i solen är dessutom fantastiskt.

• start september

Här var det helglugnt...

Efter en eftermiddag med smärta och blod är jag inlagd nu. Tydligen hade det mesta kommit hemma, men det fattade inte jag. Har jag lite tur kommer resten av sig själv (med tabletthjälp alltså) och då slipper jag operation. Vore jätteskönt.

Det är onödigt och fördjävligt att det blev så här, men jag försöker tänka framåt istället och se något lite positivt i att jag hinner läsa någon deckare och så.

Fördriver just nu  tiden med surf och lite shopping till lilltjejen inför semester, slänger därför ut lite frågor. 

Någon som vill tipsa om simpuffar eller annat till en tvååring som inte har repekt för vatten utan slänger sig ut? Finns det något som både kan vara kul och kännas lite säkert?

Någon som köpt bra badskor till barn ?

Andra jättebra reseprylar till tvååringar?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen